ivanko_rs написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разлики между 1.6 и 1.8 двигатели
Collapse
X
-
До колкото съм чел, затваря изпускателните клапани по-късно, и така двигателя се "освобождава" по-лесно при високи обороти. Как точно става - не знам, пусни едно търсене за "вариатор", мисля че и тук имаше писано по въпроса. Предполагам е някаква хидравлична система, която измества вала. А защо има проблеми - вероятно защото не е доизпипано както трябва (тук някой ще каже "предишния собственик не я е подържал, бла-бла", но ако обърнеш внимание, огромна част от Брава/о/ с този двигател имат характерен звук, наподобяващ дизел, което е именно проблем с вариатора), и вече при определена възраст се проявява.MadHead написа:Как се осъществява променливото газоразпределение? Защо има проблеми при коли ~10г.?
Коментар
-
Аз продължих с четенето
Нали съм любознателен. Май на 1.8 113к.с. няма вариатор, т.е двигател 182.А2.000. Май ги има на по-мощните варианти на 1.8 (183.А1.000, които се монтират на купетата)Някой по-запознат няма ли да се изкаже и да направим обобщение!
Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG

Коментар
-
Ако говориш за твоя мотор,мога да предположа - от износени бутала.Има го до към 2000 оборота и особено осезаемо е на празен ход.Един приятел си прави мотора поради същия проблем,който се появява при прегряване и то не еднократно.Полите на буталата му бяха много износени.По темата мисля че Фиат нямат мотор ВВТ 1.8 16,има го но на Ланча и е с мощност 131кс.Всички 1.8 16 113кс са без вариатор и не са им нужни специалните пети за блокиране на валовете(разпределителните) понеже са си на шпонки и нямат плаване.Моя съвет е ако си намериш колега Браво или Брава 1.8 16 и звучи като дизел,бягай на далече,мотора и е за ремонт.tomny написа:Май си прав, на Брава/о няма такова нещо. Освен това не измества фазата на изпускателните, а на всмукателите клапани. Сега пак изпаднах в размисъл, откъде идва това "дизелово" звучене на двигателя??MadHead написа:.......Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
u_bo
ха и аз да се намесяivanko_rs написа:Ако говориш за твоя мотор,мога да предположа - от износени бутала.Има го до към 2000 оборота и особено осезаемо е на празен ход.Един приятел си прави мотора поради същия проблем,който се появява при прегряване и то не еднократно.Полите на буталата му бяха много износени.По темата мисля че Фиат нямат мотор ВВТ 1.8 16,има го но на Ланча и е с мощност 131кс.Всички 1.8 16 113кс са без вариатор и не са им нужни специалните пети за блокиране на валовете(разпределителните) понеже са си на шпонки и нямат плаване.Моя съвет е ако си намериш колега Браво или Брава 1.8 16 и звучи като дизел,бягай на далече,мотора и е за ремонт.tomny написа:Май си прав, на Брава/о няма такова нещо. Освен това не измества фазата на изпускателните, а на всмукателите клапани. Сега пак изпаднах в размисъл, откъде идва това "дизелово" звучене на двигателя??MadHead написа:.......
при мен го има дизеловото звучене на двигателя САМО ПЪРВИТЕ 10 до 30 секунди след палене , ( и то ако е стояла ДЪЛГО време изгасена)след консултация с доверен моньор на който имам 100% доверие ми обясни че"проблема е от хидравличните повдигачи на клапаните изтича им маслото като постои дълго изгасена,затова и дизеловия ефект е е само първите 10 - 30 секунди , защото за това време си подкачва масло и от там нататък нещата се оправят"възможно е аз да не съм разбрал точно но мисля че това беше идеята.Ако има някой по-компетентен нека се изкаже .
Коментар
-
u_bo, така е - "дизелово тракане" за 10-30 сек след палене се получава точно заради хидравличните повдигачи. Едва ли е фатално, но може да прибваш да смениш марката на маслото при следващата смяна. Нямам представа как стоят нещата с тракането при 1.8, ако е постоянно.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Моя коментар е за постоянно тракане,ясно е че ако трака само от начало са хидравличните повдигачи,но ако трака постоянно ...vesko написа:u_bo, така е - "дизелово тракане" за 10-30 сек след палене се получава точно заради хидравличните повдигачи. Едва ли е фатално, но може да прибваш да смениш марката на маслото при следващата смяна. Нямам представа как стоят нещата с тракането при 1.8, ако е постоянно.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Значи,чакайте да уточним нещо.Тракането от празни хидравлични компенсатори е едно,а тракането от износени бутала е съвсем друго.Двете немогат да се сбъркат.Характерната работа като дизел идва точно от буталата,а не от клапаните или по-точно от хидравличните им компенсатори.Едното тракане се чува горе и е с висок том,а другото е надолу в блока и е с по нисък тон.Така че не ги бъркайте,двете работи са различни.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар