pakumba написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
TPS-потенциометър еднакво ли е с Потенциометър на дроселната
Collapse
X
-
Означава,че трудно се наглася,защото изисква специална измерителна апаратура.Няма да си в джаза,а най верочтно в някой попфолк-чалга.Разликата между 1,6 и 1,4 е огромна.1,6 има TPS i MAP сензори,а 1,4 има само TPS,който изпълнява и двете функции и за това е толкова сложен-с четири писти.И за това са му поставили елипсовидни крепежни отвори за да може да се РЕГУЛИРА при първоначален монтаж.Но това не може да стане пред блока на улицата.Нито в сервизите,защото не разполагат с тази апаратура,а и да разполагат няма кой да си служи успешно с нея.За това фирмата препоръчва смяната да става комплект с корпуса със запазената фабрична настройка.Не знам дали ти прави впечатление че фабричната настройка е капсолована и не подлежи на елементарно сваляне.Едно е вярно от всичко,че както и да сложиш ТПС-а,колата ще върви,но то и куция с патерицата също върви.П.С.Това,че някой от някой сервиз, който е по наясно с нещата е казал че не е препоръчително да се сменя само ТПС-а е съвсем вярно.dvoinikat написа:Колега, какво означава, че трудно се наглася? Не се ли сменя просто - откачаш акумулатора за 5 мин, слагаш датчика - после като го закачиш компа си намира новия хардуеър и си в джаза? Поне така ми казаха на мен от магазина на AXM в София за моето Браво 1,6.
Коментар
-
Подмяната на потенциометъра на дроселната клапа не би следвало да е голям проблем, ако имате упътване. Ето какво намерих за 1.4 моноинжекция за Fiat Tipo, която на визия много наприличва на тази на снимката по-горе: Проверка 1. Включва се омметър към клеми 1 и 5. Съпротивлението трябва да бъде в границите 520 - 1300 ом. 2. Включва се омметъра към клеми 1 и 2. 3. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 3500 ом. 4. Включва се омметъра към клеми 1 и 4. 5. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 6600 ом. В първата фаза съпротивлението остава постоянно. След това то нараства. ................ Монтаж Потенциометърът се завива към корпуса с усилие 20 Nm.Цитирано от "FIAT Tipo/Tempra Бензинови и дизелови двигатели ТЕХНИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО" Издателство МОСКВА 1999.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Все повече се замислям да ида в Ауто Италия да ми настроят накрая тези чарколяци...Stefan Hadjov написа:Означава,че трудно се наглася,защото изисква специална измерителна апаратура.Няма да си в джаза,а най верочтно в някой попфолк-чалга.Разликата между 1,6 и 1,4 е огромна.1,6 има TPS i MAP сензори,а 1,4 има само TPS,който изпълнява и двете функции и за това е толкова сложен-с четири писти.И за това са му поставили елипсовидни крепежни отвори за да може да се РЕГУЛИРА при първоначален монтаж.Но това не може да стане пред блока на улицата.Нито в сервизите,защото не разполагат с тази апаратура,а и да разполагат няма кой да си служи успешно с нея.За това фирмата препоръчва смяната да става комплект с корпуса със запазената фабрична настройка.Не знам дали ти прави впечатление че фабричната настройка е капсолована и не подлежи на елементарно сваляне.Едно е вярно от всичко,че както и да сложиш ТПС-а,колата ще върви,но то и куция с патерицата също върви.П.С.Това,че някой от някой сервиз, който е по наясно с нещата е казал че не е препоръчително да се сменя само ТПС-а е съвсем вярно.dvoinikat написа:Колега, какво означава, че трудно се наглася? Не се ли сменя просто - откачаш акумулатора за 5 мин, слагаш датчика - после като го закачиш компа си намира новия хардуеър и си в джаза? Поне така ми казаха на мен от магазина на AXM в София за моето Браво 1,6.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
-
Не го заблуждавай човека.Това за което говориме,няма да го срешнеш никъде защото както казах се препоръчва подмяна комплект,а не настройка.Каква е тази настройка която му предлагаш с разлика на стойности 1000%.От 600 до 6600 ома.?????????????Ти ме уби!!Това е само да си провери дали му рабнотят пистите на потенциометъра или дали има прекъсване,а не настройка към моноблока.2000_16V написа:Подмяната на потенциометъра на дроселната клапа не би следвало да е голям проблем, ако имате упътване. Ето какво намерих за 1.4 моноинжекция за Fiat Tipo, която на визия много наприличва на тази на снимката по-горе: Проверка 1. Включва се омметър към клеми 1 и 5. Съпротивлението трябва да бъде в границите 520 - 1300 ом. 2. Включва се омметъра към клеми 1 и 2. 3. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 3500 ом. 4. Включва се омметъра към клеми 1 и 4. 5. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 6600 ом. В първата фаза съпротивлението остава постоянно. След това то нараства. ................ Монтаж Потенциометърът се завива към корпуса с усилие 20 Nm.Цитирано от "FIAT Tipo/Tempra Бензинови и дизелови двигатели ТЕХНИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО" Издателство МОСКВА 1999.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Не го заблуждавай човека.Това за което говориме,няма да го срешнеш никъде защото както казах се препоръчва подмяна комплект,а не настройка.Каква е тази настройка която му предлагаш с разлика на стойности 1000%.От 600 до 6600 ома.?????????????Ти ме уби!!Това е само да си провери дали му рабнотят пистите на потенциометъра или дали има прекъсване,а не настройка към моноблока.2000_16V написа:Подмяната на потенциометъра на дроселната клапа не би следвало да е голям проблем, ако имате упътване. Ето какво намерих за 1.4 моноинжекция за Fiat Tipo, която на визия много наприличва на тази на снимката по-горе: Проверка 1. Включва се омметър към клеми 1 и 5. Съпротивлението трябва да бъде в границите 520 - 1300 ом. 2. Включва се омметъра към клеми 1 и 2. 3. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 3500 ом. 4. Включва се омметъра към клеми 1 и 4. 5. Дроселната клапа се отваря на 1/4. Съпротивлението трябва да бъде в границите 600 - 6600 ом. В първата фаза съпротивлението остава постоянно. След това то нараства. ................ Монтаж Потенциометърът се завива към корпуса с усилие 20 Nm.Цитирано от "FIAT Tipo/Tempra Бензинови и дизелови двигатели ТЕХНИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО" Издателство МОСКВА 1999.
Коментар
-
Ако са коректни в Аутоиталия,ще ти предложат потенциометър с моноблок комплект.А ако искат да ти вземат парите ще ти го сменят.То и ти може да си го смениш както те ще го сменят-4 винта завити в положение как падне с 20 Nm.dvoinikat написа:Все повече се замислям да ида в Ауто Италия да ми настроят накрая тези чарколяци...Stefan Hadjov написа:Означава,че трудно се наглася,защото изисква специална измерителна апаратура.Няма да си в джаза,а най верочтно в някой попфолк-чалга.Разликата между 1,6 и 1,4 е огромна.1,6 има TPS i MAP сензори,а 1,4 има само TPS,който изпълнява и двете функции и за това е толкова сложен-с четири писти.И за това са му поставили елипсовидни крепежни отвори за да може да се РЕГУЛИРА при първоначален монтаж.Но това не може да стане пред блока на улицата.Нито в сервизите,защото не разполагат с тази апаратура,а и да разполагат няма кой да си служи успешно с нея.За това фирмата препоръчва смяната да става комплект с корпуса със запазената фабрична настройка.Не знам дали ти прави впечатление че фабричната настройка е капсолована и не подлежи на елементарно сваляне.Едно е вярно от всичко,че както и да сложиш ТПС-а,колата ще върви,но то и куция с патерицата също върви.П.С.Това,че някой от някой сервиз, който е по наясно с нещата е казал че не е препоръчително да се сменя само ТПС-а е съвсем вярно.dvoinikat написа:Колега, какво означава, че трудно се наглася? Не се ли сменя просто - откачаш акумулатора за 5 мин, слагаш датчика - после като го закачиш компа си намира новия хардуеър и си в джаза? Поне така ми казаха на мен от магазина на AXM в София за моето Браво 1,6.
Коментар
-
Stefan Hadjov, ако нещо ти се струва нередно би могъл да пишеш на издателството, което съм написал отдолу. Написаното е за Fiat Tipo 1.4 моноинжекция, което също съм написал, за да не ме псува после някой. А и според мен стойностите, които са зададени са съответно за затворена дроселна клапа и за отворена такава (поправете ме, ако греша). И съответно по този начин се проверява дали старата работи и как да си настроите новата.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Teзи данни които си цитирал от тази книжка не вършат работа в случая.При тази кола дроселовата клапа е винаги в различно положение при затворен дросел .Има моторче която я движи.Ако не е запален двигателя е много отворена,ако работи е различно отворена при различна температура на двигателя и на въздуха,ако работят фарове-също,ако работи климатика-също,ако въртиш волана-също.Значи нямаш постояно положение на затворена клапа и не става-нямаш база от която да тръгнеш при измерване.И за това фирмата не препоръчва подобна настройка,защото си го прави завода.Случая е много специален за разлика от много други коли.При 1,6/16V дросела е винаги в едно положение и там може да се правят подобни ннастрийки.Не напразно е казано от ясно по ясно:при необходимост от подмяна на TPS,се сменява комплект с тялото на моноблока.Недей да четеш любителски руски бумажки,а намери книжки на BOSCH.Ползвай информация от извора.Системата на 1,4 е SPI-Bosch mono-motronic MA 1.72000_16V написа:Stefan Hadjov, ако нещо ти се струва нередно би могъл да пишеш на издателството, което съм написал отдолу. Написаното е за Fiat Tipo 1.4 моноинжекция, което също съм написал, за да не ме псува после някой. А и според мен стойностите, които са зададени са съответно за затворена дроселна клапа и за отворена такава (поправете ме, ако греша). И съответно по този начин се проверява дали старата работи и как да си настроите новата.
Коментар
-
Видимо тази книжка наистина дава грешни данни. Днес си поиграх с една свалена дроселна клапа на която стъпковия мотор е демонтиран. Ето какво се получи:изводи на потенциометъра затворена клапа отворена клапа 1 и 2 1130 ом 2250 ом 1 и 4 960 ом 2400 ом От това което измерих би трябвало да става възможно настройването на датчика на дроселната клапа стига да знаем точно колко трябва да е то. Но при всички положения няма да е толкова елементарно да се настрои, защото има и винт за нагласяване на положението на дроселната клапа, при затворено положение.Като цяло ще се отвори забавление, ако някой почне да си го прави пред блока с подръчни инструменти.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
колега ако тези стойности на газовете които сте премнерили на колата /при положение че ти е изправна цялата изпускателна система/ говорят много зле за тебе...изобщо не си в никакви норми и разхода ще бъде мн. лошкислорода в газовете O2 трябва да колебае около единица и съответно и ламбда фактора също 0.97 - 1.03!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментар
-
Моят проблем се реши благодарение на хората от сервиза на Ауто Италия. Сега не мога да си позная колата и съм адски доволен от разясненията. В момента, който я запали колата механика каза, че имам неправилно зацепен ремък. Та следващата седмица ще ходя да ми го презацепят и да карам доволен и щастлив.Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар