Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.4 12V Термометъра на водата показва прегряване и автомобила загасва в движение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.4 12V Термометъра на водата показва прегряване и автомобила загасва в движение

    Автомобила е Фиат Брава 1.4 с 12 клапана, бензин. В движение стрелката на индикатора за температура на охладителната течност изведнъж тръгва нагоре, стига до червената зона и колата изгасва. Няма подаване на гориво и ток към бобината. Опитвам се да запаля, стартера върти здраво, но не пали. Изчаквам 10-15 мин., стрелката при подаден контакт пак показва в червената зона, но колата запалва и показанията падат до нормално и върви. Когато я запаля сутрин, стрелката на температурата отначало върви бавно до средно положение, после бързо отива до червената зона и след малко се връща в средата. Няма включване на вентилатор. Прави го и на газ и на бензин, правеше го и на напълно изключена газова уредба, прави го и на изключен датчик на температурата на охлаждащата течност. Дали някой друг е имал подобен проблем и има ли решение?

    #2
    Да не ти е изгорял мотора на перката?

    Коментар


      #3
      Звучи като да има въздух в системата. Опита ли да обезвъздушиш? Маркучите твърди ли са?

      Коментар


        #4
        парно има ли?
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Перката на радиатора работи, но само когато плавно се повиши температурата на водата малко след средата, обезвъздушена е през всички пробки и обезвъздушители, парното е силно. Работата на охлаждането върви нормално, все едно няма нищо общо с показанията на температурата на таблото.

          Коментар


            #6
            На октавията имах подобен проблем - оказа се температурен датчик, но при мен температурата почваше от 90 градуса и се вдигаше до 100++ много бързо.

            Коментар


              #7
              С един колега разглеждахме схемите на окабеляването, сигнала от датчика отива в компютъра на двигателя и от там се подава към таблото, т.е. показанията на таблото нямат нищо общо със сигнала от датчика, защото прави същия номер и при изключен датчик. При замерване с омметър показанията като съпротивление съвпадат с диаграмата на съпротивлението спрямо температурата на водата доста точно.
              Последна редакция от rpavlov; 28.05.2017, 10:04.

              Коментар


                #8
                Имаш няколко датчика:
                1) отстрани на главата до бобината - датчик с 1 кабел -> показанията на таблото
                2) син датчик -> сигнал за компютъра (той няма нищо общо с показанията на таблото!)
                3) датчик на самия радиатор за включване на перката

                Да не ти е запушен термостата?
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Coolant temperature sensor
                  recovery: during starting T=20C; otherwise T=20C increased by 1C every 6 seconds until reaching 80C; during starting or ingnition key OFF the radiator fan is off; otherwise Activated
                  Така би трябвало да реагира компютъра в случай на дефектен температурен датчик. Подозирам че температурния ти датчик ту работи ту не вярно просто съпротивление е но всичко е възможно. Ако следваме това би трябвало стрелката ти от 20 градуса грубо за 4 минути да достига 80 градуса на скалата което ако не се лъжа е средната линийка. И в продължение от pdf-a тази ситуация ти изключва стъпковия мотор, защото компютъра взема под предвид и температурата на охлаждащата вода за горивната смес, а като няма правилно мерене не може да я нагласи и нея точно.
                  Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96

                  Коментар


                    #10
                    Махнали сме термостата, това е клипче как пада температурата на таблото до средно положение.
                    https://1drv.ms/v/s!AkUuYgCKfQObgr5GMRmPrQ7LlSjKjQ Не можах да снимам как се качва температурата,
                    но е почти както пада, но в обратен ред.
                    След това започва да се вдига бавно и включва вентилатора. Колата не прегрява в действителност.
                    Ако едножилния датчик е развален, то не би трябвало да минава в авариен режим и да гасне.
                    Ако синия датчик е повреден ще гасне, но не би трябвало показанията на таблото да са такива високи.
                    Излиза, че или двата датчика са повредени, или че синия датчик се меси в показанията на таблото.

                    Коментар


                      #11
                      Изкарай буксата от синия датчик и карай така, колата няма да изгасне. Карал съм с извадена букса като ми играеха оборотите. Като няма сигнал от датчика компютъра почва да си измисля сам стойност по някакви таблици, примерно след 2мин - 60градуса, след 3мин-70, нещо такова. Пише го в сервизното.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        С изваден син датчик пак същия ефект, с изваден едножилен също, никаква промяна.
                        Изключихме и ламбда сондата също, няма промяна. На газ и на бензин все това.
                        Последна редакция от rpavlov; 29.05.2017, 17:27.

                        Коментар


                          #13
                          Изкарай буксата от синия датчик и карай така, колата няма да изгасне. Карал съм с извадена букса като ми играеха оборотите. Като няма сигнал от датчика компютъра почва да си измисля сам стойност по някакви таблици, примерно след 2мин - 60градуса, след 3мин-70, нещо такова. Пише го в сервизното.
                          Точно това му цитирах и аз от сервизното. Не знам дали обаче с извадена или не той пак няма да си прави своите си изводи.
                          Fiat Brava-ELX 1,8 GT 96

                          Коментар


                            #14
                            Засега ще пробваме с друго ECU. 24.00 лева, с доставката става 29.00лева.
                            Последна редакция от rpavlov; 30.05.2017, 15:21.

                            Коментар


                              #15
                              Сложихме другото ECU никаква промяна. Разглобихме малко повече и видяхме, че термостата е избушен.
                              Та, възможно ли е това да кара темп. датчици да дават информация различна от очакваната и това да вкарва
                              компютъра в авариен режим и да спира горивото и искрата?

                              Коментар

                              Working...
                              X