Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

МК2 - Дроселова клапа или стъпковия мотор ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    МК2 - Дроселова клапа или стъпковия мотор ?

    Здр колеги ,карам Пунто 1.2 16v спортинг 2002г. и имам мн досаден проблем с Оборотите на двигателя.Доста се рових в форума и май пове4е се обърках..затова конкретно ще ви обясня какво се слу4ва. Паля колата работи перфектно,форсирам държи си обороти н.п ,но по време на движение като изклю4а от скорост оборотите падат под 500 и колата гасне (((..и се слу4ва доста 4есто по светофарите е отвратително,светва ми лампата за някаква грешка.Държа да отбележа 4е не го прави всеки път и колата не е на газ,а само на бензин.Сменял сам свещи ,филтри,и някакъв дат4ик на шайбата на кол. вал. Надявам се да ми помогнете,благодаря предварително.

    #2
    Имах същия проблем на моя Финч. В продължение на два месеца правеше същите магарии и я вкарах в доверен сервиз и все не можеха да хванат грешката с апаратурата. Накарах ги да сменят датчика на коляновия вал, защото си мислех, че е от там, а и от сервиза стигнаха до такова заключение. Взех си я и на четвъртия ден ми направи същия номер. В продължение на двадесетина минути не можах да запаля и стоях на сред нищото. Молих и се и на късмет едвам запали и по най-бързия начин отидох в сервиза. Обясних им, че проблема си остава и хорицата я закачиха отново на апаратурата и отново никаква грешка след диагностиката. Разбрахме се да им я оставя и на следващия ден да я мъчат да видят къде може да е проблема. След два дни ми звънят - ела да си е вземеш. Отивам аз следобед в сервиза и ми обясняват, че през деня е карана 14 километра из града и нито веднъж не им е загаснала. Казах добре, но стана въпрос за кука за теглене от къде може да си взема и управителя звънна едно телефонче и уреди нещата. Казах му да кара той до там, от където ще вземем куката. Отидохме до магазина, но се оказа, че нямам в себе си толкова пари и му обясних да я плати и на връщане към сервиза на някоя бензиностанция, ще спрем за да изтегля и да му ги върна. Съгласи се. Връщаме се и видяхме една бензиностанция и той спря колата, аз си изтеглих парите от банкомата и се качвам в колата. Казах му да я изфорсира колата и след изфорсирането колата поработи на място към десетина секунди и почнаха да падат оборотите и загасна. Грешката се отчете на компютъра. И той каза, че имам проблем с датчика за оборотите, само той може да даде такива признаци. За щастие бензиностанцията бе на сто метра от сервиза. Успя да запали колата и по най-бързия начин я вкарахме в сервиза. Закачиха я отново на диагностичния апарат и излезе, че наистина проблема е бил в датчика за обороти. Оставих им е вечерта и на следващия ден ми звънят - идвай да си я взимаш колата, готова е. Върнаха ми и стария датчик за оборотите (още стои в куфарчето с инструменти в колата) и вече година и четири месеца не е правила такива магарийки. Датчика ти е между 60-90лв. в зависимост от производителите. Аз им казах да ми сложат от 60лв.
    Прикачени файлове
    Ясно е, че в този форум слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим...

    Коментар


      #3
      Започни от дросела.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Първо искам да благодаря на пичовете които ми отговориха и на лично съобщение.За тези които ще имат такъв проблем ще обясня какво се случи, защото колата е готова благодарение на вас без да дам стотинка.Отне ми не повече от час, първо свалих кутията на филтъра и маркуча към дросела, разкачих буксите и с еврейска звезда развих 4 болта, махнах и плочката над него.Имаше доста нагар по самата клапа, но с бензин и парцал светна като нов.След това с тънка отверка махнах шесте скоби4ки и свалих пласмасовото капаче от страни на дросела внимателно шото има гарнитурка.На него се виждат 4 писти които внимателно почистих със спирт.Събрах нещата по обратния ред монтирах и запалих...! Останах супер приятно изненадан, веднага усетих разликата на педала на газта (преди това имаше леко празен ход при подаване на газ).Оборотите заспаха,целия ден я тествах и н.п. )))...Според мен проблема бе в зацапаните писти на пласмасовото капаче.На колегата който писа че проблема е в импулсния датчик на шайбата,може би са го метнали в сервиза,защото Аз го сменях моя и проблема си остана...Благодаря ви още един път.

        Коментар


          #5
          Re: МК2 - Дроселова клапа или стъпковия мотор ?

          juliani28 написа:
          Здр колеги ,карам Пунто 1.2 16v спортинг 2002г. и имам мн досаден проблем с Оборотите на двигателя.Доста се рових в форума и май пове4е се обърках..затова конкретно ще ви обясня какво се слу4ва. Паля колата работи перфектно,форсирам държи си обороти н.п ,но по време на движение като изклю4а от скорост оборотите падат под 500 и колата гасне (((..и се слу4ва доста 4есто по светофарите е отвратително,светва ми лампата за някаква грешка.Държа да отбележа 4е не го прави всеки път и колата не е на газ,а само на бензин.Сменял сам свещи ,филтри,и някакъв дат4ик на шайбата на кол. вал. Надявам се да ми помогнете,благодаря предварително.
          Здравейте, Имам доста подобен проблем и се чудя дали е същият.Колата е: Пунто 1.2, 8v, 60к.с., бензин/газ, 2001г.Проблемът е на студен двигател(в първите 1-2км), при загрял не спира да се усеща "леко претрисане", но не гасне.Забелязах че напоследък доста често оборотите и падат до 500(без значение дали е на скорост), ако не направя нищо в този момент до 3-4 сек си ги вдига сама на 1000, подам ли газ, докато е в ниски - колата гасне веднага и всеки път.Тези дни обърнах повече внимание и ето още няколко неща които забелязах:Паля, оборотите отиват на 1100(нормалните за нея са 950 по мои наблюдения), в не малко случай се форсира сама до 1500(при паленето).Подавам газ на празен ход, стигам до към 2000 и после все едно не съм натиснала педала, пусна ли газта пада до 500 и гасне.Прави го и на газ и на бензин.Когато загрее проблем с оборотите няма, нито гасне, но си познавам колата и това странно "претрисане" не и беше присъщо преди, а то не изчезва с загряването на двигателя.Въпросът ми е: Звучи ли му на някой познато и можете ли да ме насочите към сервиз/майстор в София?П.С.Всъщност самофорсирането при палене си го има от край време, не винаги и не само на студен двигател, възможно е да е отделен симптом и да няма общо.

          Коментар


            #6
            На първо място бих почистил двигателчето за празен ход, там се събират смоли и като караш на газ немогат да се измият, от това идва неправилното отваряне и затваряне на отвора за празен ход и оборотите играят.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар

            Working...
            X