Здравейте, колеги! Колата ми откакто стана студено времето почна да вдига високи обороти, като я запаля за около минута държи 2500-3000 оборота, като седи малко на място падат на 800-850. При движение при освобождаване от скорост вдига около 2500-3000 (като плават в тези граници ту падат ту се вдигат) и като спре колата се нормализират пак на 800. Изчетох доста теми и вчера изчистих дроселова клапа, направих адаптацията след това. Ефект: никакъв. Също така разбрах че на 1.6 може да се изчисти стъпков мотор, а на 1.4-не ... за 1.2 не видях нищо и реших да не пипам нищо там да не стане по-лошо.Също така при движение от както съм купил колата като я пусна по инерция известно време и като изстине ми светва лампичката на таблото fault in injection system. Не знам дали има връзка с оборотите но лампичката си светеше и преди като не вдигаше обороти.Ще Ви бъда много благодарен, ако дадете някои съвети как да подходя, че в това студено време хич не е хубаво на студен мотор 3000 оборота, а пък и хората как ме гледат по светофарите не е истина .... Предварително Благодаря!!! П.С. Колата се кара само на бензин - никога не е имала газова.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Високи обороти на Брава 1.2 16V
Collapse
X
-
Re: Високи обороти на Брава 1.2 16V
На този двигател адаптация се прави само през диагностиката. Ако си я правил с махане на акумулатор, палене на студено, без газ,гасене, пале... и други форумни писания, да знаеш че нищо не е станало, започни от нея.a4o1000 написа:...направих адаптацията...Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
Re: Високи обороти на Брава 1.2 16V
Точно тази адаптация бях направил с палене и гасене. Сега потърсих из форума как се прави адаптацията чрез компютър, но неможах да намеря информация. Ако може някой линк или клип, да не пък да взрма да зацапам нещата повече....Става въпрос за Reset Idle actuator или Reset self-adapt. param. and idle actuator?nicko написа:На този двигател адаптация се прави само през диагностиката. Ако си я правил с махане на акумулатор, палене на студено, без газ,гасене, пале... и други форумни писания, да знаеш че нищо не е станало, започни от нея.a4o1000 написа:...направих адаптацията...Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream
Коментар
-
- Reset Idle actuator се използва при монтиране на ново моторче за празен ход, или по-точно - сензор за положението на дросела(TRS), те са в един корпус. Така казваш на компютъра че отчетената в момента позиция е "нулева", сензорите идват с производствен толеранс и имат нужда от калибрация.- Reset self-adapt. param. and idle actuator - прави по-горното, но и ресетва параметрите за работа на моторчето за празен ход. Компютъра има някакви "очаквани" как двигателя ще реагира на управлението, а с времето те се променят и има нужда от обучение.Направо пуска Reset self-adapt. param. and idle actuator, ако не помогне и няма грешки за температурни сензори, ламбда... си за ново моторче за празен ход.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
Има ли значение дали се прави на студен или горещ мотор? Още утре ще направя процедурата и ще пиша какво е станало.nicko написа:- Reset Idle actuator се използва при монтиране на ново моторче за празен ход, или по-точно - сензор за положението на дросела(TRS), те са в един корпус. Така казваш на компютъра че отчетената в момента позиция е "нулева", сензорите идват с производствен толеранс и имат нужда от калибрация.- Reset self-adapt. param. and idle actuator - прави по-горното, но и ресетва параметрите за работа на моторчето за празен ход. Компютъра има някакви "очаквани" как двигателя ще реагира на управлението, а с времето те се променят и има нужда от обучение.Направо пуска Reset self-adapt. param. and idle actuator, ако не помогне и няма грешки за температурни сензори, ламбда... си за ново моторче за празен ход.Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream
Коментар
-
Направих калибрацията днес. Като я запалих мотора държеше ниски обороти и работеше равномерно, след като потеглих на празен ход оборотите пак почнаха да шават. Мисля че нямаше ефект от процедурата, явно проблема е от някъде другаде за съжаление.П.С. Като сменя термостата ще пиша дали има промяна.Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream
Коментар
-
Грешката която си писал води до сензора за температурата на двигателя, може в него да е проблема, а не в термостата. С диагностиката можеш да гледаш какво отчита в реално време, и не само него. С малко занимаване може да проследиш какво се случва с температурата на двигателя, на входящия въздух, вакума в всмукателните колектори, ламбда сондата, и положението на дроселаната клапа, даже и графики може да си направиш.От това което си писал до сега аз мисля че точно в сензора за температурата е проблема. При затопляне на двигателя, компютъра не разбира за това, и продължава да подава горивно (и отваря дроселанта клапа) като за студен двигател, и оборотите се качват.Не бързай да си цапаш ръцете, термостат се сменя много лесно, но сега е модерно да се работи с клавиатура и мишка
което не е лошо, спестява нерви, разправии и средства.
Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
А показанията на температурата нормални ли са? Аз имах същия проблем и уж си имах прано, но стрелката не показваше оптималната работна температура и ми светваше инжекциона, съобщението ми беше за температурен датчик, който смених, но реакция никаква, тук във форума един колега ме посъветва да сменя термостата и всичко си дойде на място.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Здравейте отново, смених температурния датчик обаче пак но много по-рядко си вдига оборотите. На свободна на ход държи 1200 оборота като спря на място след няколко секунди падат на 800 и заковават там. Положението в момента е поносимо, но пак има някакъв проблем, който трябва да се отстрани.Fiat Brava 1.2 16V 80 `00 LPG Tamona TG Stream
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар