Колеги имам проблем с ксенона на бравото. Пускам фаровете , след което при пускане на дълги светлини ксенона угасва . Същото се наблюдава от време на време когато пускам мигача ... Инженер Тоци Бегали ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с ксенон браво 1.8 96'
Collapse
X
-
Релето е на място , но от таблото с бушоните, което е от ляво на релето имам 2 липси . Направи ми впечатление , че въпросното табло е с по-малко бушони от това на снимката . Х 30Акафяво гнездо зелено гнездо 20А Х жълто гнездо черно гнездо 20А жълто гнездо 20А жълто гнездо Това представлява моето табло с бушони , на кафяво и черно гнездо нямам бушон .
Коментар
-
Не се разсейвай със странични неща, нали говорим за къси светлини? Ако си с изключени къси и присветнеш с дългите, късите светват ли? Ако си с включени къси и присветнеш - късите гаснат ли? Откога е така колата, с този проблем? Абсолютно винаги ли късите гаснат и двата? Поне веднъж случило ли се е единият да продължи да свети?Колкото до липсващите бушони - има важна тема с описанието, там може да направиш сравнение и да видиш за какво са тези, които ти липсват.
Коментар
-
Предложението ти е меко казано несериозно! Това не е справяне с проблема, а нагаждане към следствието от проблема. С тази щуротия бушонът на дългите ще гори при всяко пускане на дълги. За това сети ли се? А ако колегата допусне грешка да сложи някакви бушони, купени от незнаен магазин, които не горят на 10 А, както е написано, а на 20 и повече, и има хлабава връзка в таблото, или в някоя букса по линията на дългите, за която не знае, и която при 4 А държи и не се нагорещява много, но при двойно повече - какво? Направо може да се запали и да изгори като факла. И като пусне тема, че на всяко палене му гори бушона - кой ще му помогне, като никой няма да предполага, че е сътворил такова безумно свързване. Не мога да повярвам, че работиш в сервиз за такива неща и даваш такива шантави идеи, затова те моля просто да не пишеш в тази тема повече. Да си някой, който за първи път вижда кабел и ток - ок, ама работиш в сервиз за електрически услуги! Напълно непрофесионално! Предварително ти благодаря. Колегата, дето е автор на темата - ако въпреки това решиш да правиш такова нещо - задължително си приготви пожарогасител и го дръж близо до теб като караш.
Коментар
-
Ако съм с изключени къси и присветна , всички светлини се включват . Проблема не се наблюдава постоянно , от време на време само единият ми гасне .ogi28b написа:Не се разсейвай със странични неща, нали говорим за къси светлини? Ако си с изключени къси и присветнеш с дългите, късите светват ли? Ако си с включени къси и присветнеш - късите гаснат ли? Откога е така колата, с този проблем? Абсолютно винаги ли късите гаснат и двата? Поне веднъж случило ли се е единият да продължи да свети?Колкото до липсващите бушони - има важна тема с описанието, там може да направиш сравнение и да видиш за какво са тези, които ти липсват.
Коментар
-
В такъв случай - всичко си ти е наред, просто ксенонът ти не може да компенсира пропадането на напрежението при превключване на дълги. този проблем е съвсем нормално да се проявява при някои комплекти ксенон. Ето тази тема е за теб и би трябвало да реши проблема ти:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Колегата по-нагоре ако загледа картинките в темата, ще открие сам, че неговото предложение точно в този случай - е напълно безполезно. Успех! Ако ти е трудно - набави само материалите, описани в темата, и ела в неделя на среща на форума. Мисля, че няма да ти е много далече и ще оправим нещата.
Коментар
-
КОлегата по горе с този диод е решил проблема на не един или 2 фиата с подобен проблем(вкл.и на моя вече бивш).Упражнението е елементарно и нищо не може да изгори. Ако се загледаш по добре в схемата ще видиш че работата на диода е да подържа късите за определен период от време през дългите докато префключваш.Когато превключиш от къси на дълги, първо светват дългите и след това късите изгасват за около 0,2сек.От този шок и от пада на напрежение баласта изгасва и повече не пали.(не всеки път).За това слагам този диод да компенсира тия 0,2 сек. за да не гасне баласта и да подържа тея 3,5-4 ампера,нужни за да продължи да свети и да не се повлияе от пада на напрежение.Ако изгасне баласта му трябват 9 ампера за да запали,но не може защото вече са вкл. дълги и натоварва системата(не му достига ток).Не е проблем само на фиятите.Случвало ми се е и на други марки автомобили.Най вероятно проблема идва от ключа за превключване(от пластините).Поне като давам акъл се вслушвайте бре..........ще спра вече.Аман от всезнайковци.....ogi28b написа:В такъв случай - всичко си ти е наред, просто ксенонът ти не може да компенсира пропадането на напрежението при превключване на дълги. този проблем е съвсем нормално да се проявява при някои комплекти ксенон. Ето тази тема е за теб и би трябвало да реши проблема ти:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Колегата по-нагоре ако загледа картинките в темата, ще открие сам, че неговото предложение точно в този случай - е напълно безполезно. Успех! Ако ти е трудно - набави само материалите, описани в темата, и ела в неделя на среща на форума. Мисля, че няма да ти е много далече и ще оправим нещата.
П.С...Нямам изгорял автомобил до сега колега.А за да ви давам тая(елементарна) схема то значи че я прилагам.Никога няма да дам нещо с което да застраша автомобила на човек.......Тествано..Работи...
FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
u_bo
Не е така, за да изгори бушона, трябва тока през него да е повече от 10 А за време с порядъци по-голямо от времето необходима за се задейства релето на късите при старите / преди 98/ инсталации.Не повече от 0.5 сек. /половин секунда/ е времето през което бушона на дългите ще поема ток от къси+ дълги.Тока ще е грубо 110/13 = 8.5 А - много далече е от необходимото за да изгори 10 А бушон за половин секунда.Браво на колегата за споделяне на идеята !!!Преработката на инсталацията - за да минава тока на късите ВИНАГИ през релето е по-доброто решение в случая.ogi28b написа:Предложението ти е меко казано несериозно! Това не е справяне с проблема, а нагаждане към следствието от проблема. С тази щуротия бушонът на дългите ще гори при всяко пускане на дълги. .....
Но за други инсталации ’номера с диода’ е супер елегантно решение.едит:слагам BOLD за да е ясна основната ми идея.едит2:
аз съм го направил ’номера с релето - вариант след 98’
Коментар
-
/ / Не ми обяснявай. Разкрил съм ти знанията отдавна. В не една и две теми съм забелязал какви небивалици пишеш, а щом и го прилагаш - олеле!!! Наистина - не е лошо да спреш да даваш акъл. И в това мнение си написал нещо, в което няма никаква истина. Тоя диод няма как да компенсира каквото и да е, защото не е захранен, докато не си включил дългите. А ксенонът гасне преди да ги включиш, в момента на превключване. Нали работиш в сервиз? Включи си осцилоскопа и виж сам. Ксенона не палел, щото не му стигал тока.... ОЛЕЛЕ, БОЖЕ ГОСПОДИ!! Втрещяваш ме. Поне Фиат да пишеше правилно!Ред.: колега u_bo, да приемем, че идеята е страхотна. Реализираш я и какво става - продължаваш да имаш един проблем, който си заобиколил. Ама в един момент от големия ток и някоя по-хлабава връзка - се появява втори проблем. И него ли ще заобиколиш някак, или предпочиташ да отстраниш причината за първия проблем още? За това става въпрос. 99% съм сигурен как ще подходиш. Но ме озадачава, че "майстор" няма да го направи, а ще направи нещо съвсем друго. Аз лично избягвам майстори, които прилагат такива универсални решения на всички коли, като има много по-разумни начини, стига да познаваш тънкостите на модела. Иначе и аз мога да предложа такива "решения". Навремето някои слагаха разни кондензатори...
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар