янко написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лампа за ABS и за ръчната на Мареа светят
Collapse
X
-
Благодаря. Ще пробвам и това, не писах за този проблем защото се рових и аз в темата за АБС-а на мен ми се бъзика някакво контролно реле в блока но отвреме на време. Но като го написа това, че има връзка и с лампата за ръчната, при мен е точно както е било и при теб.Докато седи на място даже, просто светва лампата на ръчната без никакво въздействие и така и си угасва. Но от време на време светва едновременно и с тази на АБС-а. На диагностиката ми казаха, че в абс-а дава грешка някакво реле.Ще се пробвам да презапоя, поне в това ме бива. Моят Фиат е бензинов, къде се намира модула и лесно ли се сваля?
-
Ето да си правиш сравнение, мисля си, че ще се справиш с проследяването на кабелите. Мисля, че е очевидно датчикът за понижено ниво с коя лампа е свързан. Но щом си сигурен, че е друга - значи е така, това тук е само някаква сервизна книга, нищо особено.------В такъв случай - не бъди толкова сигурен и послушай хората, които карат такива автомобили от години, навъртели са хиляди километри, сблъсквали са се с проблемите им и неведнъж са помагали на такива като теб, които тепърва се срещат с тези проблемиshakespear написа:Освен това както казах съвсем от скоро я имам колата и наистина може да греша в някое твърдение...
Щом имаш колата отскоро - това е добър повод да дойдеш на среща на форума в неделя, тамън можем да видим наживо какъв точно е проблемът и кога и как се проявява, и коя лампа свети и защо.
Коментар
-
На самия абс,отвиваш болтчетата и внимателно изтегляш.И при мен светваше лампата за ръчната без причинаshakespear написа:Благодаря. Ще пробвам и това, не писах за този проблем защото се рових и аз в темата за АБС-а на мен ми се бъзика някакво контролно реле в блока но отвреме на време. Но като го написа това, че има връзка и с лампата за ръчната, при мен е точно както е било и при теб.Докато седи на място даже, просто светва лампата на ръчната без никакво въздействие и така и си угасва. Но от време на време светва едновременно и с тази на АБС-а. На диагностиката ми казаха, че в абс-а дава грешка някакво реле.Ще се пробвам да презапоя, поне в това ме бива. Моят Фиат е бензинов, къде се намира модула и лесно ли се сваля?янко написа:Странно,писах едно мнение но май съм забравил да го изпратя.Сам ги оправих,лесно е само кутията на абс се отваря малко трудно.Има тема за ремонт на абс,не знам точно къде е но моя го правих по нея.Трябва да се отвори пластмасовия капак на електрониката внимателно и да се презапоят релетата.Може и релетата да са калпави.Аз ги презапоих монтирах блока без да го затварям и пробвах в движение.В темата имаше описано как се вадят релетата извън блока за по лесна смянаFIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Оги, при мен лампата за нивото на накладките също е червена. Колега откачи буксата на казанчето за спирачната течност и я провери, замости я и виж дали ще огасне, ако съм прав знаеш вече къдее проблема, възможно е поплавъка да не прави контакт или буксата да е проблема, а може и да е оголен кабел някъде.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Точно обратното - при такова "замостване" лампата трябва да светне, а не да изгасне. Ако поплавъкът не прави контакт, лампата няма да светне никога. Също - лампата не е светнала, защото буксата не контактува добре, а обратно - ако има лош контакт - със сигурност няма да светне при нужда.Да, червена е, но това не е най-важното. Важното е, че в оригиналната инсталация, тя е свързана само с накладките, а не с казанчето за течност.
Коментар
-
Тук си абсолютно прав, идеята ми беше да се тества поплавъка, а между другото никъде не прочетох какво е нивото на спирачната течност и дали е проверявано, може и поплавъка да е заклинил нещо.ogi28b написа:Точно обратното - при такова "замостване" лампата трябва да светне, а не да изгасне. Ако поплавъкът не прави контакт, лампата няма да светне никога. Също - лампата не е светнала, защото буксата не контактува добре, а обратно - ако има лош контакт - със сигурност няма да светне при нужда.....Нали проблема е в тази лампа за ръчната, що се намиси тая за накладките така и не разбрах.ogi28b написа:Да, червена е, но това не е най-важното. Важното е, че в оригиналната инсталация, тя е свързана само с накладките, а не с казанчето за течност.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Защото авторът заяви, тя е също и за нивото на течността. Най-добре е да се напише VIN на колата, за да разберем каква е тя изобщо, какво има монтирано в нея и след това да уточним как функционира то. Да не се окаже, че е с първия модел ABS. До автора - извади бушона на ABS-а и виж какво свети на таблото.S_BANKOV написа:Нали проблема е в тази лампа за ръчната, що се намиси тая за накладките така и не разбрах.
Коментар
-
Така, сега да докладвам, колата е Мареа Уикенд 1.6 16V 103hp 1998г., Проверено е казанчето, течността е на максимум, поплавъка работи както и кабелите. Действително, лампата за която говоря е за ръчната и течността, за накладките е друга.Проверени са всички бушони, маси, куплунзи и кабели, всичко е изправно.Ефекта е следния, светят постоянно АБС и лампата за ръчната. Диагностиката казва, повреда в модулно реле АБС. Като е студена и престояла, като дам контакт примерно на 6-тия път изгасват и двете лампи. Когато извадя бушона за АБС и след това го сложа, при кантакт първият път пак не светват двете лампи по-точно светват и угасват след контакта както е нормално. Но след това при рестартиране с контактния ключ остават да светят и двете. С две думи има момент когато всичко се задейства нормално. Но определено и двете лампи имат връзка.Аз първоначално питах само за лампата на ръчната, защото знаех че, в АБС-а има грешка и не обръщах внимание че свети лампата. Реших, първо да си поправя това с ръчната и течността но както вече казах, има връзка между двете.Явно, ще послушам съвета на Янко, и ще сваля АБС модула за презапояване. Пък ще видим какво ще стане. Само не знам кога ще стане това. За сега благодаря на всички. Ако някой се сети за още нещо , на линия съм. Слава богу други проблеми с електрониката няма.ogi28b написа:Защото авторът заяви, тя е също и за нивото на течността. Най-добре е да се напише VIN на колата, за да разберем каква е тя изобщо, какво има монтирано в нея и след това да уточним как функционира то. Да не се окаже, че е с първия модел ABS. До автора - извади бушона на ABS-а и виж какво свети на таблото.S_BANKOV написа:Нали проблема е в тази лампа за ръчната, що се намиси тая за накладките така и не разбрах.
Коментар
-
Значи говорим за съвсем друг проблем, който няма общо нито с ръчната, нито с течността, нито с накладки...Когато едновременно светят лампата ABS и лампата за ръчна спирачка/ниско ниво, това означава, че има проблем с модула за електронно разпределение на спирачното усилие. Той е част от модула ABS.Все пак щеше да е добре да напишеш VIN на колата, за да може хората, които искаМЕ да ти помогнем - да знаем какво има в тази кола. Щом вече е по-ясно - редактирам заглавието.
Коментар
-
Акумулатора е необслужваем с контролно око и свети зелено. Поне аз не виждам да се отваря отнякъде за да се провери електролита. Иначе, зареждането е 14.2 В и на ниски и високи обороти. Даже 2 пъти го мерих и на студено и на топло.iliyan написа:Преди да правиш каквото и да е,провери състоянието на акумулатора-волтаж и гъстота на електролита.Казвам го от личен опит.
Коментар
-
За съжаление напрежението до модула е ОК.ето и VIN на автомобила ZFA18500000244652ogi28b написа:Възможно е да има голям пад на напрежение от акумулатора до входа на ABS модула и това да води до периодично изключване поради ниско напрежение. Ако можеш - измери напрежението на захранващия кабел на модула, когато всичко е включено и колата работи.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар