Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не светят стоп светлините при Пунто Мк1 - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не светят стоп светлините при Пунто Мк1 - РЕШЕНО

    Както личи от заглавието, имам проблем със стоповете. По-точно при натискане на педала, светлините (стоповете) не светят. При проверка на бушоните, всичко се оказа наред. Дори пробвах със чисто нови, за всеки случай. При даване на късо, взех плюс последователно от задни, мигачи, габарити и светлините за мъгла, стоповете си светят. Което, с моите елементарни познания за електрическите вериги, ми говори че бушоните работят и жиците не са прекъснати. За да реша проблема (временно), взех плюс от стоп-машинката и го свързах към двата кабела за светлините на стоповете. По този начин всичко си работи. Но .... когато натисна педала, на таблото ми светва индикация, че имам проблем със стоповете. Преди да ги свържа по описания начин, нищо по таблото не показваше, че имам проблем.Може ли някой да ме упъти къде може да е проблема и как да го реша? Откъде идва плюса, който захранва стоповете? Търсих схема, но намирам само такива, които показват таблото от страната на бушоните. А там проблем няма. Проблема явно е задната част на таблото.Знам, че най-лесно е да отида на майстор, но питам тук, защото си мисля, че целта на форума е да се обменя информация и знания. Отговори от типа "Иди на майстор" са неприемливи точно поради тази причина.

    #2
    Иди на майстор. Самата машинка провери ли я дали работи правилно? Казваш, че си взел плюс от нея, но вероятно е било кабелът, който идва от акумулатора (евентуално през контактния ключ). Машинката трябва да затвори верига между двата си кабела, когато е в отпуснато положение и да я отвори като я натиснеш. Т.е. машинката е нормално затворена. Как си взел плюс от мигачи, задни и габарити? (Кажи по-точно какво си направил.)

    Коментар


      #3
      От буксата. Нали минуса е общ, другото са плюсове? С жичка от плюс на габарити подавам към плюс на стопове.Какво ще рече дали машинката работи правилно? Нали, когато натисна спирачка имам светлини, като отпусна - гаснат. Това не значи ли, че машинката си бачка?

      Коментар


        #4
        кола

        Извади буксата от стоп машинката и е укъси Вземи ток от другаде Има и една заигравка че минава през чека зад таблото има една платка та има едно съпротивление то понякога прави проблемВиж и самите стопове отзад като разглобишето схема http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/schema1.htm
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Ключар, имаш в предвид да махна стоп машинката и да окъся буксата къде тя се включва? С други думи, въпреки че съм взел плюс от нея, тя може да не работи?

          Коментар


            #6
            кола

            Там само се окъсява зависи от входа или от изхода си взел виж схумата
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              hallowed написа:
              Както личи от заглавието, имам проблем със стоповете. По-точно при натискане на педала, светлините (стоповете) не светят.
              hallowed написа:
              От буксата. Нали минуса е общ, другото са плюсове? С жичка от плюс на габарити подавам към плюс на стопове.Какво ще рече дали машинката работи правилно? Нали, когато натисна спирачка имам светлини, като отпусна - гаснат. Това не значи ли, че машинката си бачка?
              Последно - кое е вярно? Първо казваш едно, после казваш обратното. Нали темата е за това, че не ти светят светлините. После пишеш, че светят, като натиснеш педала. Работи ли тая машинка или не работи? Това е въпросът. Написал съм как се проверява. По-подробно - като махнеш буксата от машинката, с мултицет, включен на измерване на съпротивление, допираш до двете крачета на машинката и натискаш педала (ако не си я свалил), тогава машинката ще затвори веригата и мутицетът ще покаже съпротивление 0. Ако това е така, после ще ти напиша какво да измериш, за да продължиш с откриването на проблема. ======================
              hallowed написа:
              При даване на късо, взех плюс последователно от задни, мигачи, габарити и светлините за мъгла, стоповете си светят. Което, с моите елементарни познания за електрическите вериги, ми говори че бушоните работят и жиците не са прекъснати.
              Не е така. Като вземеш плюс от габарит или от задната светлина, сменяш веригата, по която идва токът. Това значи, че ако има изгорял бушон за стоповете - все едно го елиминираш. А си написал, че щом светат стоповете като дадеш плюс от габарита - значи бушоните са здрави. Звучи ли ти логично? На мен - не. Може просто бушонът да не контактува добре в цокъла си и, въпреки че е здрав, да не провежда ток по веригата нататък.Как провери бушона, с уред или на око?

              Коментар


                #8
                Те не светят по начина по който фабрично са свързани. Аз взех плюс от кабела на стоп машинката и го свързах директно към кабелите на стоповете. И сега си работят като натисна педала. Не съм игнорирал стоп машинката. Затова си мисля, че тя работи. Може и да греша, затова питам.Взимам плюс от десния габарит/задна/мигач/мъгла чрез мост и го включвам към плюса на десния стоп. Освен че той светва, светва и левия. Затова мисля, че не сменям пътя на веригата. Но може и да греша. Затова питам тук, във форума за съвети. Събирам мнения и препоръки, защото ще мога всичко това което ми казвате заедно с Ключара, да го пробвам в събота. Опитвам се да обясня какво съм правил, но явно съм объркал хронологията на това, което съм правил.Бушоните ги гледах на око, но пробвах и с чисто нови.П.С. Не съм сигурен, но би трябвало да съм взел плюс от изхода. Иначе не биха ли светили постоянно?

                Коментар


                  #9
                  Да, точно така. Ако си взел от изхода - ще светят само като натиснеш педала. Ако си взел от входа - ще светят постоянно. Значи тук е ок, приемаме, че машинката работи. За другото ще се опитам да ти дам пример, за да си го представиш. Тръгваш от Люлин (акумулатора) през тунела (бушон) и искаш да стигнеш на Лъвов мост (левия стоп) и до Орлов мост (десния стоп). Пътят за левия и десния стоп се разделя на две в чек-контрола или в нашия пример - отклоняваш се в центъра пред Булбанк. Обаче един чудесен ден тунелът се срутва (гори бушонът за стоповете). Ти намираш нов път към Лъвов мост - през "Сливница" (вземаш ток от габаритите). Успяваш да стигнеш до Лъвов мост (левият стоп свети). От Лъвов мост можеш да караш към Булбанк и от там пак да стигнеш до Орлов мост. В този момент за теб няма никакво значение дали тунелът се е срутил или не (или дали бушонът е здрав или не). Ти минаваш по друг път (вземаш ток от габаритите). Това, че минаваш по друг път и стигаш до крайната цел, не значи че тунелът се е срутил или че не се е срутил. За да разбереш - трябва да провериш самия тунел. Така... щом машинката работи, което си установил, това значи, че бушонът е здрав, иначе до машинката няма да стига ток. Сега трябва да провериш дали към чек-контрола отива ток по захранващия кабел при натиснат педал, и дали се връща от там. Това се прави на съответните конектори по пътя на червената стрелка след машинката, която съм нарисувал. Ако и тук всичко е наред - провери дали по кабелите, които идват после от чек-контрола и минават през таблото - дали минава ток и по тях и дали излиза на съответните конектори от таблото, за да поеме към стоп-светлините. Доколкото разбирам - изолирал си чек-контрола и от машинката подаваш ток направо към стоп-светлините? Всичко това можеш да провериш с мултицет или пробна лампа или фазомер за 12 Волта. Знаеш ли как точно или да помагаме? Слагам тук картинката от линка на Ключаря, за да се вижда по-добре:Вземи ела на една среща на форума в неделя, да видим наживо какъв е случаят, че нещо много съмнително изглежда всичко. Май ще се окаже това, дето Ключаря е написал по-нагоре - проблем с чек-контрола.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Да, точно така. Ако си взел от изхода - ще светят само като натиснеш педала. Ако си взел от входа - ще светят постоянно. Значи тук е ок, приемаме, че машинката работи. За другото ще се опитам да ти дам пример, за да си го представиш. Тръгваш от Люлин (акумулатора) през тунела (бушон) и искаш да стигнеш на Лъвов мост (левия стоп) и до Орлов мост (десния стоп). Пътят за левия и десния стоп се разделя на две в чек-контрола или в нашия пример - отклоняваш се в центъра пред Булбанк. Обаче един чудесен ден тунелът се срутва (гори бушонът за стоповете). Ти намираш нов път към Лъвов мост - през "Сливница" (вземаш ток от габаритите). Успяваш да стигнеш до Лъвов мост (левият стоп свети). От Лъвов мост можеш да караш към Булбанк и от там пак да стигнеш до Орлов мост. В този момент за теб няма никакво значение дали тунелът се е срутил или не (или дали бушонът е здрав или не). Ти минаваш по друг път (вземаш ток от габаритите). Това, че минаваш по друг път и стигаш до крайната цел, не значи че тунелът се е срутил или че не се е срутил. За да разбереш - трябва да провериш самия тунел. ......
                    Това е обяснението Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 И тая машинка вземете я замерете с една контролна лампа
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Всичко това можеш да провериш с мултицет или пробна лампа или фазомер за 12 Волта. Знаеш ли как точно или да помагаме? Слагам тук картинката от линка на Ключаря, за да се вижда по-добре:Вземи ела на една среща на форума в неделя, да видим наживо какъв е случаят, че нещо много съмнително изглежда всичко. Май ще се окаже това, дето Ключаря е написал по-нагоре - проблем с чек-контрола.
                      Ако ти дойдеш и аз ще дойда. Определено имам нужда от помощ.А това ще в момента като натисна спирачка и ми светва индикатора за проблем със стоповете, не означава ли че идва плюс до таблото? Това съпротивление, дето го споменавате с Ключара, не е ли точно по веригата, преди въпросния чек-контрол? Поне така го разбирам от схемата

                      Коментар


                        #12
                        кола

                        Махаш жицата която отива към таблото -чека слагаш + и става вечно Така може и да си провериш какво не ти работи
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Проблемът на коелгата се оказа в спойката на конектора, където влиза захранващият кабел (червено-черно на снимката по-долу). Малко игра с поялника и проблемът е отстранен. Червено-жълтите са изходи от чек-а, двата кабела за левия и десния стоп.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            Оги, много благодаря за оказаната помощ. Почерпката ти е гарантирана.

                            Коментар

                            Working...
                            X