Привет колеги,Вчера при преход през половин Европа след зареждане на бензиностанция колата отказа да запали. Давам контакт, всички лампи светват гаснат както трябва, но при завъртане нищо не става, освен че гаснат фаровете когата се предполага стартерът за върти, което е нормално. Батерията не се товари, показва около 12,7V, което също нормално. С бутане на вторият метър запали. След това няколко пъти спирах умишлено на наклон и стартерът си въртеше както трябва. Самият стартер е нов, купуван и монтиран преди половин година и върти юнашката и при -20 градуса. Пак вчера го направи още веднъж при спиране за почивка и пак запали веднага с бутане. Днес пали нормално. Какво може да е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със стартер
Collapse
X
-
точно мнение, само бих добавил и клеми на акумулатора за проверкаbiankov написа:Контактен ключ, реле на стартера (ако има такова), разхлабен кабел на бендикса на стартера.П.П. Започни с проверката на последното. Най-вероятно не е затегнат кабела добре и е събрал окис.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Клемите на акумулаторът са перфектно чисти и затегнати. Също си мислех за хлабава връзка на стартера. Какви са симптомите при проблеми с клеморед - товари ли се акумулаторът като завъртиш? А ако не изхвърля бендикса? В случая стартерът е нов и е малко вероятно, с което изключвам също и изхабени четки. Върти като луд и пали веднага, не дава да го задържиш.
Коментар
-
Точно ако ти е разхлабен кабел на стартера (един тънък, сравнено с другите кабели на стартера), тогава бендикса не се изхвърля и съответно стартера не се завърта. Този тънкия кабел е точно за бендикса. Ако бендикса се изхвърля, то определено ще го чуваш като чукване. Ако това се случва а стартера не завърта, тогава вече проблемите са други. Заради това първо провери дали бендикса се изхвърля.wwalker написа:... А ако не изхвърля бендикса?...
Коментар
-
Re: кола
Нали съм го описал - не върти стартера и не се и опитва изобщо. Досега ми се случва 2-3 пъти и винаги когато преди това съм ползвал новото ми зарядно за телефона към запалката(ползвам го за навигация). Последният път закачих мултиметър на акумулаторът да видя дали се товари - показва около 12.6V и като завъртя ключа да паля падал леко на 12.0V, но няма никаква реакция или какъвто и да е звук от стартерът. Пали на бутане на първият метър още. Стартерът нормално върти много силно, той е на около половин година, чисто нов.kluchar написа:Стартера върти ама чува ли се бендикса да изщраква Ако е бутнеш тогава като не пали дали ще тръгне
Коментар
-
Re: кола
А защо го прави само като преди това съм свързал към запалката зарядното на телефона? Направи го 2 пъти на дълъг път през половин Европа, когато логично ползвах навигацията. След това 2 седмици колата не съм я спрял в бг и проблем йок. Вчера ми се наложи да ходя до адрес в някакво забито село и след като закачих навигацията веднага го направи пак, а не е било далеч, не повече от 20 км, да кажеш че само на дълъг път го прави. Всичко почна точно като купих ново зарядно.kluchar написа:Тогава бендикса не изхвърля
Коментар
-
Помниш ли оная либра дето с теб я гледахме, обзалагам се че проблема е като при нея, маса на двигателя.pakumba написа:точно мнение, само бих добавил и клеми на акумулатора за проверкаbiankov написа:Контактен ключ, реле на стартера (ако има такова), разхлабен кабел на бендикса на стартера.П.П. Започни с проверката на последното. Най-вероятно не е затегнат кабела добре и е събрал окис.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар