Абе момци, нито една тема за ксенон ли не сте прочели? Говорите си за неща, които отдавна са коментирани и изяснени. Монтажът на ксенон във фар, предвиден за халогенна лампа е забранен, без значение дали е рефлектор, лупа, гладко стъкло, пластмаса и прочее. Никой не те спира да го .направиш и никой, все още не те спира от ГТП заради това.Ксеноновите фарове не са само лампа и баласт. Включват система за автоматично регулиране, система за измиване и рефлектор, който е проектиран да отразява светлина от ксенонова ламппа. Ако ще да правиш най-точното очертание и да имаш най-добрата от добрите настройки на фарове - нямаш ли автом. регулиране и с-ма за миене - незаконен си. Колкото до моделите - има и други автомобили, не само тези имат ксенон на рефлектор. Например Митсубиши Грандис също има. Има и други.Такива лампи можее да си поръчаш от ebay, примерно. Но не очаквай фрапиращата разлика. Все е зле. Карал съм пред Стило с такива лампи и не е като да не пречи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ксенон за рефлекторни фарове
Collapse
X
-
Да ви кажа от опит, че като видя ксенон в рефлекторен фар дори през деня ми бърка в очите, а да не говорим за през нощта. При ксенона я няма границата като при халогенната крушка и си свети навсякъде силно - като спирам зад друга кола ясно си личат двете наклонени черти на снопа светлина - но като видя ксенон(без лупа) и там също леко се виждат тези черти , но има и доста интензивна светлина и над тях.За теб може да си ти е хубаво да ти осветява хубаво, но не забравяй че си опасен за другите водачи. Не знам с какви крушки са били, но видя ли ксенон в такъв фар ВИНАГИ ми бърка в очите.
Коментар
-
не е точно така. в закона не е записано какво ти е нужно и как се узаконява такава промяна и дори поставянето на афтърмаркет ксенон води ли се изобщо промяна на фара. като ти поставят уреда за регулиране на фарове на ГТП се вижда кое как и защо. фара може да не свети добре и да не се регулира дори и с халогенна крушка ако тя е с крив балон и т.н. това прави ли те безопасен.в случая обаче става въпрос за дълги. тъй като тях така или иначе трябва да ги гасиш при разминаване щото те при всички положения заслепяват, не виждам какъв е проблема да се постави какъвто и да е ксенон на какъвто и да е рефлекторен фар ако ще и оребряване да има по стъклото. ако се поставя ксенон на късите - слага се, минава се една проверка, вижда се тоя фар добре ли свети или не и тогава се решава ксенон ли ще е или халогенка.ППако имаш шапка на фара пред крушката, най-вероятно няма да можеш да поставиш ксенонова крушка. може да не се събере на дължина.ogi28b написа:Ако ще да правиш най-точното очертание и да имаш най-добрата от добрите настройки на фарове - нямаш ли автом. регулиране и с-ма за миене - незаконен си.
Коментар
-
В закона и други неща не са записани, но нямаш право да ги правиш. Не съм проверявал, ама стикерите за застраховките са забранени в Кодекса за застраховането, а не в ЗДП (може и да бъркам). Поставянето на "афтърмаркет" е нарушение дотолкова, че във фар, произведен и проектиран за халогенна лампа (означено с буквите HC / HR / HCR, където H е съкратено от Halogen - халогенна), монтираш газоразрядна лампа, която трябва да се монтира само във фарове, маркирани с D (от Discharge - разряд). Само това е достатъчно основание да те върнат при опит за узаконяване. То и кой ли прави такива опити...kolev написа:не е точно така. в закона не е записано какво ти е нужно и как се узаконява такава промяна и дори поставянето на афтърмаркет ксенон води ли се изобщо промяна на фара.
Коментар
-
ogi28b написа:Монтажът на ксенон във фар, предвиден за халогенна лампа е забранен, без значение дали е рефлектор, лупа, гладко стъкло, пластмаса и прочее.Точноogi28b написа:Поставянето на "афтърмаркет" е нарушение дотолкова, че във фар, произведен и проектиран за халогенна лампа (означено с буквите HC / HR / HCR, където H е съкратено от Halogen - халогенна), монтираш газоразрядна лампа, която трябва да се монтира само във фарове, маркирани с D (от Discharge - разряд).
Коментар
-
Няма да критикувам и псувам ,но срещали ли сте случай в който вината за ПТП се дължи на лоша пътна маркировка ,липса на пътни знаци ,изнесена кал на шосето ,заслепяване от насрещен автомобил и.т.н. .Всичко е превишена скорост и употреба на алкохол.emzo написа:Да де и на мен ми бърка в очите, но ? Какво можем да направим ?И аз мисля да сложа ксенон на рефлекторен фар, точно щото ми писна да не виждам нищо и да ме заслепяват постоянно.Мдааа готов съм да поема ® критиките и псувните.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
тука влизаме в една безсмислена тема.за българския закон и наредбите към него тези означения са несъществени. той не прави разлика в тях както примерно не прави разлика между зимни и летни гуми. реално и да искаш да си узакониш ксенона, не можеш щото той нито е законен нито не е.но все пак в темата става въпрос за ксенон на дългите светлини, така че какво значение има фара с рефлектор ли е или лупи.ogi28b написа:В закона и други неща не са записани, но нямаш право да ги правиш. Не съм проверявал, ама стикерите за застраховките са забранени в Кодекса за застраховането, а не в ЗДП (може и да бъркам). Поставянето на "афтърмаркет" е нарушение дотолкова, че във фар, произведен и проектиран за халогенна лампа (означено с буквите HC / HR / HCR, където H е съкратено от Halogen - халогенна), монтираш газоразрядна лампа, която трябва да се монтира само във фарове, маркирани с D (от Discharge - разряд). Само това е достатъчно основание да те върнат при опит за узаконяване. То и кой ли прави такива опити...
Коментар
-
Зависи от колата..., чел съм ръководството за употреба на Toyota Corolla, която е с рефлекторни фарове и има "шапка" на късите и там изрично си пише какви точно ксенонови крушки се препоръчват от производителя като температура на цвета и т.н.Та в такава ситуация кой е прав закона или производителя, сигурно е закона ама е леко не много добре измислено, да не казвам друга дума.kolev написа:ППако имаш шапка на фара пред крушката, най-вероятно няма да можеш да поставиш ксенонова крушка. може да не се събере на дължина.
Коментар
-
Еми значи ще си сложа каквото си искам на дългите.
А ако събера достатъчно мерак и смелост да си разваля стоковите фарове - ще сложа и лупи на късите.
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
най-добре е би-ксенон лупи и на късите и на дългите, ако няма бюджет само на късите, тъй като 2-3 секунди ще имаш докато получиш максимална осветеност за обикновен ксенон на дългитемога да кажа, че ако правилно ти е настроен фара и е полиран, изобщо не заслепяват лупитеFIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар