Колега,нещо не мога да ти схвана идея на темата.Реално си пуснал тема в която да обсъждаме такива уреди или си пуснал тема в която предлагаш изработване на такива модули?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
"Умният" контролер за акумулатор с многофунк.LED
Collapse
Заключена тема
X
X
-
едно време руските коли имаха проблеми с презареждането тъй като реле-регулатора им беше механичен и се случваше да залепне.крушките светеха по-силно и изгаряха, а акумулатора кипеше ама то и друго няма какво да и стане на тая кола. после и за тях почнаха да продават и да излизат схеми за електронни реле-регулатори където този проблем се решава генерално.за да показва тоя модул разреждане на батерията при изключен двигател , то той трябва да е захранен постоянно от 12волта което въпреки ниската му консумация не е особено правилно.
Коментар
-
Има, колега, има. Колко дълъг пост искаш да напиша, за да ти разкажа как като включа консуматорите, напрежението ми падаше под 13.2, без да свети лампата? Износени четки и лагери. Напрежението без консуматори беше 13.8-13.9. Мерено с мултицет. Обаче с.... осцилоскоп... Теорията си е теория, прав си. Практиката си е практика. Понеже съм го изпитал, затова казвам, че джаджата не е лоша. Остава колегата да си пусне тема в бизнес раздела за да разберем детайли за търговската част.Ред.: И едно предложение имам - да не се цитираме повече, че на другите им става досадно за четенеkolev написа:проблем с алтернатора-реле регулатора не работи - лампата свети-износени четки или проблем с ротора-лампата свети-няма я някоя фаза - лампата свети-диодна плочка- лампата светиима ли други случаи когато алтернатора не зарежда а пък лампата не свети щото аз май не се сещам.а какво значи 10 волта. тая лампа къде отива че да има там такава стойност.ако искаш да видиш как ти работи алтернатора - на празен ход включи габарити +основни светлини+подгрев прозорец+вентилатор купе , пусни аварийките /съвсем нормална ситуация/ и измери напрежението и го сподели.ogi28b написа:Лампата за зареждане гасне, когаго от другата страна и подадеш дори и 10 волта. Също така - като и подадеш 15.8 - пак гасне. Дотук имаш 2 случая на повреда и никаква индикация за нея, ако разчиташ на лампата. А пък 13.4 волта въобще не е нормално състояние. При загрял автомобил зимно време, трябва да включа всичко до дупка за да има такъв спад -къси, дълги, за мъгла, задни за мъгла, за задна скорост, нагреватели, вентилация на макс... кога караш по този начин? Иначе нормално както и да го смяташ, харчиш 140-150 вата за осветление, още толкова за задния нагревател, и 30-40 вата за вентилация. Няма и 400 вата. А моя алтернатор е изчислен да храни 3 200-ватови свещи без да пречи на зареждането. Така че, ако има спад на напрежение с обикновено ползване на консуматори, по-скоро има проблем с алтернатора.kolev написа:а с какво тая схема е по-добра от един волтметър или пък даже от лампата за зареждане на таблото.ако видиш че напрежението е примерно 13,4 - тоест според вас "не зарежда" и свети червено , но напълно нормално състояние при много консуматори и празен ход, какво ще те накара да изключиш - фаровете ли, подгрева на стъклата ли, чистачките ли, отоплението ли ????
Коментар
-
да 13,2 с консуматори е малко нисичко но няма нищо притеснително. факт е че акумулатора остава недозареден, но все пак се зарежда и затова логично лампата не свети. дори можеш да си караш така без изобщо да разбереш. вероятно и ти си карал така доста време докато не си замерил и си решил че може и по-добре да е.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар