В по новото табло са по 2 вата и само една на километража мисля е 1.2 вата.Аз сложих диоди, че така и така се наложи да се сменят, но не стана добре. Таблото не свети равномерно и направо си дразни.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Крушки табло на Браво
Collapse
X
-
Готови фасунги с диоди няма да слагам,че тези дето ги продават нещо не ми вдъхват доверие и според мен ще правят петна,защото излъчват концентрирано само напред.Или ще матирам с фина шкурка такъв за да разпръсва светлината или ще търся такива диоди с разпръскване да светят и настрани.Като приключа "проекта" диодизиране на Фичо обещавам да кача снимки. :DFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Мойте диоди са плоски отпред и ги шкурих (даже им лепих станиолчета отред
и пак не стана) точно с тази цел. Купих ги от ибей, подобни на тези http://www.ebay.co.uk/itm/10X-T5-286...item231d3539c3
Marea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
Аз съм на път да се предам да диодизирам таблото с показанията.След половин ден експерименти стигнах до извода,че "по-убаво" от крушката няма.
Диодите бяха цял набор,какви ли не типове и разновидности и с нито един не става така,както си свети с обикновената крушка от 1.2 W / 12 V. Просто с диодите свети на петна и това си е.Едни места се получават със завидно добър контраст,но на другите едвам мъждука.Пробвах какви ли не положения на диода е не става и не става.Да не говорим,че стрелките никакви не светят с диод.А диодите бяха с голям ъгъл на разпространение - 170 градуса , кажи речи обхващат цялата работна площ.Пробите бяха със зелени,ярко бели и меко бели диоди.Купих си ги от Omega Light - имат магазинче в една пряка на Симеон.Проблема е ,че дават много яки светлосенки от елементите и кабелчетата вътре в кутията на километража.То дори крушката е сметната с прецизност - като пробвам да и сменя положението и да е различно от това във фасунгата и веднага се скапва осветеноста.Почти всичко каквото може съм диодизирал,но тука мисля да се откажа(само още 1-2 дена проби щото и аз съм магаре
и спирам).Плафон,трети стоп,крушки на номера,централна конзола,осветление в багажника.Всичкото е с диоди,ама тука не става и не става с километража.
Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.Dido_Lyubenov написа:.....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Да и на мен ми се струва много странно.Това означава,ако ти изгори крушката на таблото алтернатора да не работи :Dveselin10 написа:Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.Dido_Lyubenov написа:.....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
И така...след стотици проби установих,че с крушки си свети най-добре.Похарчих около десетина лева за различни видове диоди,но никой не показа задоволителни резултати.Най-успешен беше опита с диоди (китайски за 2 лв) които светят не концентрирано напред,а настрани.Едни ярки малки с ъгъл на светене 170 градуса правеха страхотни светлосенки и светеше на концентрирани кръгове.Топло бели,ярко бели-не ставаха.Матирах ги и резултата беше че си загубиха широкичт ъгъл на светене
т.е. никакъв,даже стана по-лошо.Купих други с SMD диод отпред на главата с ъгъл на светене 170 градуса.Светеше супер ярко и освети горе долу добре,но светлосенките си останаха.Неизбежни са при диод с насочено напред светене,какъвто и ъгъл да е то.Освен това само лекото мръдване с 1 мм променя тотално осветеноста вътре в кутията.Другото е ,че при крушките интензитета на стрелките преобладава,а циферблата е като фон.При диодите става точно обратното-стрелката едвам свети а циферблата блести.Само при ярки диоди стрелката свети добре,но тогава яркоста на циферблата е прекалено голяма-дразни и пречи.Като им намалявам тока с резистор,за да не блести толкова циферблата стрелката започва да се губи и едвам свети.За да свети задоволително стрелката трябва да са много ярки диодите и циферблата да дразни.Иначе за да е нормално осветен циферблата трябва стрелката едвам да мъждука.Просто явно дължините на вълните имат голямо значение в случая.Ама поне си смених крушките с нови и сега свети два пъти по-добре.Просто старите на подсветката бяха станали тъмни отвътре и едвам мъждукаха от дълга употреба.Така и не разбрах тази червена точка дето няма фасунга какво би трябвало да показва принципно и дали ако сложа за отворена врата и стоп лампи ще ми показват нещо.Освен да пробвам
Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
А я обясни тогава, от къде аджеба взема тока алтернатора за да заработи, като към него отива "+" от акумулатор, "+" от контролната лампа и "-" (маса) от корпус на ДВГ ? И защо като не работи ДВГ, алтернатора не скапва акумулатора, ако не се стартира от контрлната лампа ? Схема да ти кача ли ? Как е изпълнен диодният мост ? Кой захранва възбуждащата намотка - ротора ? Това че като работи алтернатора, се получват два плюса на крушката и изгасва е точно така, но не ти е ясно от де иде другия плюс и защо преди това е имало минус там. Пробвай и се увери сам.veselin10 написа:Това не е вярно. Крушката на таблото взема "+" от таблото и "-" от алтернатора. Когато алтернатора заработи пуска на мястото на "-" -са "+" , получават се два "+"-са и лампата изгасва. Съвсем спокойно може да си работи и с диод или без нищо.Dido_Lyubenov написа:.....През тази крушка се захранва възбушдащата намотка в ротора при стартиране на ДВГ. След това вече алтернатора си произвежда ток за зарядка и за възбуждащата намотка, за това и крушката угасва. Като сложиш светодиод на нейно място, няма да минава достатъчно ток за да "събуди" алтернатора първоначално и няма да ти зарежда. Това е с две думи набързо обяснено.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Аз мисля,че ще е много неудачно да работи алтернатора само при светеща крушка.Ами какво става при условие,че крушката изгори?Спира алтернатора...няма зареждане...няма палене...автомобила не работи.Едва ли някой би конструирал автомобил,чиято техническа изправност да зависи от една крушка 1.2W / 12V.Звучи ми доста парадоксално :DFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Пепелника и запалката вече са със ярко зелени диоди светещи на 170 градуса.Ефекта е поразителен.Това стана най добре осветената част от интериора
Направо няма как да не го уцелиш в тъмното.Вече задължително ще карам пасажерите да палят цигара
Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Това е контролна лампа. която трябва да светне като подадеш контакт, и ти да я видиш че свети. Щом не светне значи има проблем и го отстраняваш или тичаш при майстор като не ти е ясно. По време на работа на ДВГ, тази лампа не работи, освен ако не се скапе алтернатора.valentino321 написа:Аз мисля,че ще е много неудачно да работи алтернатора само при светеща крушка.Ами какво става при условие,че крушката изгори?Спира алтернатора...няма зареждане...няма палене...автомобила не работи.Едва ли някой би конструирал автомобил,чиято техническа изправност да зависи от една крушка 1.2W / 12V.Звучи ми доста парадоксално :DДали ще махнеш крушката или ще откачиш тънкия кабел от алтернатора е все едно. Въпроса е кога ще го направиш - при вече работещ ДВГ, или преди да го стартираш. Колко си на "ти" с електрониката аз не мога да кажа, но в случая грешиш. Има тема във форума за алтернаторите и контролните лампи, потърси я и виж схемите, че сега не ми се рови. Ще видиш, че без крушка алтернатора няма да започне да генерира ток. Ако веднъж заработи и след това махнеш крушката - да ще генерира ток.п.п. Ето една схема, обясни как ще заработи алтернатора без контролна лампа ?veselin10 написа:Виж сега. Не ми се спори. Махни лампата и замери, че алтернатора си зарежда нормално. Пробвано и установено. Схемите ги знам и съм на "ти" с електрониката.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Това трябва да иде в ЧЗВ - дали ако сложиш крушка на празните места, ще заработи сигналът за отворена врата и за проблем в стоповете. Веднъж на 2-3 седмици някой се сеща да пита. Няма да светнат никога тези лампи, освен ако не подмениш таблото и не пуснеш липсващите кабели в инсталацията на колата. От Бравотата - само HGT има индикация за отворена врата, а от Бравите - версии HSX и ELX го имат. За стоповете пък мисля, че в Браво изобщо не е предвидена такава "екстра", ама може и да бъркам. В Брава - отново е налично в по-високите нива на оборудване. За HSX не знам, но в ELX го има със сигурност.valentino321 написа:Така и не разбрах тази червена точка дето няма фасунга какво би трябвало да показва принципно и дали ако сложа за отворена врата и стоп лампи ще ми показват нещо.Освен да пробвам
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар