Колеги, вчера се сблъсках със проблем. Малко преди да се прибера светна лампата на ABS, после на AirBag, радиото почна да се изключва и включва само и накрая светна лампата на акумулатора. Прибрах се, загасих двигателя, опитах се да го запаля отново, но ни вопъл ни стон. Напрежението беше около 11V. Последва зареждане и със зареден акумулатор запалих двигателя и напрежението беше около 12.5V, т.е. няма зареждане. Пробвах да форсирам, без резултат. В това време лампата на акумулатора не свети. По някое време на празен ход почна да свети, леко форсиране и загасваше, но зареждане няма. Проверих и почистих клемите на акумулатора, същата работа. Почнах да мърдам дебелия кабел, който влиза в алтернатора и двигателя леко се натовари, напрежението стана 13.7V. След по-малко от минута спадна до 12.2V. Ново размърдване и пак 13.7V и след малко пак 12.2V. Този кабел заедно с един по-тънък влизат в алтернатора през една пластмасова капачка (или нещо такова), която не можах да сваля, за да почистя клемите. Ако някой знае как се сваля тази капачка без сваляне на алтернатора, моля да сподели, че така са го завряли... Други идеи за проблема също са добре дошли.P.S. Ако това е от значение, от няколко месеца, макар и много рядко, след запалване лапмата на акумулатора не загасваше и леко форсирах за да загасне. Никога не съм срещал трудности при палене, даже и през големите студове.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернатора не зарежда, лампата не свети
Collapse
X
-
Да де, но не мога да да го разкача от страна на алтернатора. Има някаква черна пластмасова капачка и кабела минава през нея, която не мога да я сваля, страх ме е да не я счупя.FGRC написа:Лоша връзка на плюсовия кабел.Алтернатора си зарежда нормално.При 12,5в лампата няма да свети,просто си оправи връзките.Сам си открил проблема.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Свалих плюсовия кабел, имаше луфт, макар и много малък, между него и кабелната обувка от страна на алтернатора. Лек ремонт и засега е ОК. Ще следя известно време напрежението на заряд, последно беше 13.9V.Относно капачката - отваря се като вратичка, едно чопче я държи затворена.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Поне аз не бях правил ремонт и се оказа прав. Няколко дена след ремонта на кабела, пак започнаха проблемите. Та след един ден обидни думи за близки и далечни роднини, нов колектор, четки и регулатор. И понеже имах нова ролка, смених и нея, лагерите също (SKF 6003-2RSH/C3 и KOYO 83B218, ако някой го интересува какви са). В момента зарежда на 14.45V, малко множко ми се вижда, но повече не пипам.emzo написа:Ако не си го ремонтирал досега, залагам на заминал колектор, четки и реле регулатор.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Не, нямаше луфт. Големия лагер SKF и FAG не го произвеждат. NSK си е хубава марка, стига да е истински. А лагерите които свалих - малкия беше NTN и видимо износен, а големия Koyo можеше да работи още, предполагам че са си оригиналните. Алтернатора е DENSO.spark написа:SKF-то не хлопаше ли леко в оста на ротора? Аз си мислех, че големия лагер който са ми продали е FAG, а той се оказа NSK (поне като търся в гоогле по номер намирам само такива). Та тея лагери NSK що за стока са (или не са)? Това му е номера - B17-99DG8Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар