Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с терморелето на Пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с терморелето на Пунто

    Здравейте колеги!Имам както ми се струва доста неясен и сложен проблем с терморелето за вентилатора на Пунто.Колата е с климатик модел 1997 вече два пъти сменях релето но вентилатора не включва на определените градуси и колата прегрява.Някой ми каза че релето ми трябва да включва по рано и трябва да е с три извода/моя е с два/.Но оригинално или не,то трябва на включва на 80 градуса, не е ли така? Термостата е сменен ,радиатора работи водната помпа също.Някой ако е имал същия проблем моля да сподели челен опит!!

    #2
    Колега,важно е да уточниш,кога загрява-при вкл.климатик или изобщо...??Вариантите на Пунто с климатик са с двускоростен мотор и двустепенен термовключвател/три извода-при вкл.на климатика, от реле за време,винаги се вкл.първо високата скорост на вентилатора...
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      Благодаря за отговора.Стана ми ясно защо трябва да е оригинален термовключвател.Колата загрява без да е включен климатика просто терморелето не затваря веригата без значение дали е включен климатика или не .Но сигурно ще трябва да търся оригинален термовключвател след като има реле за време.

      Коментар


        #4
        Колега, мисля че не си ме разбрал напълно в последния пасаж-релето за време/ на вид е почти като реле,но капачката му е бяла/-участва само при работа на климатик и се намира в кутийката с релета и препазители за управление на вентилатора и климатика в моторния отсек -вляво или вдясно-зависи от модела.Термовключвателя е три извода-Вкл.1 степен 86-90 гр. 2 степен 90-94гр.Изкл. 1-81-85 гр. 2-85-89 гр.
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #5
          Смених термовключвателя с нов оригинален за моя модел Пунто но както и предполагах проблема остана.На две три включвания един път не сработва.Водната помпа работи добре ,климатика ми не работи и радиатора на парното е спукан така че охлаждането работи само на малкия кръг т.е. охлажда само двигателя.Но дори и така терморелето трябва да работи така че проблема ми остава открит за дискусии.

          Коментар


            #6
            Колега,обезвъздушена ли е системата ?Освен това,при изключване на радиаторчето за парното,добре е то да се байпасира с маркуч или парче тръбичка,за да остане конфигурацията същата,т.к.в кръга на радиаторчето няма кран.Едната пробка за обезвъздушаване е точно в този кръг-на единия от маркучите.Другата е на радиатора,отдясно горе-/може да липсва при някои от вариантите/.За пробките виж тук http://punto.mysteria.cz/chladk.htm
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              май не му е тука мястото, ама аз на мойто пунто 1.1 1994 г. колко съм му се кьорил - нито пробка да обезвъздушаване, нито пробка за източване на водата/антифриза съм видял и не само аз съм го гледал....и винаги го точа от долния маркуч, дето влиза в радиатора, а го обезвъздушавам като стискам горния маркуч
              Fiat Punto 1.1-Синята птица
              Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
              Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

              Коментар


                #8
                Драги колеги!Благодаря за съветите и информацията,проблема ми е решен.Всъщност проблема е бил в мен,вчера след смяната на включвателя просто не съм изчакал до нужната темп. при която сработва вентилатора.Днес след цял ден градско каране нямам проблем.Благодаря още веднъж.

                Коментар

                Working...
                X