Здравейте колеги, търсих подобна тема но не намерих конкретна информация каквото ме интересуваше и реших да пиша. Интересува ме какво е сечението на даден проводник в автомобилната инсталация като квадратни милиметри при наличие на предпазител 10 ампера. Става дума по конкретно този на фаровете (предполагам е същия като на Браво/Брава, Мареа, Купе и т.н.), че съм намислил нещо но не знам дали ще ми издържи кабела
Знам че инсталацията по принцип е преоразмерена на всеки един консуматор но не знам по каква формула се пресмята сечението на проводника според големината на тока
Имам една таблица според която 1 мм2 носи 10 ампера, което ме навежда на мисълта, че кабела не е под 1мм2. Нека някой който е сигурен да каже
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сечение на проводник и големина на предпазител
Collapse
X
-
1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношениетоШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
-
Горе долу е така но не съвсем , има значение и дължината на кабела , съотношението мед и примеси в съдържанието на кабела (което трудно се установява) и сечението на самото жило на кабела ако е много жилен , ако е едножилен по малка квадратура носи малко повече товар. Но това са само принципни неща. Аз за фарове ползвам 2.00мм2 много-жилен например!Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Кабела е многожилен и в момента карам с крушки 100/90W и няма никакво загряване. Харесал съм си едни терикатски 130/100W и за това ме интересува кабелаXaus написа:Горе долу е така но не съвсем , има значение и дължината на кабела , съотношението мед и примеси в съдържанието на кабела (което трудно се установява) и сечението на самото жило на кабела ако е много жилен , ако е едножилен по малка квадратура носи малко повече товар. Но това са само принципни неща. Аз за фарове ползвам 2.00мм2 много-жилен например!
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100muns61 написа:Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
колега както си тръгнал защо не монтираш две такива с един генератор на 220V в багажникасори за спамаValiosport написа:Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100muns61 написа:Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Колега аз съм решил какво да монтирам и въпроса не е какво да монтирам ами слециално за кабела питах, ама май няма да мине без подмяна на проводници ...todorshalev написа:колега както си тръгнал защо не монтираш две такива с един генератор на 220V в багажникасори за спамаValiosport написа:Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100muns61 написа:Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Аз не бих рискувал...При дълговременни натоварвания, препоръчителната плътност на тока е 7,5A на мм2. При 10А нещата вече са "на ръба"...todorshalev написа:1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношениетоAlfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
То ще изгори бушона не виждам какво друго може да стане ...gamma написа:Аз не бих рискувал...При дълговременни натоварвания, препоръчителната плътност на тока е 7,5A на мм2. При 10А нещата вече са "на ръба"...todorshalev написа:1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношениетоТеоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Опъни два кабела от акумулатора до фара и сложи една реле за да нямаш неприятности! все пак е стара кола и не се знае изолацията на кабелите в какво състояние...Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Ще го направя по културно направо ще смена от бушонното табло кабелите до отпред съответно и релето с по силно и бушона ще му вдигна амперажаXaus написа:Опъни два кабела от акумулатора до фара и сложи една реле за да нямаш неприятности! все пак е стара кола и не се знае изолацията на кабелите в какво състояние...
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар