Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

табло с обортомер пунто

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    табло с обортомер пунто

    Колеги искам да ви попитам за нещо което много ми се стори странно днес. Имам пунто от преди 2-3 седмици и като цяло съм горе-долу доволен (то за толкова пари-толкова) , мисълта ми е че много,много не съм запознат точно кой модел е но е 98год. пунто s 17dt .Та нали знаете че тези модели нямат нито оборотомер нито стрелка за температурата и реших да му намеря и сложа,прочетох какво ли не в форума от такива бисери като че термостата е защита за да изхвърли излишната вода (или антифриз)навън като евентуална защита и защо при един от колегите (който го пише това) не работи тая защита до доста кадърно написани и обяснени теми.И така намерих си в една морга в моя град едно табло което е от дизел с всичките му прибори и крушки и т.н. - преди да го монтирам четох че оборотомера евентуално няма да сработи и трябва допълнителен кабел и бях готов за това НО - за мое учудване той тръгна както и почти всички други прибори- тук са ми и въпросите ако можете помогнете ми моля !!! 1-во като дам контакт без да паля двигателя прибора за налягането на маслото в крайно дясно направо бие мах. не би ли трябвало пърбо да се запали двигателя за да отчете налягането вътре? 2-ро уреда за температурата не помръдна и милиметър (а двигателя беше топъл) ако е от датчика както четох какъв да си сложа и само това ще реши ли проблема? 3-то прибора където е за налягането на турбото също не помръдна (знам не е закачен вакума),но откаде точно да го взема този вакум.Директно от турбото ли има ли си място там , или може и от някъде другаде ? 4-то в средата точно на "новото" табло има букса с 4 или 5 крачета за кабели(букса) - за какво са те ,какво командва тая букса ?Не съм чак толкова "ЗАХЛУПЕН" колкото някой колеги и все си мисля че ако някой ми даде малко акъл ще се оправя и ще го подкарам това табло.Според мен мисля че инсталацията си е пусната фабрично но май се разминава малко ( на моите букси ) с това табло и само трябва да се пренареди , но според мен! Вие какво ще ме посъветвате,какво да направя или ще трябва да отида при някой жичкаджия ?

    #2
    Така за всички въпроси не мога да отговоря, но :Щом си с пунто S, то това е с най ниското ниво оборудване, хубаво че е 98 година защото е със пълното окабеляване /линията за оборотомера я имаш/, за термо скалата ще трябва да си купиш нов термодатчик, нещо към 5 до 10 кинта мисля че беше, твоя включва при определена темперетура /90 и нещо си градуса/, на теб ти трябва потенциометричен /различните градуси дават различно съпротивление/, от пунто SX, ELX ще свърши работа /трябва да провериш дали от бензиновите става/ и само сменяш и готовоА прибора за маслото, този прибор налягани ли мери или показва нивото на маслото, зщото ако е за ниво, то като дадеш на контакт стрелката показва нивото във картера и като запалиш пада долу /опит със рено клио RT/, по другите въпроси, трябва да кажат хората със дизелови коли
    ...хладилник, карам хладилник...

    Коментар


      #3
      Имам елх модела.Датчика за турбото мисля, че мери неговото надуване, а не вакуума на засмукването му.Като ми слагаха аларма, махнаха таблото и бяха разкачили шлауха които се нахлузва на датчика.Съскаше доста при каране, сложиха го на другия ден, ама от къде взима въздух ще проверя...
      Fiat Punto 1,7 td
      Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

      Коментар


        #4
        jeniro написа:
        Имам елх модела.Датчика за турбото мисля, че мери неговото надуване, а не вакуума на засмукването му.Като ми слагаха аларма, махнаха таблото и бяха разкачили шлауха които се нахлузва на датчика.Съскаше доста при каране, сложиха го на другия ден, ама от къде взима въздух ще проверя...
        И аз го имам същото.Колегата не е посочил какво му показва уреда за маслото,но при мен е същото-давам контакт и стрелката за маслото отива директно горе.Даже пуснах тема,но конкретен отговор не получих.Сега се замислих,че наистина може да отчита количеството,както спомена колегата по-горе,само че като запаля си остава горе.И при мен не работеше уреда на турбото-оказа се скъсан шлаух,но от къде тръгва и аз не съм гледал.
        PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
        Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

        Коментар


          #5
          Благодаря за съветите! А колкото до моите питания горе-долу ми стана ясно кое за какво е и как работи . Колкото до прибора които е за маслото ще го разуча сам в най-скоро време - така и така трябва да сменям масла и филтри та ще разбера какво показва като източа маслото и дам контакт- дали ниво или налягане. турбото ми казаха ,че би трябвало да имам изход на него (отдолу някъде) който е запушен в момента и от там с една тръбичка в таблото. До тук ок ама само не разбрах кой точно е датчика за температурата които трябва да сменя за да ми тръгне и на таблото (бил същия като моя , но къде се намира точно) този ли е на радиатора м/у двата маркуча където влизат в него (в ляво ,от страната на стойката за акумолатора) и последно за това никой нищо не ми каза тая букса за какво е ? Ще сам ви благодарен ако някой ми каже нещо и за нея !

          Коментар


            #6
            Датчика за температурата се намира на термостата/при мене има три,но другите два за какво са не знам/.Този е червеникаво-кафяв на цвят.А за буксата трябва да извадя таблото и да видя какво има там.
            PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
            Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

            Коментар


              #7
              Благодаря за отговора и за това че намери време за мен и моите проблеми . след 2-3 дни (да пуснат заплатата ) :D и ще пиша да са се оправили уредите или ще продължавам с мъките , но първо да дойде малко капитал !

              Коментар


                #8
                кола

                Това ограденото е за изгоряла крушка ако има букса /мигат мигачите по бързо/
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Еееееееееее, едно голямо благодаря за отговора !!! Аз такава букса нямам ,но се надявам че няма да е фатално (ще трябва да си ги следя сам) ,това е може би последното нещо за което бих си помислил че може да е тая букса. Е да се надявам че ако ми изгори някой мигач и тока стане повече за останалите няма да ми направи някоя беля (да изгори някое реле или някои др. мигач) не ми се занимава и с това (ако е само да ми показва когато изгори крушка- мисля да мина и него. Благодаря още един път !!!

                  Коментар


                    #10
                    Колеги , дано и вие да нямате такива проблеми като моите когато си слагате нови табла . Преди 2 дена реших да го монтирам (новото табло) след като предишната вечер си нулирах километража . Стана много лесно (свалянето на старото и монтажа на новото) ,буксите не можеш да ги объркаш и на оня свят просто не влизат ако не са за там (казвам го за тези който ги е страх ) крачетата им пречат . ОБАЧЕЕЕЕЕЕЕЕ лампите които светват само на контакт за маслото и акумулатора при мен не светнаха (а другите за кода, ръчната и подгряването си работеха)- помислих си че като сам го разглабял вечерта заради километража таблото сега не дава хубав контакт някъде и го отворих пак .Проблем там нямаше нито беше в крушките . След около 2 часа висене и замерване в колата и непрекъсната смяна на новото и старото табло видях че имам разминаване в инсталацията на таблата . С малка корекция (един мост от кабелче) всичко си дойде на мястото просто тези двете крушки нямат + а само - . +който трябва да отиде на тях отива на прибора за маслото и затова когато дам на контакт той веднага отчита мах. Сигурен съм че този прибор би трябвало да отчита налягането на маслото а не както някои колеги твърдят нивото. Поне при мен е така - видях какъв ток и кога идва и съм на 1 00 000% сигурен в думите си . Температурата не мръдна и милиметър ,но нея ще я видя като си намеря и сменя датчика ( пак както всеки казва) дано с нея проблеми няма. Колеги с дизели , моля ви за услуга кажете ми само къде на турбото да си вържа уреда за да ми показва на таблото ? Гледах , гледах турбото и никъде не видях запушен извод където да сложа вакумчето. Къде точно се намира този извод или с някакъв преход да си го направя. Как е при вас ?И още нещо кой точно датчик е за маслото и къде се намира и той ( да пробвам да го сменя и да ви кажа дали наистина уреда на таблото е за налягане) защото аз съм сигурен че е така , че трябва да се смени и този за да работи таблото наистина както трябва (поне за мен няма логика да ми показва нивото на маслото в двигателя ) а и как го мери като трябва да има някакъв поплавък ? Последно на някой да му се намира един такъв датчика за температура който да е от кола с стрелка на таблото по възможност дизел ? Независимо подарък или за пари само да работи.

                    Коментар


                      #11
                      КОЛЕГИ ПОМОГНЕТЕ !!! Разбрах къде стои тоя вакум за уреда на таблото обаче на колите на които им е оригинално това табло, а при мен както го присаждам - трябва да си взема извод (нов) от някъде . При оригиналните излиза точно под въздушния филтър до тармостата . Писаха ми ебати глупостите - че сам имал извод на турбото които е запушен и само да го отпуша и го набождам. 2-рата глупост беше да взема от релето до компютъра където има два вакума- купих си разклонения и НИЩО, там е вакум а за уреда на таблото трябва налягане . И така последния ми вариант е да пробия малко над турбото (там където влиза в двигателя-нагнетява) там е алумин и се надявам вече там да стане Ако сте с присадено или поне знаете кой по дяволите е тоя датчик на термостата който трябва да се смени (който командва стрелката) за да тръгне и последния уред на таблото ми кажете. Моля ви помогнете колеги .Писаха ми че на термостата са 3 датчика - звъннах на колега който продава части за пунто и при него всички датчици на термостатите са два а не три.Тоя колега който ми каза че са 3 ми каза че датчика е червеникаво-кафяв а тоя който ги продава на части казва че са и двата черни. Помогнете и с това ако можете . А за колегите които продават части - трябва ми такъв датчик за температурата (на термостата)който командва стрелката (по възможност от дизел)Също за дизел ми трябва и стойката (алуминиевата) която е хваната за коша и държи горивния филтър , а в нея влизат и излизат маркучите с гориво.Бели мигачи - странични (за калниците) за пунто мк1

                      Коментар


                        #12
                        За пръв път чувам за табло на пунто което има индикатор за ниво на маслото. Също и ме учудва че имаш и датчика в картера като си S. Може ли да покажеш снимка отпред?За налягането на турбината потърси някой фабричен щуцер по колектора, избягвай да го пробиваш че може да вкараш стружки вътре и да стане поразия по клапаните примерно или по турбото.Датчика за температура в момента ти е с пластина- откачи му кабела и го дай на маса и ако светне червената лампа на таблото ще познаеш кой е.
                        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                        FIAT БРАВО 1.2 16v
                        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                        Коментар


                          #13
                          Неееее , колега аз не твърдя че имам индикатор или датчик за маслото,това го е написал др. колега в темата.Аз съм сигурен че такова нещо няма, а прибора на таблото е за налягането(след запалване) обаче никой не можа да ми каже кои датчик да сменя за да го подкарам уреда на таблото (къде да завия такъв датчик който да мери налягане). Защото както сам писал по-горе го разглобих цялото табло и после проследих кабелите и пистите му. въпроса е че на буксата която преди е била за +и- на часовника сега отива на тоя прибор за маслото и го шунтира направо и затова като дам контакт отива на мах и си седи там (винаги има +и-) как да покаже др. стойности- няма как. И всеки си мисли че е за ниво в картера. Ако се сложи др. датчик който мери налягане и се проследят пак кабелите ще заработи както трябва , ама никой не иска да ми помогне поне малко . аз ще купувам и слагам (за това не искам помощ от никой) и после ще го публикувам тук да помогна и на др. ама как като го имам от месец и още не знам кое за какво е и никой -пак казвам не помага а чака на готово. Колкото до турбото - ей каде ли не гледах и няма др щуцер и няма . Аз като пробивам естествено че ще разкача тоя преход който е алуминиев и влиза в двигателя и ще го пробия настрани и после ще махна стружките . Мерси за съвета ама сам наясно.А колкото до датчика за температурата мисля утре пак да сваля таблото и да му прегледам пак пистите отзад защото днес се опитах да направя това с буксите ОБАЧЕ УДАРИХ НА КАМЪК . Имам 3 датчика на термостата един черен , един син - отдолу , и един от който има два кабела и букса (бяла). На тоя с кабелите днес му еб... май... с извинение. Мислех че кабелите излизат от него , че там е на букса - е там не е на букса и се вадят ама само един път и после сменяш.Интересното е че там има пак +и- и като ги допра НИЩО , а и без датчика пак НИЩО - за какво е не знам ама ще го сменя но по-натам. Черния като се махне и се запали колата почва да мига реотана за подгрев . Ясно е той за какво е .И най-накрая синия който си мисля че е за температурата и на него има +и- и пак нищо като го махна или го дам накъсо с кабел . Та последно си мисля че проблема е в разминаване на инсталацийте м/у колата(на буксите ) и таблото , и както казах утре ще проверя и това .Мисля че при мен е синия датчик за стрелката на температурата и утре ако го оправя и го дам накъсо пак с кабел би трябвало да удари стрелката на мах. Пък после ще търся и датчик. НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ ТОЯ С КАБЕЛИТЕ ЗА КАКВО Е ? КАКВО КОМАНДВА ТОЙ ? За обща култура питам само.

                          Коментар


                            #14
                            Я нека колегата jeniro да каже има ли такъв уред за маслото на таблото и какво показва-гледам,че неговото е като моето ELX.Крайно време е да изясним за какво е сложен този уред и какво отчита.Щото,както писах по-горе и моя като дам контакт скача до горе и не мърда без да съм запалил колата.
                            PUNTО 1.7 ТД ELX/умря,горкото/
                            Проблема не е от бобината,а от магарето в кабината!

                            Коментар


                              #15
                              nikssana написа:
                              Неееее , колега аз не твърдя че имам индикатор или датчик за маслото,това го е написал др. колега в темата.Аз съм сигурен че такова нещо няма, а прибора на таблото е за налягането(след запалване) обаче никой не можа да ми каже кои датчик да сменя за да го подкарам уреда на таблото (къде да завия такъв датчик който да мери налягане). Защото както сам писал по-горе го разглобих цялото табло и после проследих кабелите и пистите му. въпроса е че на буксата която преди е била за +и- на часовника сега отива на тоя прибор за маслото и го шунтира направо и затова като дам контакт отива на мах и си седи там (винаги има +и-) как да покаже др. стойности- няма как. И всеки си мисли че е за ниво в картера. Ако се сложи др. датчик който мери налягане и се проследят пак кабелите ще заработи както трябва , ама никой не иска да ми помогне поне малко . аз ще купувам и слагам (за това не искам помощ от никой) и после ще го публикувам тук да помогна и на др. ама как като го имам от месец и още не знам кое за какво е и никой -пак казвам не помага а чака на готово. Колкото до турбото - ей каде ли не гледах и няма др щуцер и няма . Аз като пробивам естествено че ще разкача тоя преход който е алуминиев и влиза в двигателя и ще го пробия настрани и после ще махна стружките . Мерси за съвета ама сам наясно.А колкото до датчика за температурата мисля утре пак да сваля таблото и да му прегледам пак пистите отзад защото днес се опитах да направя това с буксите ОБАЧЕ УДАРИХ НА КАМЪК . Имам 3 датчика на термостата един черен , един син - отдолу , и един от който има два кабела и букса (бяла). На тоя с кабелите днес му еб... май... с извинение. Мислех че кабелите излизат от него , че там е на букса - е там не е на букса и се вадят ама само един път и после сменяш.Интересното е че там има пак +и- и като ги допра НИЩО , а и без датчика пак НИЩО - за какво е не знам ама ще го сменя но по-натам. Черния като се махне и се запали колата почва да мига реотана за подгрев . Ясно е той за какво е .И най-накрая синия който си мисля че е за температурата и на него има +и- и пак нищо като го махна или го дам накъсо с кабел . Та последно си мисля че проблема е в разминаване на инсталацийте м/у колата(на буксите ) и таблото , и както казах утре ще проверя и това .Мисля че при мен е синия датчик за стрелката на температурата и утре ако го оправя и го дам накъсо пак с кабел би трябвало да удари стрелката на мах. Пък после ще търся и датчик. НЯКОЙ ЗНАЕ ЛИ ТОЯ С КАБЕЛИТЕ ЗА КАКВО Е ? КАКВО КОМАНДВА ТОЙ ? За обща култура питам само.
                              С тоя индикатор за налягане на таблото имам усещане че си взел табло от пунто ГТСлучайно да изглежда така Датчиците както правилно си усетил са за подгрева, евентуално датчик за ускорения празен ход и датчика за температурата на таблото.Кой точно е не мога да ти кажа понеже не съм имал пунто с тоя мотор.
                              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                              FIAT БРАВО 1.2 16v
                              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                              Коментар

                              Working...
                              X