Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Грешно показание на ареометъра?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Грешно показание на ареометъра?

    Колеги,преди няколко дни реших да си заредя акумулатора,защото ареометъра ми показваше,че е за зареждане. Акумулатора е Ексайд. Отворих го ,за да проверя нивото на електролита. Едно денонощие заряд на 2А/ч и когато консумацията падна на под 0,5А го изключих от зарядното,макар ареометъра да показваше,че не е зареден. Днес(2 дни по-късно) реших да му премеря напрежението и то беше 12,81 Волта. Според книгите това би трябвало да означава зареден акумулатор,но ареометъра ми показва,че е за заряд. Възможно ли е ареомеътра да не показва вярно или да се подготвям психически за евентуален нов акумулатор през зимата?
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    #2
    Товарната вилка ще покаже най-правилно или с мултицета на АБ,завърташ стартера и ако напрежението падне под 10,5V значи вече сдава багажа.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      колега, имай впредвид че гъстотоата която очакваш от аерометъра от 1,27/1,28 е при около 25 градуса а щом е 12,81 след 2 дни напрежението значи си е ОК според мен

      Коментар


        #4
        Не бих казал, nedialk00. При мен беше същото - с аЕРометър измервам гъстота 1.24-1.25, зарядното се самоизключва (автоматично), а с неавтоматично зарядно - акумулаторът кипи още с включването за заряд. По този показател изглежда зареден. Напрежение след няколко часа - над 12.7. И по този показател изглежда наред. Обаче като завърти стартера - падаше под 9 волта. Получава се едно такова - масата от плочите изпада по дъното и става неактивна, в резултат - гъстотата никога не може да се възстанови, защото оловото не реагира. Зарежда се донякъде и повече просто не може - липсва му активна маса, която да отдели сярата. Аерометърът най-вероянто е наред, но все пак зависи и от самия него, има големи ментета.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Не бих казал, nedialk00. При мен беше същото - с аЕРометър измервам гъстота 1.24-1.25, зарядното се самоизключва (автоматично), а с неавтоматично зарядно - акумулаторът кипи още с включването за заряд. По този показател изглежда зареден. Напрежение след няколко часа - над 12.7. И по този показател изглежда наред. Обаче като завърти стартера - падаше под 9 волта. Получава се едно такова - масата от плочите изпада по дъното и става неактивна, в резултат - гъстотата никога не може да се възстанови, защото оловото не реагира. Зарежда се донякъде и повече просто не може - липсва му активна маса, която да отдели сярата. Аерометърът най-вероянто е наред, но все пак зависи и от самия него, има големи ментета.
          Говоря за Ексайд,като твоят.Това ще му е 3-та зима. Между другото какво стана с него? Работи ли още?
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Re: Грешно показание на ареометъра?

            dudulia написа:
            Днес(2 дни по-късно) реших да му премеря напрежението и то беше 12,81 Волта. Според книгите това би трябвало да означава зареден акумулатор,но ареометъра ми показва,че е за заряд. Възможно ли е ареомеътра да не показва вярно или да се подготвям психически за евентуален нов акумулатор през зимата?
            Това показание измерено на празен ход върху акумулатора, показва 100% зареден акумулатор. 12.6 - 12.8 са общо взето границите за добре зареден акумулатор. Сега ако измериш и напрежението по време на старт, ще може да се прецени горе долу за какво иде реч. Защото добри стойностти на напрежението може да показва и вече високоомен акумулатор.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              кола

              От къде го измислихте пък това ареометърот ИЛКО/Това "ОКО" се казва хидрометър/Не трябва много да се вярва на това нещо а и то е само за електролита не и за самия акумулатор например за самите свръзки м/у клетките . от нета/ Освен това дори при нормална гъстота на електролита акумулатора може да не работи нормално поради лоша връзка между плочите,разрушени плочи, натрупване на утайки на дъното/ При мен светеше уж добре и точно като му свършваше гаранцията го смених
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                колега ареометъра е уред като този за измерването на антифирза, засмукваш електролит и ти показва гъстота му а окото е друго нещо

                Коментар


                  #9
                  Акомулатор се тества и с товарна вилка освен ареометър. Може електролита да е перфектен, но да има проблеми с плочите в клетките, връзките между клетките или да има много утайка.
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #10
                    Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата. dudulia, моят ексайд премина във вечните ловни полета преди около месец и малко, на 4 зими и 4 лета. Не умря тотално, но не ми се чакаше да ме остави някъде, за да го сменя. Ама я уточни, че май всеки говори за нещо различно - ти за какъв ареометър говориш - вграденият в акумулатора, или външен уред, като този: (снимка)Общо взето уредите са доста точни, но моето мнение е, че вградените също си показват вярно, колкото е нужно.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      Да товарна вилка е по меродавно решение Аз например като минавам през мястото където съм си купил акумулатора ми правят измервани поне на 6 месеца и жената си знае какво как трябва да бъде .
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата.
                        :D Е, прихванах го от колегите които не ползват букава У при изписване на думата АКУМУЛАТОР Колко пъти го написах грешно Може и така да се каже - акОЛуМатУр - както казваше един новобранец в родната казарма Виж това:http://www.google.bg/search?hl=bg&bi...&sa=N&tab=wiИ това:http://www.thefreedictionary.com/aerometerС две думи:ареометър - уред за измерване плътноста на течностиаерометър - уред за измерване плътноста на газовеДа приемем че си объркал уредите :D
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата. dudulia, моят ексайд премина във вечните ловни полета преди около месец и малко, на 4 зими и 4 лета. Не умря тотално, но не ми се чакаше да ме остави някъде, за да го сменя. Ама я уточни, че май всеки говори за нещо различно - ти за какъв ареометър говориш - вграденият в акумулатора, или външен уред, като този: (снимка)Общо взето уредите са доста точни, но моето мнение е, че вградените също си показват вярно, колкото е нужно.
                          Говоря за т.нар. "око" на акумулатора. Погледнато отгоре е черно или много тъмно зелено,но не и хубаво зелено.
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            Значи не му вярвай кой знае колко, но все пак ти дава ориентировъчна информация. Купи си едно като това, което съм снимал, по 6-7 лева са, моето е руско и му вярвам. Мери също и антифриз. Ако ползваш отваряем акумулатор (какъвто е ексайд ексела), ще ти върши работа. Dido_Lyubenov Направо съм си сбъркал думата, а не уредите. Както и да е. Взех си беуежка.

                            Коментар

                            Working...
                            X