Изгоряло ми е ECU-то и колата работи на два цилиндъра. Преди месец пък ми беше изгоряла бобината, смених е оправи се ... но сега ЕКУ-то..В сервиза не искаха да го отварят за поправка , защото е херметически затворено. Дори и да намеря 2ра ръка ЕКУ , не знам какво да правя с имобилайзера. Гледам в ибей има разни разкодирани екута моя модел/IAW 59F.M3 /. Да рискувам ли с това http://cgi.ebay.com/FIAT-PUNTO-ECU-1...14wt_698или да мисля нещо от България. Просто съм се хванал в чудо и не знам какво да правя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изгоряло ECU на FIAT Punto 1,2 Mk2
Collapse
X
-
Значи си късметлия, тези блокове не винаги подлежат на ремонт. Зависи какво точно им е развалено. Ако не може да се направи, аз обикновенно практикувам по следния начин. Дават ми ориг блок от колата и един втора употреба от морга и правя така, че този втора употреба като си го сложиш в колата , само да врътнеш ключа и тя да запали. Важното е да нацелите изправен блок втора употреба.Tosho написа:0884980422
Коментар
-
браво колега ти си касметлия а може ли едно питане кви пари ти излезе че преди две години купих ново (750лв.) ако не е тайна деШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Не знам какво толкова може да не му подлежи на ремонт. Отварял съм вече 2 такива и в общи линии ще е голяма хамалогия но биха могли да се ремонтират... Една платка бъкана с SMD елементи... Само конекторите към пиновете на ЕКУ-то са проблемни, защото са супер тънки жички, които по никакъв начин не можах да запоя горе за конектора на буксата... Щом си се оправил - супер...иначе вариантите са няколко:-ново необучено ЕКУ-ремонт на ЕКУ-то-смяна на ЕКУ + Body компютъра + ключа и патрона...може да има още, но за това се сещам...
Коментар
-
Колеги мисля, че е добре да се изразяваме малко по грамотно. Хубаво е да се прави разлика между ’смд елемен’ и ’безкорпусен елемент’, разликата я пише в учебниците за 10клас. Колега "kiler_4o" ти сменял ли си повреден безкорпусен елемент а? "супер тънки жички" които си видял към конекторите са около 10-20 пъти по дебели от тези с които са ’запоени’ безкорпусните елементи към платката!А основния проблем на тези блокове е, че искрата на двата цилиндара ’отслабва’, но това може да се дължи на много неща, не винаги проблема е един и същ. Преди месец идва колега от съседен сервиз носейки такъв блок в ръка и ми заяви, че чел в някъкъв форум, че трябвало да се припиоят крайните стъпала. Аз му казах, че може да пробваме да отремонтираме блока, но не и да му припоя крайните стъпала. Той каза, че щял да си ги припои сам какво толкова имало..... замълчах си, не е хубаво да чупиш хатъра на човек ’дълбоко’ уверен в своите познания и естествено само при опита да отвори блока, блока вече беше за коша. Е купи нов блок на клиента после, и дойде да му го обучим към колата, да програмираме ключовете и надявам се разбра, че не всичко което е чел някъде е самата истинаkiler_4o написа:Не знам какво толкова може да не му подлежи на ремонт. Отварял съм вече 2 такива и в общи линии ще е голяма хамалогия но биха могли да се ремонтират... Една платка бъкана с SMD елементи... Само конекторите към пиновете на ЕКУ-то са проблемни, защото са супер тънки жички, които по никакъв начин не можах да запоя горе за конектора на буксата... Щом си се оправил - супер...иначе вариантите са няколко:-ново необучено ЕКУ-ремонт на ЕКУ-то-смяна на ЕКУ + Body компютъра + ключа и патрона...може да има още, но за това се сещам...
Така че има още един вариант-ЕКУ втора употреба!
0884980422
Коментар
-
Тези, които аз съм правил са свързани с точкова заварка или нещо подобно. Аз имам мини "електрожен" за товаkiler_4o написа:Само конекторите към пиновете на ЕКУ-то са проблемни, защото са супер тънки жички, които по никакъв начин не можах да запоя горе за конектора на буксата...
, въпреки което е доста трудна работа. За SMD елементите използвам стандартен поялник с горещ въздух със съответния накрайник, който купих преди всичко за ремонт на GSM-и някога. Безкорпусни елементи изобщо не си правя труда да човъркам.Искам да ви кажа и още нещо - познавам сервизни специалисти, които приемат всякакви ЕКУ-та за ремонт, но много често изобщо не ги пипат, особено когато проблема е неустановим или не подлежи на отстраняване, а просто намират втора ръка ЕКУ, което обучават и дават на клиента като ремонтирано. Каква им е далаверата, не знам, но се практикува.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар