Здравейте колеги,Преди няколко дни си взех една лампа наричат я стробоскоп.Подобни използват в дискотеките, въпроса е че е направена на 220V.Самата лапма не е голяма - консумира 14W.Нужен ми е съвет как да се направи да работи на 12V.До сега единственият вариант който се сетих е инвертор,но лошото е че най малкият който намерих е до 150 W , и струва около 50 лв.Лично за мен не си струва понеже лампата е 10 лв и консумира 14W.Та въпросът ми е дали има друг начин тази лампа да проработи в колата освен с инвертора...Дайте своите предложения ще ви бъда благодарен.Благодаря ви предварително....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да захранвам 220V от колата?
Collapse
X
-
Колега, стробоскопната лампа не е за осветление. Тя само премигва за много кратко, като и се подаде управляващ импулс. Ползва се за центровки и регулировки по двигателите.Има и други предназначения които не са свързани с автомобилите.mitko_sl написа:примерно има луминисцентни енергоспестяващи лампи като домашните само че за 12 волтаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ако се занимаваш с електроника не е толкова трудно да се направи такава лампа със светодиод. Или с няколко светодиода. Управляват се от един прост генератор на импулси които палят светодиода. И един потенциометър който управлява генератора и честотата на мигане. И всичко това може да работи на 12 волта. Ще ти излезе по-евтино от лампата която имаш + инвертор към 220 волта. По магазините за електроника може да се намери някакъв подходящ генератор във вид на готова платка. Остава да му закачиш светодиода през подходящ тразистор. Гледаш да работи например от ~300 Hz до 7-8 kHz (това са оборотите на двигателя).Не съм си правил такова нещо обаче ако ми потрябва така ще постъпя.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
До някъде си прав. Стробоскопната лампа се задейства от стъпало което взема инфо от колата кога да светне лампата, затова генератор не му трябва. трябва му едно реле за време изпълнено примерно с uA555, което да подаде ток към светодиода за 10~20 наносекунди, защото ако свети продължително, няма да е стробоскоп. Дори не съм сигурен дали и това не е прекалено голямо време. Другия проблем е че му трябва много ярка светлина, която да може да бъде видяна от окото за толкова кратко време. В случая мисля че колегата правилно се е ориенирал в тъсенето на инвертор.Riki888 написа:Ако се занимаваш с електроника не е толкова трудно да се направи такава лампа със светодиод. Или с няколко светодиода. Управляват се от един прост генератор на импулси които палят светодиода. И един потенциометър който управлява генератора и честотата на мигане. И всичко това може да работи на 12 волта. Ще ти излезе по-евтино от лампата която имаш + инвертор към 220 волта. По магазините за електроника може да се намери някакъв подходящ генератор във вид на готова платка. Остава да му закачиш светодиода през подходящ тразистор. Гледаш да работи например от ~300 Hz до 7-8 kHz (това са оборотите на двигателя).Не съм си правил такова нещо обаче ако ми потрябва така ще постъпя.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Мненията хубави но мерните единици сбъркани с порядъци ....Честота на запалителен импулс 7-8 kHz надвишава тъкмо 60-100 пъти максималните обороти на стандартен автомобил А 10 наносекунди отговарят на честота 100 Mhz - едва ли окото би реагирало , да не говорим че и диода няма да светне Колегата да си взема инвертор ако не може да си сглоби сам и ако електрониката на лампата му не се захранва все пак от по-ниско напрежение .Наличието на щепсел за 220V не винаги означава че вътре не се понижава до 12 примерно
Коментар
-
Само за инфо- светодиодите имат много голямо бързодействие и реагират на доста по-кратки импулси от 10 ns. Стробоскопната лампа свети посредством волтова дъга, за да може да излъчи силна светлина за кратко време. Тъй като импулсите се повтарят често, окото ги възприема нормално и вижда положението на подвижните детайли в момента в който лампата свети. Честотата на въртене на коляновия вал се изчислява като оборотите в минута се разделят на 60 (секунди) и така се получава честотата в херца. Пример : при 3000 об/мин честотата на въртене на коляновия вал е 50 Hz или по друг начин казано прави 1 оборот за 20 милисекунди.KGT написа:Мненията хубави но мерните единици сбъркани с порядъци ....Честота на запалителен импулс 7-8 kHz надвишава тъкмо 60-100 пъти максималните обороти на стандартен автомобил А 10 наносекунди отговарят на честота 100 Mhz - едва ли окото би реагирало , да не говорим че и диода няма да светне Колегата да си взема инвертор ако не може да си сглоби сам и ако електрониката на лампата му не се захранва все пак от по-ниско напрежение .Наличието на щепсел за 220V не винаги означава че вътре не се понижава до 12 примерно
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар