Здравейте колеги! Претежавам фиат мареа 1.9 жтд през зимата възникна следния проблем: Когато дам на контакт ключето на таблото не гасне, 5-6мин. след това ключето само се скрива и чак тогава започва да се чува помпата в резервоара. Колата запалва без проблеми. При топло време този проблем го няма. В последствие започна да се получава следното: Автомобилът когато е в движение огасва сам в продължение на 2мин. не мога да го запаля. В резорвара се чува някакво гангъркане. Имал ли е някой от вас подобни проблеми? Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с електрониката на Фиат Мареа 1.9 жтд
Collapse
X
-
Пробвай с друг акумулатор. Колко волта е преди и веднага след даване на контакт, ... и после в течение на половин минута има ли някаква промяна в напрежението (Всички други консуматори да са изключени).Една провврка/почистване на клемите на акумулатора никога не е излишна.ПП/ Ако извадиш предпазителя за подгревните свещи (и спрени всички други консуматори!) - опознава ли ключа по-лесно при даване на контакт? Ако е така, най-вероятно проблема е от акумулатор.Другият вариант е да вземеш ток с кабели от друга кола, която да е с работещ двигател ... и даваш на контакт ... Ако така винаги опознава ключа - сам се сещаш къде е проблема ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
-
Сори, но май не съм прочел внимателно това дето си обяснил в първия си пост. Прочетох, че при студено не пали и веднага набедих само акумулатора. Възможно е драмата да е от акумулатор, но контактен проблем също е много вероятен - както от клемите на акумулатора, така и от конектора дето отива в ИММО-то от намотката/сензора дето е около контактния ключ, ... лошо конттактуващи предпазители (ако контактуващата им повърхност е матова/замърсена/патининирала ги лъсни със шкурка 1500 и ги сложи/извади няколко пъти - че да се самопочистят и гнездата в които влиза предпазителя ... и т.н. по веригата от ИММО-то до ЕКУ-то ... реглетата на контактния ключ ...Т.е. за да работи коректно имобилайзера, трябва да има:1. Захранване на ИММО-то от акумулатора (което минава през предпазител/и), добра маса ... 2. Изправен сензор, който да има добра връзка с ИММО-то;3. Изправно ИММО, което да има добра връзка е ЕКУ-то ...В твоя случай профилактиката в тези възли би трябвало да реши проблема. Ако не - на доктор по тия болежки. Дано някой колега с повече опит се включи в темата ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
ЕКУ = ECU = Electronic Control Unit = компютъра на колата/двигателяИММО = IMMO = имобилайзер, електронен блок, който чрез сензора си "опознава" ключа ... и си комуникира с ЕКУ-то. Целта е ЕКУ да "разбере" дали колата се пали с оригиналния ключ ... Среща се и под името "FIAT Code ECU" ... което е по-правилно ... При даване на контакт една от работите които трябва да свърши ЕКУ-то е да разбере дали ключа с който е даден контакта е оригиналния ... Ако не го познае, лампичката с FIAT CODE не гасне ... и дори да въртиш стартера, ЕКУ-то не пали мотора.Идентификацията става чрез чипчв, което се намира в ключа. Това чипче (транспондер) е уникално ... и не се нуждае от захранване (да не търсиш изтощена батерия де).Ако свалиш кората под волана, вдясно от кормилния прът е ключалката в която пъхаш ключа. Около нея има намотка - това е сензора. Сензора с кабел се свързва с ИММО. ИММО пък е свързано с ЕКУ.Ако ЕКУ не "разбере" че е мушнат оригиналния за колата ключ - няма палене.Лошо обесних ...kyupchukov написа:може ли да опишеш по точно какво е ИММ-О и какво е ЕКУRenault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар