Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

светка лампата на алтренатора когато си иска

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    светка лампата на алтренатора когато си иска

    здравейте, това е добло JTD и преди три месеца спуках корпус на алтернатор в студовете.Оказа се че това е слабо място на фиатчетата.Както и да е купих втора употреба,обслужих го и онзи ден взе да присветва от време на време лампата за акумулатор.Свети гасне кога си иска -няма общо с дупки по пътя или форсиране на мотора.Когато свети незарежда изобщо.Ремъци и обтегачи са добре.Шайбата на алтернатора е здрава видимо. Свалих го-корпуса здрав, смених електрониката с друга,зачистих колектора и четките и пак монтаж.След ден пак същата работа и вече съм в паника . Та ако някой е имал подобен проблем моля да сподели къде е намерил проблема.Или пък какво може да е.Благодаря предварително.

    #2
    А в какво състояние е връзката за възбуждането?За да премигва, явно спира възбуждането. Схемите на алтернатора са такива, че възбуждането минава през контролната лампа на таблото. Тя от своя страна ще угасне, само ако алтернатора се възбуди. Вътре има 6 изправителни диоди за силовата верига и 3 изправителни диода за възбудителната верига. Вторите може да правят проблем или ел. веригите им. Но при всички положения, докато стартираш, възбудителен ток тече през лампата на таблото, затова тя винаги трябва да свети на контакт. Завъртайки се алтернатора генерира напрежение, което подава през 3 диода в точката на лампата. И понеже тя е закачена от другата страна към акумулатора, през контактният ключ, ще изгасне. ПРисветването в случаят, според мен се дължи на липса на възбуждане. Т.е. не е в силовата верига проблема.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      http://www.vwclub.bg/~LR/alternator.JPGЕто и схема.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Благодаря за съдействието.днес съм навъртял трийсетина километра и не е правил проблеми.Между другото не мога да се ориентирам добре какво ме караш да проверя(до толко са ми познанията),силовия кабел към алтернатора е със здрави и ненагорели каб. обувки.Тънкия влиза в сноп и незнам нататък къде да търся проблем по него.Ако по обратния път от таблото към динамото има нещо хлабаво примерно пак ще спре да зарежда-така ли?Смисъл може да е лампа,нейната маса и т.н.

        Коментар


          #5
          Значи, системата на алтернатора е малко недомислена но е факт, че се прави по този балъшки начин в цял свят. Твърдя това, защото, контролната лампа на таблото е свързана с възбудителната страна. Ама я си представи, че прекъсне изправителен диод в силовата верига - няма да разбереш. Затова, аз на всички автомобили съм си монтирал, собственоръчно направен ендикатор на заряда, но свързан директно към акумулатора, т.е. обратната връзка е от изхода на алтернатора, където и е мястото.При теб може например, лампата да се закъсява някъде към маса. Ако обаче приемем, че окабеляването е наред, понеже е малко вероятно за повреда там, тя може да примигва в двежение, само при проблем вътре в алтернатора. Самото и светване означава, че веригата и я има. Друг е въпросът дали все пак е откъдето трябва. А един изправен алтернатор, като тръгне, се самовъзбужда. Т.е. като заработи, дори да бръкнеш в таблото и извадиш индикаторната крушка, той ще продължи да си зарежда. Това е другият съществен недостатък на тази система. Ако стане нещо на път с веригата на тази крушка, пък алтернатора е решил да не работи, ще разбереш чак, когато ти свърши акумулатора. Е вярно, че рядко се случва, но се случва. А как ще разбереш, че презарежда! Същата работа. Та, моят съвет е, да приспособиш набързо някакво малко аналогово волтметърче(струва около 10лв), вътре в купето. Не за постоянно разбира се. Да го закачиш с две жици на акумулатора и да наблюдаваш в реално време как се държи тая измишльотина на световното автомобилостроене. Като почне да ти премигва лампата, ако има спад в реалният заряд( стрелката почне да мърда наляво, надясно), ще ясно едно. Ако обаче не - ще е ясно друго.Дано съм бил полезен.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            ще го следя,засега неговата м..... у динамото си работи добре и не прави проблема.Иначе си прав за всичко,аз така изпатих преди време.От София та до Ловеч чак угасна колата(друга) докато разбера че не зарежда алтернатор.Благодаря отново .

            Коментар

            Working...
            X