Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с таблото на Пунто МК2
Collapse
X
-
Re: Проблем с таблото на Пунто МК2
Ти ме шашнаilko-gd написа:Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.Поздрави
таблото на пунтото не е ли е електроно? Закакво да го свалят, просто с компа вращат километража. Т’ва не е лада от 85година. Иначе за стрелката недей се притеснява, като мини последната стрелка и почва да свети, и оборотомера на таблото е до 7000, и да не са мачиш до 5-6000 да го зориш, просто са използвали стандартно табло за сичките мк2-ки. И за еирбега, може да ти е изписала няква грешка компа, или някав датчик нещо да се ебава, колегите които разбират повече да те светнат за еирбега.Или аз да сам те разбрал погрешно за нещо, най-добре качи няква снимка.
Fiat PUNTO 1,9jtd+remap
-
Така, преди малко сравних таблото с това на едно Стило. При Стилото както казва Ключаря като изключиш от контакт и падат още малко стрелките на оборотомера и километража и като дадеш контакт и застават на 0.Съответно със свалени пластмаси по таблото го закачих и дадох контакт, след което много внимателно ги върнах още малко да застанат на 0 при подаден контакт. Тази на оборотомера при запалена кола сега мисля че показва правилно 800 об./мин., а за скоростта другата седмица може би ще имам възможност да я сравня с показанията на GPS.За показанията на километража, освен на таблото ги има и в компютъра на JTD. Най-лесният начин е да се свали само таблото и отзад на платката има едно малко чипче и само там да се пипне. За това обаче трябва да се свалят стрелките. Колата е на реални 202 000 км., а сега вече показва 108 000 на таблото. Просто няколко дни се чудех дали да я взема и през това време са направили магарията, понеже се познаваме и си ги казваме както са нещата.Имам и още един въпрос към колегите с такова Пунто за трип компютъра - какъв е реда на показанията като започнеш да натискаш копчето при показани Total kilometers на дисплея - че не мога да се ориентирам, кое от двете показания е среден разход и кое моментен?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Значи ако започваш от часовника примерно реда е такъв: час-километрите на колата-километрите, които може да се занулява-средния разход(показва примерно 21,6, това значи че с 1 литар нафта ще изминеш 21,6км, демек с 4,6*21.6= 99.5км, значи че средния разход ти е 4.6)-после показва с горивото, който ти е на резервоара, колко километра може още да минеш- и накрая средната скорост която си подържал- и пак часа. Дано схванеш сичко, ако не питайFiat PUNTO 1,9jtd+remap
Коментар
-
Днес реших проблема с лампата за въздушните възглавници. След като я закачихме на компютър при един приятел, че аз имам само Виза адаптер, записаната грешка беше за веригата на лампата на еърбега. Просто колата е палена без табло. Сега вече нищо не свети по таблото.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Днес свърших и тази работа. След доста ровене в интернет не можах да открия нищо по въпроса и съответно трябваше да си го реша сам.Ако гледаме буксата на захранването с контактите към нас и със зъбчето което я защипва в ляво, подреждането на пиновете е:зъбче 2 4 6 8--------1 3 5 7В оригиналната инсталация на Пунтото идва само един "+" с цветове на кабела червено-бял. Той съответно отива на 4 пин от буксата. Това е постоянният "+" за да си помни радиото настройките. Обикновено на буксите на касетофона е с жълт цвят на кабела. Този плюс е разклонен малко преди буксата и от него тръгва червено-черен кабел, който отива на пин 7 от буксата. По принцип на пин 7 трябва да има "+" само при подаден контакт. Предполагам на оригиналното радио не му трябват и двата плюса за да работи, а разклонението е направено с цел ако се сложи обикновен касетофон да заработи без преправяне на буксите. Това обаче не ни върши работа, защото както съм писал и в други теми, CD-тата харчат доста в стен бай режим ако са им свързани и двата плюса - зависи от модела, може и над 100 мА. Това е много голяма консумация и акумулатора може да се изтощи за няколко дни не каране на колата, особено ако е вече на няколко годинки.Съответно махнах разклонението (червено-черният кабел) и с поялника направих на ново връзката да е само към пин 4 (червено-белият кабел). Разклонението е изолирано с термо свиваем шлаух, а самите кабели не бяха запоени, а като запресовани с клещи. Аз си ги запоих и изолирах с изолирбан.До тук половината работа е свършена, имаме постоянен "+" на правилното място, трябва ни "+" през контакт. Оказа се че не е необходимо да пускам нов кабел (от запалката например). На буксата има синьо-зелен кабел на пин 3, който се оказа че е точно "+" през контакт. В буксите на CD-тата пин 3 не се използва за нищо, което прави този кабел "излишен" на това място. Трябва само да го преместим на пин 7. Отстрани на буксата има жълто на цвят квадратче, което с помощта на малка отверка го издърпвате и така изваждате една "клечка" която държи пинчетата да не излизат от буксата. Вече можем да извадим кабела от пин 3 и да го пъхнем в пин 7, така касетофона ще работи само при запалена кола и няма да я има тази консумация за която споменах. Преди да започнете да дърпате с всичка сила кабела, а той да не излиза трябва с малка отверка или по здрав кламер да се натиснат двете ушички от страната на пинчето в предната част на буксата за да излезе.Останалите кабели на буксата съвпадат със стандарта:Пин 1 - усилване или намаляване на звука в зависимост от скоростта на колата, разбира се трябва да се поддържа от CD-то като функцияПин 2 - заглушаване на радиото при входящо телефонно обаждане. Отново трябва да се поддържа от CD-то и разбира се да имате инсталация за хендсфрии в колата, например на Parrot. На моето Пунто пина беше празен.Пин 5 - автоматична антена. Кабела е сив на цвят и на него се подава "+" от касетофона когато е включен. Можете да го използвате да управлявате освен автоматична антена и усилвател например. Предполагам че отива в багажника, защото нали има модели с буфер, оригинален.Пин 6 - включване на осветлението на бутоните на касетофона при пуснати фарове. На него има "+" когато са включени поне габаритите. Специално за моето CD не ми върши работа. Кабела е жълто-зелен на цвят.Надявам се да съм бил полезен на хората, които искат да си сложат обикновено CD на мястото на оригиналният касетофон. Разбира се винаги преди монтажа проверявайте с мултицета дали и във вашата кола кабелите са така разположени, може някой да е "работил" преди вас или да има разлика в инсталацийте през различните години на производство.ilko-gd написа:За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар