Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Корекция в показанието на стрелката на температурата.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Корекция в показанието на стрелката на температурата.

    Колата е Фиат Пунто 1.2, SX75 97г. мотор 176А8 с климатик.Изчетох доста теми писани за стрелката на температурата и нормалното и положение на загрял двигател.Голяма част от колегите имат същото показание както при мен:-загрял двигател-срелката е на 1/4 от показанието на уреда-перката включва на 1/2 хоризонтално (един мм. преди средата)Сменях термостат и датчика на блока по този повод, но без успех.Та въпроса ми е - може ли да се промени начина на показване на тази стрелка.Искам при загрял двигател да е на средата,а перката да се включва на 3/4.

    #2
    Ако имаш два термодатчика - един за стрелката и друг за компютъра може. Ако е един, вероятно се използва и за стрелката и за компютъра. В тоя случай не го пипай защото ще се обърка компютъра.Ако са два отделни датчика - имаш си работа с тоя за стрелката. Датчикът е едно съпротивление което при висока температура има малко съпротивление - от порядъка на 200-300 Ома а при ниска температура от порядъка на 2-3-4 кОма. Ако паралелно на термодатчика свържеш някакво постоянно съпротивление, например 5 кОма стрелката трябва да покаже по-висока температура. От там вече е въпрос на проба-грешка да подбереш такова съпротивление което ти измества стрелката по начин който на теб ти харесва. Даже временно може да свържеш един потенциометър например 10 кОма паралелно на датчика и да си караш така. От време на време си го донастройваш докато ти хареса. След това го заменяш със същото постоянно съпротивление. Килоомите на съпротивленията съм ги дал съвсем ориентировъчно за да има от къде да започнеш. Може да се окаже че при теб са с други стойности но начинът е същия.
    Bravo 1.6 / 16

    Коментар


      #3
      Това намерих в Autodata за датчика, само че на картинката там е даден датчик с 2 крачета, а моя е с 1. 20 градуса- от 2000 до 3000 ома40 гр.- от 1000 до 1500 ома80 гр.- от 250 до 400 омаПроверих стария датчик и се оказа, че не е бил за смяна.При тези температури показанията му бяха в допустимите граници.Мисля да пробвам съвета на Riki888, но преди това нека колегите само с този модел на пунто да споделят какво показват стрелките на темперзтурата на колите им.

      Коментар


        #4
        Горе долу ще ти трябва около 1кОм и си мисля, че ще застанеш на средата, но няма да е лошо да опиташ да преместиш стрелката на уреда. Имал съм подобни проблеми с табла който са били отваряни по някакви причини и стрелките не са слагани точно.

        Коментар


          #5
          Аз по скоро чакам да пишат колегите, които карат този модел пунто за да съм сигурен, че така е измислена колата да показва.Ако пък се окаже, че само при мен е така по скоро бих потърсил проблема.Иначе направих подробен запис на показанията на стария ми датчик през 5 градуса и така като гледам между 1000 и 1500 ома паралелно свързан резистор би ми свършил работа (поне на теория).Вероятно при студен старт ще показва, че загрява по бързо ама докато не пробвам не мога да кажа.Мисля си, че ако има някаде окислена връзка или лош контакт по кабела това ще повиши съпротивлението и съответно ще показва по малко на уреда.Поправете ме ако греша.

          Коментар


            #6
            illko написа:
            40 гр.- от 1000 до 1500 ома80 гр.- от 250 до 400 ома
            Може и да си прав като предполагаш окислена връзка. Окислената връзка означава допълнително съпротивление което се добавя към съпротивлението на термодатчика и по такъв начин ти показва по-ниска температура.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Ето какво измерих.На снимките съм показал графично: отчетените (синьо) и преизчислените (червено) стойности за 1000;1250;1500 ома добавено съпротивление.http://illko.snimka.bg/automobiles/a...58172.21829157

              Коментар


                #8
                Знаеш ли, пробвай да направиш изчисления не със паралелно ами със последователно съпротивление 20-100 ома което е свързано към термодатчика и земя, корпуса на двигателя. Така с паралелно съпротивление при ниските температури стрелката ти ще се вдигне нагоре а пък при високите ще бъде на същото положение както преди (дясната част на графиката трябва да се премести малко надолу. А пък на теб ти трябва точно да се вдигне при високите температури, от 60 до 100 градуса. Май неволно съм те подвел с това паралелно съпротивление.Друг вариант е да си потърсиш друго съпротивление на което графиката ти харесва. От магазините за радиоелектронни материали. И да го монтираш в корпуса на тоя датчик или ако си намериш от някоя морга корпус от повреден датчик .
                Bravo 1.6 / 16

                Коментар


                  #9
                  Riki888, не си ме подвел в началото.При последователно свързване съпротивленията се събират, а на мен ми трябва да е по малко съпротивлението за да показва повече.Освен ако има резистори с отрицателно съпротивление (за каквито не съм чувал).Това което си написъл- едната старна на добавеното съпротивление на двигатела, а др. на датчика не е ли паралелно свързване?

                  Коментар


                    #10
                    Да продължа темата.След обстоен преглед и профилактика на инсталацията се оказа, че всичко е наред.Снабдих се с потенциометър 5Ком-а и го свързах към системата за да проверя при какво съпротивление ще постигна желания резултат.При 350 ома стрелката застава така както аз искам, обаче вече не слиза до долу при студена кола.При 1000ома стига до долу ама отместването при нормална работа на двигатела е само няколко мм и не ме устройва.С две думи варианта с добавено съпротивление НЕ СТАВА.Казаха ми, че на самия уред в таблото има тример за калибровка и да пробвам от там.Питам колегите, които са разглобявали такъв километраж- има ли такава възможност за калибровка?

                    Коментар

                    Working...
                    X