С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo -> Колко Ви зареждат алтернаторите ?
Collapse
X
-
1 волтchaveto написа:Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежениетоС мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
Какво точно ще покаже ако има един волт пад 
Коментар
-
Да, ако веригата от масата на алтернатора до минуса на акумулатора е ОК, ще покаже 1 волт ... Ако обаче измерите директно на клемите на алтернатора примерно 14,2 волта, а на акумулатора примерно 12.6 волта, значи има и 0.6 волта пад във ве ригата на минуса/масите (което също е голям пад и затова трябва да се провеи и там ... т.е. мери са пак така - единия кабел на мултимера се закача на маса/корпус на алтернатора, а другата - на минуса на акумулатора). 12.6 (акумулатор) = 14.2 (алтернатор) - 1.0 (пад във веригата на +) - 0.6 (пад във веригата по масите)Числата са примерни ... по-често проблемите са от лоши маси ...ПП/ А за да се хване къде има лош контакт, трябва тока във веригата да е по-голям. Затова се включват всички възможни консуматори на макс ...ПП2/ Доброто състояние на клемите дето са масите е по-важно, защото на голяма част от датчиците един от изходите им е маса ... и ако в тая верига има пад на напрежение, неговата стойност може да се насложи с реалната ... и така може да се подаде невярна информация на ЕКУ-то, а това вече не е хубаво ...eh4ev07 написа:1 волтchaveto написа:Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежениетоС мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
Какво точно ще покаже ако има един волт пад 
Затова масите са дублирани и има силови и сигнални маси ... Chassis Ground и Signal Ground , ама не навсякъде. Затова е добре да се проверят ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
От днес съм с новия 120А алтернатор, положението е следното, на празен ход без абсолютно никакви консуматори имам зареждане от порядъка на 14.01-14.05в, при празен ход но с пълен товар(подгрев на задно стъкло, парно на 2-3 степен, касетофон) зарежда около 13.80-5в, при около 2000 оборота с пълния товар не надминава 14-14.05в, което мисля че е в нормите при условие че лепнката на самия алтернатор гласи 14В :D.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
Чакай сега искаш да кажеш, че мериш напрежение с уреда. Червената сонда я слагаш на + на акумулатора а черната на + на алтернатора и така мериш пад на напрежение.Теоретично е така, но практически не съм сигурен, че ще стане и ще покаже точно колко е пада.eh4ev07 написа:1 волтchaveto написа:Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежениетоС мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
Какво точно ще покаже ако има един волт пад 
Коментар
-
И на практика се получава практикувам го доста често - ако пада не е на положителния се мери и от корпуса на алтернатора до отрицателния кабел на акумулатора.chaveto написа:...... Чакай сега искаш да кажеш, че мериш напрежение с уреда. Червената сонда я слагаш на + на акумулатора а черната на + на алтернатора и така мериш пад на напрежение.Теоретично е така, но практически не съм сигурен, че ще стане и ще покаже точно колко е пада.
Коментар
-
Ъп, старата песен на нов глас.Който има желание, трябват ми 2 замервания.Едното веднага след палене, а другото след 10 или повече минути работа на двигателя, при изключено парно и запалено фарове.Посочвайте околната температура.Благодаря.п.с. на клемите на акумулатора.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
пиша ти за Либрата, не знам дали те устройват като насока- празен ход 13.97, пълно натоварване дълги, халогени, отопление на прозорци, фарове мъгла и т.н. абе всичко пуснато пада до 13.8, уреда ми не е най-измекярския на пазара. Имам и лог с ФЕС, ще ти го пратя довечера ако искаш в движение да проследиш по обороти как е, но мисля, че ФЕса мери с малко по-малко от уредчето ми. При бравото е много подобно положението със зареждането- 13.8-13.9 празен ход, като пусна консуматори и пак на празен ход пада докум 13.65-13.7Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Този пад на напрежение който мерите, дава информация дали имате добра електрическа връзка от гнератора до акумулатора. При изправни кабели, букси и клеми, не трябва да има пад на напрежение от акумулатора до генератора, или да е нищожен - от порядъка на 0,2 В при максимално натоварване. Специфичното съпротивление на медният проводник е 0,0175 Ом на линеен метър. Ако вземем предвид факта, че кабела от плюсовата клема на генератора до плюсовата клема на акумулатора е с дължина около 1,5 м. , получаваме елктрическо съпротивлние = 0,0175 х 1.5 = 0,02625 Ом. Необходимото сечение на проводника се изчислява по формулата 7А/мм^2 , т.е. за да няма пад на напрежение и отделяна мощност под формата на топлина заради сечението на проводника, за 70А ни тябва проводник със сечение 10 мм^2 . Ето и линк към тема в която е описано с примери, как се правят такива изчисления http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7505 .Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
emzo написа:Ъп, старата песен на нов глас.Който има желание, трябват ми 2 замервания.Едното веднага след палене, а другото след 10 или повече минути работа на двигателя, при изключено парно и запалено фарове.Посочвайте околната температура.Благодаря.п.с. на клемите на акумулатора.
F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Правил съм само първото- на току що запален мотор на празен ход показва 14.35 в без консуматори.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Алтернатора на стилото не е ли същият като на либра. Шайбите ако са същите и оборотите ако са еднакви би трябвало да дава еднакви напрежения без консуматорите. По някой път акумулатора оказва влияние на зареждането, но разлика от 200-300mv не мисля, че са проблем, стига да са в границите на допустимото.Иначе това е зареждането при мен, на топло с фарове и без фарове. Други консуматори няма.http://www.youtube.com/watch?v=GNkae...&feature=feedu
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар