ЛИНК - На едно подобно като това пише че е за оловни батерии, ама го нямат, пък за това пише само че е за батерии 12 волта. За стартерна батерия май няма да стане? Търся си зарядно, което да е на нормална цена, не повече от 60-70 лева, но да е с малък ток - 1-2 Ампера. Ако имате други идеи - казвайте? Днес рових по интернета, ама не можах да намеря нищо, което да ме удовлетворява. Торнадото ми беше пратил линкове, ама веднъж без да искам си изтрих цялата поща и линковете отидоха на кино. Зарядно от тези, които се продават навсякъде (Метро, Баумакс, Практикер) - не ми трябва. В един друг сайт намерих едно с регулиране и дигитално показание, ама струва колкото няколко акумулатора.Ако има желаещи колеги, можем да се комбинираме няколко човека за някакво по-качествено зарядно, стига да има такива, които искат да си правят по-често десулфатизация?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Това зарядно подходящо ли е за оловен акумулатор?
Collapse
X
-
Че то за малък ток е още по евтино.Вземи си един токоизправител с регулиране на напрежение/ток по хубаво даже ако е с вградено волтметърче.Понеже като ти продават обикновен 2А токоизправител за супер десулфатизиращо зарядно го продават за 4 пъти повече пари от реалната цена.В Конрад и Електрон Инвест такова нещо е около 15-20 лв в зависимост от екстрите.Аз ползвам руски ТЕС на 3 ампера, на който съм му извел отвън потенциометъра за регулиране и мога да управлявам тока от 0 до 4 ампера.Ако му се сложи едно контролерче което да му се зададе каква характеристика трябва да има зарядния ток става супер, ама не си струва занимавката.Пък и акумулаторите са евтини и ги има навсякъде.А за снимката- подходящо е, на него не му пука дали е стартерна или за подводница батерията - пуска си 1.8 А във всички случаи.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
-
infineon написа:А за снимката- подходящо е, на него не му пука дали е стартерна или за подводница батерията - пуска си 1.8 А във всички случаи.
За кола ми трябва, подводницата ми е на уран. Но все пак - не ми се ще да дам 30 лева плюс още 8-10 лева за куриер за нещо, което няма да ми върши работа, затова искам да съм сигурен, преди да го купя. За акумулаторите не съм много съгласен че са евтини, за едни - акумулаторът може да е 1/20 от заплатата му, за друг - 1/10, за трети - 1/5 или 1/2. Всичко е относително. Според мен цена от 160 лева за акумулатор за моята кола (цената е за такъв като текущия ми, но нов) - не е никак евтино!
Коментар
-
Е защо пък чак куриер? Такива токоизправители има в всеки магазин за електроника, не са нещо специфично, само дето са му сложили крокодилчета за захващане.А за цената- така даваш 30 лв губиш си времето и накрая пак ефекта е твърде съмнителен дали ще помогне и няма да те изненада в някоя студена сутрин.Не се надявай да го направи като нов, само ще го посъживи. Щом е опрял да му правиш изкуствено дишане, скоро ще му е края.Така че даже и половин заплата да е според по добре нов и поне забравяш за това в близките 3 години.ogi28b написа:infineon написа:А за снимката- подходящо е, на него не му пука дали е стартерна или за подводница батерията - пуска си 1.8 А във всички случаи.
За кола ми трябва, подводницата ми е на уран. Но все пак - не ми се ще да дам 30 лева плюс още 8-10 лева за куриер за нещо, което няма да ми върши работа, затова искам да съм сигурен, преди да го купя. За акумулаторите не съм много съгласен че са евтини, за едни - акумулаторът може да е 1/20 от заплатата му, за друг - 1/10, за трети - 1/5 или 1/2. Всичко е относително. Според мен цена от 160 лева за акумулатор за моята кола (цената е за такъв като текущия ми, но нов) - не е никак евтино!http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Виж това ползвал съм го и е много добро - http://www.ang-bg.com/bg/products.ht...&category_id=2 Напълно автоматично, следи напрежението и при около 14,4V изключва има индикатори, защити и т.н. Зарядното е с импулсен траф размерите са компактни, абе на мен много ми хареса. И не на последно място - произведено в България.ПП: Цената е около 40лв.Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
Re: кола
Ама и ти не четеш. Човека иска да си десулфаризира акумулатора и му трябва точно подобно за целта.Макар че за 40 лв да продават обикновен импулсен изправител ми се вижда многоо. В каталога на Конрад има едни подобни импулсни зарядни,но с процесорно управление и имат програма за въстановяване на акумулатори. Но са скъпи - към 60 евра ама там поне ги даваш заради управлението.kluchar написа:Това да не е за детски колички Я търси нещо за големи колиhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Това е точно за автомобилни акумулатори! Ще останеш доволен от него!Имам такова от 5 години. Самото зарядно има един режим, който го няма в повечето обикновени зарядни. След като се зареди акумулатора и го забравиш, зарядното минава в режим поддръжка. Подава около 13-13.5 волта и го държи винаги зареден. Дори да го забравиш цяла седмица, акумулатора няма да се повреди.maskarata написа:Виж това ползвал съм го и е много добро - http://www.ang-bg.com/bg/products.ht...&category_id=2 Напълно автоматично, следи напрежението и при около 14,4V изключва има индикатори, защити и т.н. Зарядното е с импулсен траф размерите са компактни, абе на мен много ми хареса. И не на последно място - произведено в България.ПП: Цената е около 40лв.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
Първата схема е по-добра - Charger 1.JPG. Ако не гледаме цените. Защото зареждането първоначално е в пулсиращ режим - I pulse. Това помага за десулфатизация. На най-евтините зарядни устройства има само един трансформатор който през диод подава точно пулсиращо напрежение 100 Hz. Обаче недостатъкът им е че не контролират напрежението, защото са евтини.Режимите на дозареждане - и двата вършат работа.На първата диаграма не пише какъв е зареждащият ток. На втората е 1.5 А.Добре е зареждащият ток да е около 1/10 от капацитета на акумулатора, приблизително, +/- 10-20%.Акумулаторът никога не е точно 40 амперчаса например. Или пък не е фатално ако вместо 10 часа го зареждаме 9 или 12.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Първото - зарежда с импулсен ток.Второто - има три режима на работа1. Заряд по ток(Bulk charge). - добре е да зарежда с 1/10 от капацитета, до напрежение 14.2-14.4 Тук е много важно тази граница да е темрературно компенсирана. Само с този режим, ще има 70%заряд или по-малко.2. Заряд по напрежение(absorption). - преминава в режим на заряд по напрежение. Стабилизира на 13,8V(пак е температурно компенсирано), измерва тока при влизане в този режим. Излиза от този режим при достигане на 1/10 от измереният ток.3. Поддържащ режим(float) - държи 13.5V без да се интересува от тока. Този режим компенсира общо взето вътрешният саморазряд. Акумулатор стигнал този режим се приема за 100% зареден.ogi28b написа:Колеги, сведох избора до 2 зарядни, като двете работят по различна схема на зареждане, и не ми е много ясно каква е разликата. Ако някой е по-наясно - моля да разясни с няколко думи? Едното работи по първата схема, другото - по втората.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
При изтощен акумулатор е важно началния ток да се ограничава, защото в началния момент акумулатора е много "лаком". Поради тази причина обикновен траф с изправител на "Грец" ще пуска максимален ток, ограничаван само от максималният ток, който може да премине през изправителя и ще доведе до неприятни последици. Втората схема (диаграма) е по-подходяща (според мен), защото след зареждането ще поддържа номиналното напрежение в случай, че бъде забравен, а не да се зарежда и разрежда.Няма начин да няма начин!

Коментар
-
На първата графика не става ясно какво се случва с тока след като се зареди акумулатора и напрежението се установи на 12.8V, докато на втората се вижда че тока е минимален при напрежение 13.8V, така че да компенсира саморазряда на акумулатора. Друг е въпроса колко трябва да е напрежението на поддръжка 12.8 или 13.8?Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар