Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за реле на вентилатора на радиатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за реле на вентилатора на радиатора

    Здравейте колеги понеже си сложих климатик на бравото(1.4 12в) и си направих копче да пускам компресора...но сега искам и като пусна комресора да трагва и вентилара на радиатора за да може да охлажда климатичния....молбата ми е някой който разбира от тоци да ми направи някаква схема с реле като натисна копчето за компресора и да се прекъсва стандартната верига на вентилатора и да почва да работи а като изключа климатика и да се възстановява нормалната верига.....във вентилатора ми влизат 2 кабелчета черно и червено...копчето ми за климатика е тип ключ(спрано и пуснато положение) + за компресора съм взел от един бушон отдолу под таблото...
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    Така както си го направил не е добре. В момента този компресор няма никакви защити. Вентилатора не трябва да се върти нон стоп. Има си ел. част която му казва кога да тръгне и кога да спре. Иначе ако искаш все пак да се въртят перките принудително, намери релото което е фабрично за тях.Виж как се управлява дали с - или +.ЕКУ-то ли управлява това реле или датчик на радиатора който си е само за перките.Питам те тези неща за да направим по лесната схема, иначе ако искаш си сложи едно реле паралелно на фабричното за перките и това реле да се управлява от + на компресора и си готов.

    Коментар


      #3
      знам че не е хубава тази схема но не ми се занимава с фабрични инсталации ала бала...и без това преправих доста неща докато стане перката ше дъни постоянно и компресора ше работи поо леко щото и налягането ще е по ниско...незнам къде е фабричното реле
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Щом не знаеш къде е фабричното реле ще ти трябва друго реле, но което да има два NC (нормално затворен) и два NO (нормално отворен) контакта. Идеята е когато релето не е вклю. така да е затворило веригата, че всичко да си е нормално и когато автомобила тръгне да загрява да може да си вклю. нормално перката. А когато ти си я пуснал принудително да прекъсне фабричната инсталация и да подаде захранване към перката и тя да почне да работи. Целта да прекъсне фабричната инсталация е защото дори и при постоянно работяща перка пак датчика ( фабричният) може да реши да я пусне и и да стане късо................. или пък когато не работи компресора да го задейства и него.Ето това трябва да се получиКато ще трябва да си сложиш предпазител и да видиш колко ампера трябва да е релето.

        Коментар


          #5
          Каквото и да се прави - прави се УСПОРЕДНО на фабричната инсталация! А не да се прекъсва едно за сметка на друго. При модели с климатик има 2 степени на вентилаторите. Понякога има нужда да работи бавната, понякога - бързата. Това важи и за климатик, и за охлаждане. Ако например работи бавната за климатика, и има нужда от бързата за охлаждане, а ти си я прекъснал в този момент -колата може да загрее повече отколкото трябва, дори да я "изпуснеш" и да прегрее. Обратния случай - ако го направиш така, че да се върти само на бърза степен - тя в един момент няма да е нужна, и ще натоварва излишно колата, която няма големи възможности, а като и работи и климатика, с бърза степен на перката, изпреварването понякога става малко приключение.

          Коментар


            #6
            Ти в крайна сметка имаш само да захраниш релето на вентилатора от кабела, който е след първото реле, което ти включва компресора. Предполагам че окабеляването ти изглежда така, или поне така трябва да изглежда, като на първата картинка. Релето на вентилатора обикновено се намира в една кутийка пред акумулатора. Ето примерна картинка на свързване:
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              колега ogi28b идеята е добра но с едно уточнение да монтира диод на червения кабел че иначе като датчика включи вентилатора ще тръгва и климатика :D и вентилатора на 1.4 е без реле и се командва направо от датчика аз му препоръчвам да си намери перки от 1.6 да охлаждат по добре че тея само двигателя не охлаждат като хората в жегите като я подгониш а и климатик направо не знам
              ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
              ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

              Коментар


                #8
                Не знаех че няма реле на вентилатора на 1.4, нарисувах го наизуст. Тогава поставянето му е добра идея. Диодът е задължителен, но добре че уточни, за да не стане объркване и да се стопи някой кабел. Ако се сменят перки и радиатори, най-разумно е перки с радиатор от дизелов двигател, там са две, и свързването може да стане доста добро и надеждно.

                Коментар


                  #9
                  колега перки от 1.6 пасват на радиатора на 1.4 без преправяне. казвам го от опит затова го предлагам защото ще стане без много инвестиции :D
                  ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                  ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                  Коментар


                    #10
                    Ако приемем, че автомобила няма реле и датчика на радиатора директно управлява вентилатора то тогава е много по лесно от това което писахме снощи един час.Ако датчика е с две крачета, изключваш кабелите от датчика и ги включваш в едно реле. Това реле вече трябва да се управлява с датчика, както е по схемата на колегата @ogi28b. Само сложи един диод между това реле и ключа който ти пуска компресора.

                    Коментар


                      #11
                      клима

                      Според мен е необходима паралелна верига за захранване на вентилатора без да се пипа оригиналното свързване. Използвай хубаво 40А реле за паралелно захранване на вентилатора и 2кв многожичен кабел + предпазителче на силовата част а управлението на релето от +на компресора и си готов.

                      Коментар


                        #12
                        Кое е релето на на вентилатора на водния радиатор? В черната кутийка пред акумулатора има три броя? Как се мери дали релето е читаво?
                        Кара - Фиат Браво, 1.6, 16V, 103 магарета, метални колектори, 1996г. бензин - газ

                        Коментар

                        Working...
                        X