Може ли някой да ми помогне като идентифицира този чарк? Стои монтиран на Темпра 1,9 tds.Не че има проблем с него, колата си работи дори и когато го демонтирам. Уредите също.Любопитен съм обаче каква работа върши или би трябвало да върши.Успях да проследя че в него влиза датчик за температура монтиран на термостата и датчик който е на горивната помпа. Термо-датчика се оказа с откъснат извод но това е друга тема.Този монтиран на помпата според мен следи колко е натиснат педала на газта но не съм сигурен.На мен ми прилича на ECU обаче не мисля че има място в този мотор :D Не го намирам и в ел.схемите на модела.Ще черпя ако разбера що е то
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво е това?
Collapse
X
-
Чарка
Така, има вече малко повече информация относно това за което питах в началото.Оказва се че въпросния чарк управлява клапан, който в някаква ситуация пропуска част от изгорелите газове от изпускателния колектор, обратно във смукателния. Грешка, става въпрос за система от два клапана свързани посредством вакуум - взимат го преди сервото. На единия има бобина. Един вид излиза че системата връзва входа и изхода на турбо-компресора... Лудница някаква
Оказа се че са изолирали някога пневматиката и затова сега електрониката не влияе по никакъв начин.Това от една страна внася малко яснота, но все пак някой да има мнение защо се налага това и сега както е изолирано, какво губя?
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.
Коментар
-
Днес говорих с един спец по дизели - той каза същото, както и че цялата система обикновено завършвала земния си път точно както е при мен - с шунтиране.Каквато е съдбата и на катализатораkaci написа:Не губиш нищо от това че системата е изключена(стига да е направено както трябва!!!).Системата се нарича EGR и се използва за подобрение на екологичните показатели(и влошаване на динамичните).Моят съвет е да не възстановяваш системата защото не е изключена случайно,а най вероятно е правила проблем на предишния собственик.
Благодаря ти за информацията, беше важно за мен дотолкова, че ми престои смяна на термостат а на него е счупен температурния датчик за тая система. Впрочем доколкото успях да разбера, клапана свъзващ всмукателния и изпускателния колектор работи - като получи ръчно вакуум, работата на мотора се променя. Предполагам че приблема е бил в електрониката, в клапана дето съм го показал ТУК или дявол знае къде - колата си работи идеално и без това.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Проблема е в екологичните норми на които трябва да отговарят автомобилите около и след 90та година(за Швейцария и по рано).Най просто обяснено системата работи по следния начин:част от изгорелите газове се вкарват обратно във всмукателния колектор за повторно изгаряне.Датчика за който говориш позволява(командва температурно)кога да започне този процес.Ефекта от тази система е само и единствено-много сажди във всмукателния колектор(дано ми простят природозащитниците).
Коментар
-
Ясно... Ще се демонтираме очевидно :D Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си...Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа
Сори за офтопика, просто лично мнение
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Мдаа, а ти представяш ли си като почнем след 10 години да си купуваме втора употреба колите които се произвеждат сега - натъпкани е електроника - дори и дизелите - с много датчици и т.н.????Онзи ден - чистак ново Пежо 206HDI - е пали като трактор и дими - оказа се че му е качен софтуер???!! за бензиново - ’преинсталираха’ го и се оправи....Esper написа:Ясно... Ще се демонтираме очевидно :D Въпреки че хобито в момента и професията ми в миналото беше електрониката, изобщо не подскачам от ентусиазъм да я виждам в колата си...Сега, в основата на един ДВД плеър например се очаква да бъде електрониката. Една кола обаче, все още се движи благодарение на буталата, коляновия вал, мотовилките. Като те се счупят, ок - спира. Обаче да спре защото някакъв датчик се е повредил не ми се вписва в мирогледа
Сори за офтопика, просто лично мнение
Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Ха-ха-ха!Добре че не е избило Пежото с BSOD на някое кръстовище докато дойде до сервиза :DИ какво казахте на човека, да не бърка следващия път компютъра с автомобила че поне да може да отида на работа после? :D Иначе за електрониката аз точно това имах предвид, като остарее колата става една голяма грижа.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар