Колата е пунто 1995 година. Та в големия сняг пуснах пръскачките да си измия прозореца и явно чистачките са били замръзнали за стъклото понеже не тръгнаха в първия момент. Вчера забелязах, че като пусна лостчето чистачките не се връщат в изходно положение, а спират на момента (примерно в средата на стъклото) Днес погледнах предпазителите (включае онези, които са в двигателния отсек, ако не се лъжа има един 20А за постоянните +12V за моторчето) и всичките са здрави. Предложете какво да погледна за да го оправя, че много ме нервира.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изчезна ми самостоятелното връщане на чистачките
Collapse
X
-
Не търси изгорял предпазител. Причината е друга.Като тръгне да върти чистачката има едни диск с 3 концентрични контактни шини върху които контактуват пера, ... и така се поддържа да има напрежение на ел.мотора докато не се върнат в начално положение, независимо че вече си пуснал лостчето. При повечето модели през тия шини не минава тока директно за ел.мотора, а управлява реле, през контактите на което минава тока за ел.мотора.Лошо го обясних, ама по-добре да го види ел.монтьор. Няма нищо сложно. Може да караш и така ... ще му свикнеш, а като има време - ще ти го оправят. Айде, Весела Коледа ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
-
По скоро в съпротивление , според мене.Би трябало да ти работи най-бързата скорост само , понеже тя не минава през съпротивлението.(което вероятно е някаде около моторчето ,но се пак несъм сигорен нека и други да споделят)Haibusa2005 написа:От понеделник имам нови симптоми - нямам първа и втора степен (през 3 сек и бавна скорост) Цялата история намирисва на нова електроника - продава ли се отделно или да си диря цяло моторче?>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
lithrone
Подобен проблем оправих с втора употреба електроника за 10 лв :D Аз лично не виждам смисъл да даваш пари за чисто нова само гледай като купуваш перата или четките -тези 3 крачета дето опират в тия дискове за който стана въпрос по горе да не са изядени.Дали се продава само електрониката не мога да ти кажа но нещо ме кара да си мисля че такова нещо не се държи налично в магазините а вероятно се поръчва и струва скъпоHaibusa2005 написа:От понеделник имам нови симптоми - нямам първа и втора степен (през 3 сек и бавна скорост) Цялата история намирисва на нова електроника - продава ли се отделно или да си диря цяло моторче?
ааа и като отваряш цялата история да занеш че греста вътре е важна и трябва да си остане там
Коментар
-
Ако чистачките не тръгват и след малко побутване се оправят вероятно е от контактния диск. След побутването контактите допират на друго място по диска и затова чистачките се задвижват.Има нещо друго на което е добре да се обърне внимание. Ако чистачките са замръзнали не е добре да се опитваме да ги пуснем.Първо защото се натоварва моторчето на чистачките - на празен ход през него преминава няколко пъти по-голям ток и има опасност да изгори.Второ, натоварва се механиката понеже моторчето поради по-големия ток има по-голям въртящ момент и с по-голямо усилие се опитва да задвижи механизма.Лично аз съм си приел че ако чистачките са ми замръзнали не ги включвам. Като поработи 15-тина минути колата и духалката е включена към предното стъкло чистачките се размразяват и може да се използват нормално.Освен това ако стъклото е почиствано със стъргалка по него остават заледени участъци и при движението на чистачките се повреждат гумените им пера.Сутрин преди да тръгна пръскам предното стъкло със спрей за размразяване и го почиствам с едно перо което обикновено го използвам на автомивката за изсушаване на колата.Bravo 1.6 / 16
Коментар
Реклама
Collapse

Колата е брава.
Коментар