Днеска си направих замерване на климатика.Значи на втора степен вентилатора,вътрешна циркулация студено на макс и меря въздуха на средните духалки.И забелязвам че пада на 7,5 градуса,малко след това компресора щрака и изключва,температурата веднага се качва до към 14 градуса след което щрака и се включва компресора и пак пада до 7,5 и пак спира и пак се качва и така постоянно включва и изключва компресора.Мареата ми е 1,6 с автоматичен климатик.Та да ви питам така ли е нормално да прави или има нещо развалено.Другата ми кола е мазда 121 с климатик който е слаган допълнително и при нея компресора си работи постоянно и при същото замерване на втора степен на духалките вади 4 градуса
и си седи на толкова и не се вдига температурата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е климатика да включва и изключва постоянно
Collapse
X
-
Компютърът не се вълнува каква е температурата в купето, а какви са наляганията в системата - кръг високо, кръг ниско. Датчикът за температурата в купето има значение за положението на смесителната клапа за студен/топъл въздух.Компресорът може да работи непрекъснато, ако нещо не е наред, например системата не е пълна, тогава не може да се постигне никога необходимото налягане за изключване, и компресорът постоянно върти. Така беше при мен миналото лято, с 220 гр. фреон в с-мата
Коментар
-
Ще те коригирам колега. Датчиците за налягане в системата служат за изключване на компресора при много ниско налягане /липса на фреон/ и за включване на 1-ва и 2-ра степен на вентилатора според налягането. Има датчик до изпарителя /радиатора който се намира в купето/ и при охлаждането му под определена температура изключва компресора за да не се получи обледеняване и влошаване на топлообмен. При други марки има специален механизъм, който по механичен начин намалява охлаждането на изпарителя. При теб Оги поради малкото количество фреон не е можело да се охлади достатъчно изпарителя че да изключи компресора.ogi28b написа:Компютърът не се вълнува каква е температурата в купето, а какви са наляганията в системата - кръг високо, кръг ниско. Датчикът за температурата в купето има значение за положението на смесителната клапа за студен/топъл въздух.Компресорът може да работи непрекъснато, ако нещо не е наред, например системата не е пълна, тогава не може да се постигне никога необходимото налягане за изключване, и компресорът постоянно върти. Така беше при мен миналото лято, с 220 гр. фреон в с-мата
Коментар
-
Благодаря за уточнението. Значи в общи линии пак достигаме до това, че при малко фреон не се достига точката за изключване, въпреки че стигам до тоя извод с грешната логика.stenli написа:При теб Оги поради малкото количество фреон не е можело да се охлади достатъчно изпарителя че да изключи компресора.
Когато бях в сервиза за климатици обаче, ми направи впечатление че компресорът постоянно се вкл. и изкл. като включването беше при 11 бара, а изключването - при 16. Затова мислех така, както написах в горния пост, че е заради налягането, а не заради прекалено ниска температура на изпарителя. Все пак не съм хладилен техник де
Коментар
-
Може. До дехидратора има монтиран датчик за ниското налягане, който ти изключва компресора. Шунтирай го и ще имаш фризерbiker_81 написа:При мене си е зареден със 700 грама.А дали има начин да се накара да изключва при по ниска температура
. Имай в пред вид че този датчик ти защитава изпарителя от обледеняване. Може да си направиш електронен датчик като си го монтираш направо на изпарителя и тогава ще си регулираш температурата на изключване - кеф ти 7, кеф ти 4, пък ако искаш, може и -4
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар