Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт мотор на предни чистачки- ето как стана при мен.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт мотор на предни чистачки- ето как стана при мен.

    Събота сутрин е 8.43ч. няма кои да ме напсува та седнах да напиша как се оправя проблема с моторчето на предните чистачи. Говоря за проблема които се изразява в насичане хода на чистачките или отказ на работа на интервала. При мен интервала бачкаше ама когато си иска. Понякога дори на изключени чистачки нещо под кората (демек моторчето) чукаше и трябваше да ги пусна за едина "мах" за да спре да чука. Та така нужни са ви малко сръчни ръчички като степен на трудност по 10-тобалната го отразявам на 4. 1-во Сваляте внимателно рамената на чистачките, развивате видииките на кората под тях. После внимателно до колкото е възможно това трябва да откачите щипките в задния краи на кората от към стъклото, те така са направени че ще ви се опъват яко ако никои до сега не ги е свалял. Има вероятност и да счупите някоя. След като се справите с кората идва лесната част, пред вас е моторчето с рамената на чистачките държи се до колкото си спомням на 3 болта, както и да е, сваляте го заедно с рамената. След като ви е вече в ръцете откачате щипките на предпазния капак които е върху разпределителя. Там ще видите едно голямо бяло зъбно колело с вградена метална шаиба на него, и много стара засъхнала грес почти станала твърда като сапун от където всъщност идва проблема с насичане хода на чистачките. Почистете греста хубаво с бензин или там квото ви падне и огледаите зъбното колело за нарушение на повърхноста му особено на мястото където наи външната писта на металната шаиба (която реално ви играе роля за интервала на чистачката) се образува дупка в пласмасата от лошия контакт и нагряването на четката. Дори може и самата шаиба да има малко изядено от самото искрене което се е случвало там. Ако и при вас има такава язва (говоря за достатъчно дълбока язва че върха на четката да потъва целия вътре ) тогава вече ще трябва да прочете и какво съм писал надолу. Ако диска ви е чист и гладък като бебешко дупе то остава само да сложите новата грес и да сглобите всичко по обратния път. Не забравяте да смажете и осите на рамената на чистачките както и техните шарнирни връзки ако мога така да ги нареча. Да продължим за тези които имат дупка в пласмасата на пистата за интервала. Сега ще трябва да свалите зъбното колело като развиете гаиката на оста но бележете по някакъв начин точно как е зацепено защото е на шлиц и зацепването му е много важно после чистачките да ви стоят на същото място какато са били. И наи вече да не тръгват първо на долу а после на горе по стъклото не ме питаите от каде го знам а вземете нещо остро и сложете хубав белег на оста и рамото към нея за да може после да си го сложите по същия начин. След сваляне на зъбното колело от долния му краи пластината е захваната с едни ушички които вие внимателно ще изправите с плоска отверка и ще махнете пластината от колелото. Сега вече държите парче пластмаса на което има да възстановите една язва. При мен го направих по следния начин: След като почистих всички мазнотии хубаво с бензин или спирт, с макетно ножче и малко повече търпение внимателно чоплене разсшерих хубаво язвичката в посоки на вътре под повърхноста където принципно ляга металната шаиба. Вие ще видите как самото колело под шаибата е оребрено и образува секторчета аз "слях" няколко сектора за да осигуря по голяма площ за лепилото после и да стане по добра и здрава подложка. След като съм чоплил почти 10 мин с ножчето за да направя това хубаво легълце за бъдещото заливане с покси пол Разбърквате малко лепило от Поксипола и хубавко замазвате всичко което сте "изкопали" дори и малко с връх след това веднага си слагате металната шаиба докато не е почнало да се втвърдява че иначе ще си отворите много работа. А тя от своя страна избутва излишъка от лепило и си му прави идеалния калъп. Още докато е меко отстранете всички излишъци без този които се е надигнал над мястото на язвата. Оставете да се втвърди и около 10 тата минута е достатъчно твърдо и не чак толкова за да може с макетното ножче да изрежете тази пъпка от лепило над язвата и да се получи една равна повърхност както си е била оригинално и четката да не пропада вече там. Изчакаите още 20 тина минути докато се втвърди хубаво и може с ситна шкурка вече да изгладите всичко както си трябва. На вид готовия резултат е все едно са ви пломбирали зъб като не забравяме че под тази "пломба" стои още доста лепило в леглото което дълбахме и осигурява достатъчна здравина за да изкара докато е жива колата ви Сега смажете оста с грес пъхнете си я на мястото но не бързаите да слагате гаиката и да я сглобявате с рамената. сложете грес и на зъбчатката както и отгоре върху металния диск и четките хуууубавко ги наплескаите и ги сглобете и тях. Сега вържете само буксата към моторчето и пуснете чистачките да направят един ход, това ще позиционира моторчето в точното положение в което ще трябва да го сглобите към рамената. Изключете го и го сглобете би трябвало белега които сте направили върху оста и рамото да съвпаднат. Стягате гаиката и монтирате цялата чудесия. Мерите рамената на чистачките къде трябва да са горе долу и тествате, ако не ви харесват нагласяте си ги. И готово вече имате работещо моторче и спестявате кинти и обикаляне по моргите/Единствено за едно съжалявам че не съм ви направил снимки , мани ми на всичкото отгоре с фотография си вадя хляба, срам срам срам. Но пък и темата е отправена за по сръчните колеги които на две на три ще им се светне за какво става дума и дори и без снимки ще се справят.
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    Колега благодаря за инфото.. моето в момента сам го разпарчетосал.. :P
    Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
    Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
    Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
    Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

    Коментар

    Working...
    X