Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се сваля вентилатора на парното на пунто?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се сваля вентилатора на парното на пунто?

    Колата е пунто 1.от извесно време като пусна парното да духа се чува един доста дразнещ скърцащ звук от вентилатора. Явно за да спре звука вентилаторчето трябва да се смаже.Та искам да питам дали има начин да стигна или направо да смажа вентилатора без да се налага да махам цялото табло?Звука е доста тих, но специално мен ме дразни много понеже е едно леко скърцане явно от някоя ос.
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    колега... вентилатора се маха много лесно! лягаш под жабката с една кратата отверка и 6те видиш едно кръгло капаче с букса. махаш буксата, развиваш 3 (или 4 видиики бяха...) на капачето и после го дръпваш на доло и то излиза.

    Коментар


      #3
      Доло под жабката видях капака, но не и винтовете с които е закрепен.Колко на брой са винтовете и къде да ги търся?На кофти място без видимост е това моторче.
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        кола парно

        в краката на насажера има една кръгла кутия там е вентилатора има 3 винтчета [/url]
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Винтовете са 5 или 6.Кофтито е че точно от зад имаше 2 винтчета които трябваше да се отвият с доста дълга отверка без да има начин да се видят къде се намират, а аз нямах въпросната отверка.Имах 3 варианта, да го оставя, да потърся специализирана помощ или да го счупя съзнателно.Познайте кой избрах След като го махнах лепнах капака с епоксидна смола и сега е като нов.Кофтито е, че от зад италянците придвидливо са сложили канали по които да се напралява отверката понеше е не възможно да се разбере къде точно се намират винтовете, а аз не знаех за каналите и за това го счупих, но не е фатално. За мен всички неразглобяеми съединения са разглобяеми :D По голямото разочарование беше, че моторчето не беше предвидено за разглобяване , а причината заради която го свалих беше за да го почистя и смажа защото като си пусках парното се чуваше един гаден високо честоте звук наподобяваш триене на метал с метал който направо ми скапваше нервната система. Какато и да е, почистихго и го смазах колкото можат и сега гадния звук изчезна и моторчето стана значително по тихо. Щеше и да е напълно тихо ако не се бях опитал да го разглобя. С чук и центур се опитах да махна перката чието съединение с оста на мотора беше със стегнатост. Явно съм уцелил доста кофти за разглобяване бройка защото перката беше много здраво набита.Както и да е и нея оспях да махна, но за съжаление от нерви счупих лагерната опора от другата страна на двигателчето която беше пластмасова. Оправих я и нея, или по скоро направих нова от едно двукомпонентно "нещо" наподобяващо пластелин което се втърдява. Самата перка монтирах като разширих отвора и я сложих като предварително намазах вала с някакво секундно лепило и стана добре.Така приключи двучасовата занимавка с моторчето ми за парно. Днес явно ми е ден да чупя неща и после да ги оправям.
          _/''''''''''''''''''''''''\_
          //---------------\\
          [( )== //// ==( )]
          |_|'------------'|_| ....Punto

          Коментар


            #6
            вентилатор

            Що не си взел друго по здраво от Италянеца не е много скъпо .Това не се ремонтира също и перката на радятора за вода.
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Колеги, има две системи за вентилация на парното при Пунто. При първата, вентилаторчето се сваля с три рапидки супер елементарно. При втората (Valeo), рапидките са 6 и свалянето е направо приключение (две от рапидките се развиват с изключително много въображение. След демонтажа, когато монтирах обратно, имах нерви само за една от тези две рапидки, а другата въобще не я завих.). Също като колегата MorningEnergy и аз имах проблеми с виене от страна на моторчето. Оказа се след като го свалих, че е капсуловано и не може да бъде обслужено (от към втулки). Втулките му не бяха износени (немаше луфт) и докато се чудех какво му е, видях че от четките нищо не е останало. Те поне са измислени да може да се свалят. Купих меки четки с подобно сечение за бормашина и сега моторчето е почти като ново.
              Fiat Punto 1.1 '97

              Коментар

              Working...
              X