Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Fiat Coupe

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Fiat Coupe

    Здравейте, на скоро си закупих 2000 16V Fiat Coupe с едно ужким дребно проблемче, което постепенно се превърна в нерешим за мен проблем. Проблема е следния - при запалване на колата при студен двигател всичко е ок, но стигне ли приблизително 60 градуса почва да променя плавно оборотите от 1000 на по-ниски. И така си подава и отнема газта самичка до момента, в който оборотите достигат 500-600 оборота и колата загасва. Ако си държа кракът върху газта тя пак си променя оборотите и не огасва до момента в който не пусна педала. Ако в момента на паленето тръгна, няма проблем, колата работи, набира си добре над 4500 оборота до момента, в който не загрее и почне да си прави нейните си истории и лампата за инжекцията светва. Ходих по майстори и ми откриха 6 грешки произлизащи от:- датчик за температура- ламбда сонда- датчик за оборотите Аз си намерих, че едното кабелче на датчика на температурата на колектора беше скъсано и го запоих (преди да го запоя лампата за диагностиката изобщо не изгасваше, а сега светва чак като загрее). Майсторите ми казаха да си търся нов компютър за проба, защото моя най-вероятно е заминал. Аз го отворих и вътре не открих никакви лоши спойки и изгорели пътечки. "Постъпковото ми моторче", ако може така да се нарече V.A.E моторчето си работи. Отварял съм го и съм му почистил клапанчето и си се движи. Малко ми е странно да ми е изгоряло ECU-то и колата все още да се движи. А и ако има някакво значение - нямам термостат. Ако някой може да ми помогне с някакъв съвет ще съм му много благодарен.
    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
    -------------------------------------------------------------

    #2
    Здраси. Първото нещо което трябва да направиш е при загряла кола изключи стъпковото моторче и виж дали има промяна. След това изключи ламбда сондата. Ето ти схема на екуто някои датчици имат обща шина и при лоша връзка дават грешки. Също така си провери и масата към екуто. При мен при диагностика установиха грешки в всеки един от датчиците които подават инфо а колата си вървеше макар и трудно. Тогава ми казаха че екуто си е заминоло, аз го пробвах на дуго купе и си работеше перфектно.
    Прикачени файлове
    FIAT BRAVA 1,9-TD-100
    FIAT COUPE 2,0-16 - последно
    SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
    PEUGEOT PARTNER TEPEE

    Коментар


      #3
      Проверих масите на ECU-то. Явно проблема не е в тях. При 50 градуса махнах буксата на стъпковото моторче и колата огасна моментално. Сложих буксата без да съм махал контакта и моторчето си бръмчеше равномерно. Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така. Пробата направих при 50 градуса, защото при повишаване на температурата двигателя почва да мени много оборотите и става невъзможно да разбера каквото и да било.
      Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
      Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
      -------------------------------------------------------------

      Коментар


        #4
        Екуто взима под внимание показанията на ламбда сондата след като двигателя вдигне температура. коректната работа на сондата може да се разбере единствено на осцилоскоп. разкачи я и покарай така компа влиза в сервизен режим и колата трябва да се стабилизира ако е причината в нея. След разкачане на стъпковия мотор двигателя не трябва да угасне а да заработи на минималните обороти. при почистването ми да не си развивал гайката на цилиндърчето защото след това трудно се настройва.
        FIAT BRAVA 1,9-TD-100
        FIAT COUPE 2,0-16 - последно
        SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
        PEUGEOT PARTNER TEPEE

        Коментар


          #5
          След почистването промених на няколко пъти натегнатостта на гайката. В момента е натегната до край така, че да пропуска максимално количество въздух, защото забелязах, че колкото повече въздух пропуска, толкова са по-високи оборотите на двигателя. Сега като запаля ми държи на 1000-1100 оборота и като загрее пада на 1000, но малко след това почва сама да си подава и отнема газта, докато не огасне.
          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
          -------------------------------------------------------------

          Коментар


            #6
            Огледай хубаво да не взима въздух от някъде, но като се замисля, ако взимаше въздух - при откачане на регулатора на празен ход би трябвало да работи на някакви обороти, по високи от минималните за откачен регулатор, които са около 650. Щом гасне значи дави. Възможно е некоректно показание на датчиците за температура или мап-сензора. Ако е карана на газ е твърде възможно мап сензора. Закачи я на компютър и виж дали са реални показанията на датчиците, защото е възможно да няма грешка, ама датчика на водата, който е за еку-то да отчита 60 градуса (примерно) и така да се впръсква повече гориво. Реалните стойности на датчиците при загрял двигател за водата - 85-95 градуса, а за въздуха при 20 градуса външна температура - около 35-40.
            https://www.cialispascherfr24.com/

            Коментар


              #7
              Аз моето моторче го махнах и сложих на негово място бронзов кран от газова уредба и си нагласих оборотите при загрял двигател и оборотите ги кове. Е недостатък е докато е студена че държа гаста да не гасне но то за няколко минути не ме бърка.
              Обичам си работата.

              Коментар


                #8
                Определено колата се дави. Налива бензин, колкото може. Дори на празен ход мирише силно но бензин,а като я форсирам яко уханието на гориво става много силно и прави облък от черен дим. Днес вадих свещите и забелязах, че единствено 1 цилиндър работи относително добре. Свеща му беше суха и въпреки, че отстрани бе черна посредата и по трите електрода беше леко сивкава-бежава. Другите цилиндри бяха мокри и свещите черни и мокри. Дърпайки всеки един от кабелите на свещите по отделно установих, че всички свещи работят. Като взех колата гайките на дистрибуторната капачка бяхя охлабени и си мисля, че е напълно възможно и центровката да не е много наред. Все пак там има и датчик за оборотите "timing sensor". Но забелязах някакви стари белези и я застопорих по тях с надеждата да са верни. А колкото до въздухът - огледах и не намерих някакъв проблем. Датчиците за температурата - проверих ги с омметър и нямаше проблем. Закачих на тяхно място по 4 килоома и пак си менеше оборотите. Пробвах и с 1.5 килоома и същата работа. Ако не се лъжа дори при 1.5 дори и не запали. MAP сензора - не знам как да го проверя.
                Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                -------------------------------------------------------------

                Коментар


                  #9
                  А това с клапана за газта и аз го правих, но пак си мени оборотите сама и горивото се влива в двигателя вместо да се впръсква. :D В общи линии е по-добър вариант от моторчето за ниските обороти. Аз го бях регулирал, като загрее да държи към 1800 оборота и нямаше проблеми с паленето.
                  Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                  Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                  -------------------------------------------------------------

                  Коментар


                    #10
                    Тайминг сензора работи само в момент на палене да определи, грубо казано - кое бутало в кой цилиндър е и аджеба кога да му отвори дюзата и кога да му даде искра. След като запали и да го изключиш тоя датчик пак ще работи двигателя.А за датчиците - най правелното е да я закачиш и да видиш как еку-то "тълкува" стойностите им
                    https://www.cialispascherfr24.com/

                    Коментар


                      #11
                      2000_16V написа:
                      Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така.
                      Искаш да кажеш че преди включването оборотите са били нормални ли? Разкачваи акумулатора преди всеки опит за 10-15мин. за да изтрие грешките иначе няма смисъл.
                      FIAT BRAVA 1,9-TD-100
                      FIAT COUPE 2,0-16 - последно
                      SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
                      PEUGEOT PARTNER TEPEE

                      Коментар


                        #12
                        Това еку не пази грешки след изключване на захранването от контактния ключ. (не съм 100 % сигурен) Поне моето не пази, а то е производна. - IAW P8. Имам работеща визата и съм си закачал баба темпра 100 пъти докато разбера че са ми мръсни дюзите и съм си правил какви ли не експерименти
                        https://www.cialispascherfr24.com/

                        Коментар


                          #13
                          vencislav написа:
                          2000_16V написа:
                          Малко след махане на буксата на ламбда сонда колата промени малко оборотите и след слагането и обратно - пак така.
                          Искаш да кажеш че преди включването оборотите са били нормални ли? Разкачваи акумулатора преди всеки опит за 10-15мин. за да изтрие грешките иначе няма смисъл.
                          При запалена кола дърпам буксата на сондата, изчаквам малко и после пак я включвам при работещ двигател. А колкото до това как компютъра "тълкува" датчиците - ходих на диагностика и ми казаха, че засичат 6 грешки от датчика на температурата, ламбда сонда и датчика за оборотите. Датчика за температурата имаше скъсан кабел и го запоих. След това лампата на инжекцията изгасваше след запалването и се пуска след като позагрее и почне да мени оборотите. Майсторите ми казаха, че ECU-то е заминало.
                          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                          -------------------------------------------------------------

                          Коментар


                            #14
                            Това го разбрах че ти е давало грешка - грешка дава когато имаме късо в линията на датчика или когато е прекъсната. А когато имаме някаква стойност в границата на реалните, а тя не съответства на реалната температура -няма натрупана грешка, но пък се получава манджа с грозде. За това ти казвам да се обърнат внимание на стойностите - те се изписват на компютъра на четене на параметри в реално време. Срещал съм случаи когато "майсторите" гледат само за грешки, сякаш това е най важното. После - сменяй компа. Марелито е толкова критеноустойчива система, че май не съм чул за гръмнал комп до сега от сериата IAW
                            https://www.cialispascherfr24.com/

                            Коментар


                              #15
                              В моя случай майсторите наистина май са проверили само за грешки и ще отида пак да ги тормозя в такъв случай, защото тогава времето беше кофти и те не са могли да я вкарат в гаражите, че вратите са били големи и ...... А по между другото наистина компа ми е IAW 4Q4 - току що погледнах.
                              Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                              Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                              -------------------------------------------------------------

                              Коментар

                              Working...
                              X