Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Табло от HGT

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    stenli написа:
    Каква е гаранцията, че броя на зъбите на коляновия вал при 4 ри и 5 цилиндровия мотор са еднакви. Оборотомера не е вързан директно към този датчик а към ЕКУ то. Дори и при еднакъв брой не е ясно какви импулси излизат от ЕКУ-то. Ако вземем че при 5500 об./мин сработва ограничителя с новото табло - 5500 х 5 = 27 500 имп/мин. разделяме на 4 - 27 500 / 4 = 6875 и се приближаваме до реалните максимални обороти на 4 ри цилиндровия двигател.
    Да сметката е много близо до правилното , но виж в текста какво е посочено, заради това го пуснах:Значи има една назъбена шайба зад маховика, за която и ти казваш, която е с общо 60 зъба. 58 от тях налични, и 2 от тях - фабрично премахнати. Датчика отчита тази пауза в сигнала, и я отброява като един оборот, няма значение дали зъбите са 60 с пауза от 2, или пък 120, с пауза от четири (примерно). Датчика отчита паузата. Тъй като шайбата се върти с вала, независимо от броя на цилиндрите - един оборот на шайбата = 1 импулс на датчика. Това е моето обяснение на този текст.Продължавам да си мисля че това табло просто си е дефектно, трябва да се сложи в оригинална кола, такава с 2-литров двигател, и да се види дали там е точно.
    ogi28b това е така, но ако диаметъра на шайбата е различен? и пространството между зъбите не еднакво. Да не говорим че самия датчик е различен (не съм 100% сигурен, но мисля че на вс двигатели са различни) Дори да приемем че датчиците са абсолютно еднакви, става въпрос за два съвсем ралични двигателя с различни компютри. Обороите може да се измерват по един и същи начин, но не се знае как се подава информацията на отчитащият уред. (вероятно не с еднаква честота) Таблата не са идентични (за съжаление).
    Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


    Когато целта е всичко и пътят е без значение!

    Коментар


      #17
      Да, вярно че ако шайбата е по-голяма, един оборот става равен на 0.8 оборота ?!? Хайде да помислим какво, ако е различна шайбата? Датчика отчита ПАУЗАТА в сигнала, генериран от зъбите на шайбата. Понеже тя е една такава магнитна, сигнала изглежда така ~~~~~~~~~~~ и като се появят двата зъба дето всъщност ги няма, сигнала става такъв: ~~~~~~~~__~~~~~~~~~~ . Компютъра разпознава това и го отчита като Горна мъртва точка на буталото в 1-ви цлилиндър, от една, и като един оборот, от друга страна. Понеже шайбата е фиксирана спрямо вала, то нейната ъглова скорост е постоянна, което означава че няма значение дали е 10 см, или 1/2 метър широка. Винаги всяка точка от шайбата се върти с еднаква ъглова скорост, спрямо която и да е друга точка. По някаква причина, датчиците наистина са различни. Датчик за 1.9 JTD e уникален, както и този в 1.6 (използват се само в тези двигатели), но датчик за 1.4, 1.9 ТД - 75, 1.9 ТД - 100, и 2.0 ХГТ, е един и същ Дали поради самото закрепване или заради нещо друго - не знам, но наистина са различни. Обаче отчитането е на един и същи принцип, и няма причина разликата да идва от това че едната кола е с 4 цилиндъра, другата - с 5. Докато таблото не се сложи в кола от която е изваден, и не се провери дали работи точно, няма да разберем нищо. Мисля че това табло е купено от някоя морга, и е проверено набързо че работи, и чак в последствие е забелязан проблемът. Имам 1 въпрос: стрелките в положение нула (когато колата не работи) "висят ли", или се подпират на едно такова мъничко дето стърчи? (Не знам дали се изразих добре..)

      Коментар


        #18
        Най-лесно става с Визата. Влиза се в диагностика, от там в тестове, има тест на оборотомера на 3000об/мин.......и веднага всичко ще стане ясно.
        LANCIA Dedra 1.6 835A1.000

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          Понеже шайбата е фиксирана спрямо вала, то нейната ъглова скорост е постоянна, което означава че няма значение дали е 10 см, или 1/2 метър широка. Винаги всяка точка от шайбата се върти с еднаква ъглова скорост, спрямо която и да е друга точка.
          Така е колега, но датчика не инфрачервен радар (не е предполагам), за да отчете скоростта накъдето и да го насочим. Завъртат се на един и същи ъгъл, но описват окръжности с различни дължини. Т.е. колкото по-голям е диаметъра, толкова ще се увеличи дължината; и също както ако на една кола сложим гума 13" да речем тя ще изминава по-по малко разстояние от 16" ако скоростта е постоянна. Но както каза нека го пренебрегнем това. Ако датчика подава импулс на компа, то всеки датчик вероятно го подава с различна амплитуда; ако при един 0.3В при друг може да е 0.5В; същото може да се каже и за това как компа подава импулса към изм. уред.; и т.н.Може причините да са куп други, като всяка една промяна в електрониката от страна на пройзводителя, така че не твърдя че грешката идва от датчика и шайбата Наистина логита изисква да са еднакви, но уви Ами ако на всички коли бяха едникви, щеше да има само един модел на магазина :D
          Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


          Когато целта е всичко и пътят е без значение!

          Коментар


            #20
            Interceptor написа:
            Така е колега, но датчика не инфрачервен радар (не е предполагам), за да отчете скоростта накъдето и да го насочим. Завъртат се на един и същи ъгъл, но описват окръжности с различни дължини. Т.е. колкото по-голям е диаметъра, толкова ще се увеличи дължината; и също както ако на една кола сложим гума 13" да речем тя ще изминава по-по малко разстояние от 16" ако скоростта е постоянна. Но както каза нека го пренебрегнем това. Ако датчика подава импулс на компа, то всеки датчик вероятно го подава с различна амплитуда; ако при един 0.3В при друг може да е 0.5В; същото може да се каже и за това как компа подава импулса към изм. уред.; и т.н.
            Колега , бъркаш линейна и ъглова скорост При гумата има значение размера, защото там вече имаме линейна скорост, нищо че гумата се върти. При шайбата размера няма значение защото се измерва нейната ъглова скорост, или по-точно - на какъв ъгъл се завърта за определено време. Ето, малко си поиграх да направя една картинка, разгледай я внимателно и помисли дали червените точки се движат с еднаква ъглова, и линейна скорост. Ако приемеш че точките са на 1, 2, и 3 метра от центъра, то тогава линейната скорост на всяка точка е равна на дължината на окръжността / времето . Времето е почти 1 секунда. А първата точка изминава 3.14 метра, втората - 6.28 метра, третата - 9 . 42 метра за секунда, и следователно има значение диаметъра. Ъглова скорост - първата точка се завърта на 360 градуса за 1 секунда, втората точка се завърта също на 360 градуса за 1 секунда, и третата точка също на 360 градуса за 1 секунда. Следователно няма значение какъв е диаметъра. Това важи и за шайбата. Ако приемем че третата точка символизира липсата на 2-та зъба от шайбата, датчика отчита все едно колко пъти третата точка минава покрай него.Надявам се вече всички да са съгласни че шайбата няма значение?За волтовете - компютъра не се интересува каква е формата на амплитудата и колко е голяма. Интересува се от промяната в постоянния сигнал. Когато имаш поредица от нещо и търсиш различното - има ли значение каква е поредицата, и какво представлява различното? Ето примери: Поредица 11111; различно 8; резултат: 111118111118111118111118111118Или А А А А А; "мацка"; резултат: А А А А А мацка А А А А А мацка А А А А А мацка А А А А А мацка....Компа не го интересува дали поредицата е единици, осмици, А-та, или мацки, интересува го колко пъти ще има различие, т.е. колко пъти ще има липса на сигнал, в сравненеие с равномерно подаваното напрежение, индуктирано в датчика. Това е, по-ясно и да искам не мога. Поздрави, и успех с таблото.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #21
              Колега не бъркам линейна и ъглова скорост. Какво ни интересува каква е скоростта на дадена точка? Датчика не отчита скорост, а оборот за единица време.А това което казваш за сигналите е просто абсурдно. Ако го обясняваш на някой 5-то класник е така, но на практика не е.Стига сме спорили че големи философи станахме, пък и само спамим темата
              Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


              Когато целта е всичко и пътят е без значение!

              Коментар


                #22

                Коментар


                  #23
                  Преди извесно време исках да си купя табло от HGT...защото нали знаете е беличко... И питах моя монтиор дали ще стане... и Тои ми каза, че ням да стане, защото моито било с 4ри а хгт с 5 цилиндара... и ми каза нещо за бубините ли... нещо от тоя сорт
                  Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D

                  Коментар


                    #24
                    Yellow_Flash_Colorz_PDT_31 Yellow_Flash_Colorz_PDT_31

                    Коментар


                      #25
                      shikito написа:
                      Преди извесно време исках да си купя табло от HGT...защото нали знаете е беличко... И питах моя монтиор дали ще стане... и Тои ми каза, че ням да стане, защото моито било с 4ри а хгт с 5 цилиндара... и ми каза нещо за бубините ли... нещо от тоя сорт
                      Те това е! Това имах в предвид и аз. Проблема е в броя на цилиндрите.
                      Lancia Dedra 1.6 ie
                      FIAT Marea 2.0 20V

                      Коментар

                      Working...
                      X