Мини диодите с една шкурка отпред да станат матови и си решаваш проблема. А относно напрежението на диодите щото u_bo ме бъзикна преди си го проверявам винаги,В повечето случаи това което ти го дават като параметър осбенно от неизвестна марка и производител китай не отгваря на истоната. Прежалвам 2-3 да видя до къде издържат и при какъв ток и напрежение светят на максимум и после свалям на долу малко та да има запас като за базово напрежение взимам 14,2V . Винаги връзвам последователно и ако не отговарят слагам и товарно съпротивление. При последователното връзване върху съпротивлението има по малък пад и съответно по малка разсейвана мощност от него. А понеже писах че ми е готов и третия стоп него го обзаведох от мерак с генератор на ток с LM317 Па нека гори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Осветление в багажника - подобрение със светодиоди
Collapse
X
-
ogi28b написа:Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
При относително стабилното напрежение в колата е излишно да се слага генератор на ток. Ограничаването му успешно може да се извърши и с прост резистор.LM317 може да работи и като генератор на ток, освен че е стабилизатор на напрежение.Днес със Pecho си направихме подобно осветление на багажниците, а той и на джапката но с купешки елемент с 9 светодиода. Сега го гледах на и на тъмно - няма нищо общо с мъждукащата крушка ...Снимките са в Pecho ...
Коментар
-
Абе направихме си днес едно мини проучване за продуктите на китайската електронна промишленост из Световния търговски център (демек Илиянци) Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 . Мисля ще има интересна информация (предимно какво да не купувате), ама утре (днес да си починем от неделята). Засега да кажа, че с Илко сме единодушни за това блокче с 9 светодиода - заслужава си! Не гледайте цената на снимката - спазарили сме по-ниска за форума. Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
u_bo
-
ogi28b написа:Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?Прикачени файлове
Коментар
-
Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулаторИ няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите
Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ...А с подобен токов генератор направен с LM317 могат да се светнат до 3 бели светодиода (3Х3,2В+1,2). За следващите 3 - нов чип ...Със 7809 дори и 3 не могат да се светнат понеже винаги !!! дори при стабилизирано напрежение каквото дава 7809 трябва между него и светодиодите да има резистор. Да не говорим че в 7809 има цели 2 волта загуби. Ако наистина е нужно да се захранва светодиод в широки граници на напрежение то най добре да се направи наистина токов генератор с LM317. 7809 може да се свърже също като токов генератор но тогава загубара на напрежение въврху него ще е 8В докато при 317 е само 1,2В.Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...
Коментар
-
ilkor написа:Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...Добре че е Илко, че се надявам все пак някой да повярва накрая. Това че в запалките с фенерче светодиодите са свързани директно към 3 х 1,5В батерийки е възможно, тъй като тия миниатюрни батерийки сами по себе си ограничават ТОКА, който е важен при светодиодите. Не случайно ги писах тия сметки в предния си пост, а те не са изобщо сложни.
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
ilkor написа:Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулаторИ няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите
Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ....
Коментар
-
u_bo написа:дай адрес на магазина и цената за форумаАма за осветлението на багажника и жабката стават!Купихме и пробвахме и такива, предназначени за стопове и за мигачи. Ама забравих да ги снимам. Yellow_Flash_Colorz_PDT_01 Ако Илко намери време да ги щракне (иначе резултата сме го снимали!). С две думи: тези не стават. Светлината е слаба (в сравнение със стандартна 21-ватова крушка) и концентрирана. Евентуално може би - за габарит? Но на Бравата не става (на едно гнездо за габарит и светлина за мъгла).Между другото, в магазина има и доста други, вкл. едни масивни плочки с доста едри светодиоди. Ама нещо не можахме да им измислим приложение и не взехме от тях. Всъщност, ние тръгнахме за светодиодна алтернатива на крушките за гарабитите (ако може такива, които светят толкова яко, че да могат да се ползват като дневни светлини вместо късите Yellow_Flash_Colorz_PDT_08 ). Ама не открихме. Засега.
lov написа:...И пак към колегите обиколили малкия китай . С каква мощност са тези матрички.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
На мен ми остана един светодиоден стринг и успях да го поразглобя. Вътре се виждат 3 резистора така че явно става дума за 3 групи от по 3 серийно свързани диода.Колеги, днес спретнах едно упътване що е то светодиод и как се яде - с напрежение или с токОстана само да коригирам някои механични грешкии да го публикувам ....... но междувременно ми доставиха тъй чакания телефон, така че 2 дена най малко ще съм аут от форума
Коментар
-
lov написа:Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:lov написа:Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.
Коментар
-
Отговора не беше към теб, а към съфорумците, които свързват светодиодите, без резистори или стабилизатори на напрежение. И после се чудят как така не светят с години ами на втория месец цъфват. Само не разбрах какво имаше предвид с това, че закона на Ом се изучава в средния курс? Ако не ми вярваш , че напржението върху светодиода остава почти същото в голям диапазон захранващо напрежение, с последователен резистор, виж волтамперната характеристика на светодиод. Ако не ми вярваш, че кратки пикове с голяма амплитуда няма да го повредят с последователен резистор виж заместващата схена на един светодиод. Но си много прав, че ако всички внимавахме с училище нямаше да водим тези разговори: Закона наОм се учи в 4-ти или 5-ти клас. Полупроводникови елементи се учат в 9-ти.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар