stef написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Отопляеми пръскачки на чистачки - ПРОЕКТ
Collapse
X
-
И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.stef написа:аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течностаFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водатаNikMar написа:И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.stef написа:аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле. Сещам се че може да се усложни схемата да не пуска помпата ако е под определени градуси за да не се ягмоса, на времето на ладата ми беше превъртяла остта дето върти турбинката заради замръзване и нямаше оправия смених я с нова.IvoMarea написа:Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водатаNikMar написа:И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.stef написа:аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
По принцип търсим градуси, но не абсолютно точни градуси, а такива от около нула и по-ниски да кажем от 50 градуса. Релето за време ще ни е нужно като пуснем нагревателчето да не го забравим включено.NikMar написа:Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле.IvoMarea написа:Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водатаNikMar написа:И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.stef написа:аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Нали за това ще е релето за градусите да изключва, а ако релето за време изключи преди нужните градуси? В крайна сметка може да се комбинират и ако се сложи и нагревател до пръскалките ще стане почти съвършена, само че и за този нагревател трябва да има накакъв контрол иначе може да разтопим мъркучето.IvoMarea написа:По принцип търсим градуси, но не абсолютно точни градуси, а такива от около нула и по-ниски да кажем от 50 градуса. Релето за време ще ни е нужно като пуснем нагревателчето да не го забравим включено.NikMar написа:Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле.IvoMarea написа:Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водатаNikMar написа:И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.stef написа:аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Колеги, имаше миналата година подобна тема.Значи за да има ефект, цялата система трябва да се подгрява.Значи започваме:КазанчеМаркучиПръскалка/иПоне така ми е на мерцедеса.Честно казано ми се струва леко преиграване, поне за нашите ширини.Със зимна течност за чистачки не ми е замръзвала системата и без тези екстри.Казанчето го греят със серпентина и течност от охладителната система.Не съм 100% сигурен, но не мисля, че има какъвто и да било термостат.Може и да греша но така мисля.Ама и не завира
Маркучите и пръскалките се подгрват електрически - имат нагреватели в тях.Та така, при всички положения много по-лесно ще стане да се вземат тези компоненти от стара кола.
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Това с терностата съм го видял на 124-ка, бензинова. В края на серпентината има пластмасова кутия с термостат вътре. Беше се счупила и антифриза беше изтекъл в казанчето за чистачките.Esper написа:Колеги, имаше миналата година подобна тема.Значи за да има ефект, цялата система трябва да се подгрява.Значи започваме:КазанчеМаркучиПръскалка/иПоне така ми е на мерцедеса.Честно казано ми се струва леко преиграване, поне за нашите ширини.Със зимна течност за чистачки не ми е замръзвала системата и без тези екстри.Казанчето го греят със серпентина и течност от охладителната система.Не съм 100% сигурен, но не мисля, че има какъвто и да било термостат.Може и да греша но така мисля.Ама и не завира
Маркучите и пръскалките се подгрват електрически - имат нагреватели в тях.Та така, при всички положения много по-лесно ще стане да се вземат тези компоненти от стара кола.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Може би си прав.Не че е вредно да е топла течността в казанчето непрекъснато, но това би я изпарявало по-интензивно.Може би това е презункцията на този термостат.Изобщо хубавото на цялата тази система с подгряване навсякъде е, че позволява ползването на чиста вода по всяко време на годината.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Свещите в моята кола са 200-ватови, останалото е физика+математикаIvoMarea написа:Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето
не са скъпи, взимаш най-евтината и играеш. Реле за стълбищно осветление - може да се регулира времето му на работа от 60 секунди до 5 минути. Кофтито му е че е обемно - може би е колкото 2 кутии цигари . Качваш се, палиш цъкаш едно копче, подобно на тея по етажите, което се връща самО на нула, и релето ти включва за 1-2-3-4-5 минути, и после изключва. Комбинирано с термореле, получаваш двойна защита.
Коментар
-
Най лесно е да се направи да се подгрява съда с течноста. Руснаците от преди сто години са го измислили да си топлят нафтата в резервоарите на колите работещи в сибир. Една медна серпентина и връзване в системата на охлаждането и става . Не е необходима голяма серпентина и така няма да се получава прегряване. Ако се изпълни и ограничаване на дебита още по добре можем да си регулираме температурата по желание а лятото даже да я спираме. Но проблема е че трябва да се подгрява самия разпръсквач защото колкото и да ти е топла течноста пътя до там е дълъг и придвижването и е бавно и за това време изтива. Писах и преди че не съм вижда такъв разпръсквач но според мен трябва да е доста масивен или да има все пак някакво резервоарче за самата теност. За да има къде да се акомуира топлинката все пак. Другия вариант е свръх мощен нагревател който да се включва едновременно с помпата. Или като друг вариант да се сложи дълъг кантал през целия маркуч и горе където са пръскалките да му е масата а някъде до помпата да се подава захранване.По лесенo за окабеляване.Измиващата течност не би трябвало да има агресивен характер и кантала може да си е гол и само остава някой практически да установи каква мощност е необходима и от там според дължината да се избере с подходящо съпротивление. За изводите мисля че няма да е трудно да се направят с една тетка и малко силикон. Като диаметър кантала няма да е много дебел така че няма да пречи на течноста да преминава. Другото което е че дори да е позамръзнала малко зимата пак ще се размрази.Може и да се помисли и за някое контактно терморегулаторче което да изключа нагряването ако превиши температурата. Има доста такива от типа на копчетата работещи на температура 30грд. примерно. Помислете колеги този вариант ми допада най много а и не иска кой знае какви умения и материали за изработка.
Коментар
-
Колко още искаш до тук станаха 4-5 вариянта, хващай чука и запчвай да действаш тъкмо ще кажеш какво си направил.lov написа:Що всички замълчахте по темата. В началото имаше ентусиазъм ама като опря до реализацията......Давайте поне идеи може да се опитам да реализирам нещо зимата идва и пак ще берем ядове.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
няма да се прави с термореле, а просто ще се направи така, че да няма нужда да изключва. защотото ако откаже термозащитата ще стане интересно. а ако не се разчита на термозащита- няма проблем. в крайна сметка идеята не е да се стопли течността до 80 градуса, а да е 10-15-20. обаче пропускате нещо: при мен специално, казанчето е залепено до това за антифриза. то не замръзва в общия случай. замръзва самата пръскалка. ако искате пол-лесно да направите подгряването на самите маркучета- просто ги сменете с едни по-дълги, увийте ги около тези на атифриза и готово. обаче течността замръзва в самите пръскалки. така че, проблема пак ще го има. при движение там се охлажда интензивноLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Ммдам, Pakumba и аз съм стигнал до извода, че именно пръскалките замръзват. Разбира се, когато в казанчето сте сипали зимна течност за чистачки. Маркучите трудно буха замръзнали, ако са пълни с незамръзваща течност за чистачки. Още повече че са на топло, моторът е под тях. Милите пръскалки обаче ми замръзват при големи студове въпреки високонцентрирната течност в казанчето. Аз лично, ако правя подобни експерименти, те ще са само за подгряване под пръскалките. Имам едни стари награвателчета за 6 волтови поялници... ако успея да вържа четири от тях последнователно може би няма да стопя пръскалките или подпаля изолацията
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар