Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с моторчето на парното на Браво.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    fcuk написа:
    ОК, предполагам, че под термопрекъсвач имаш предвид ключа на таблото? Или?Както и да е, първо ще извадя резисторите да ги проверя и ако тогава всичко е ок,ще ви питам пак какво друго да гледам.
    Не, под най-дебелия резистор има едно такова цилиндрично нещо. Те това е термопрекъсвача. Служи да прекъсне захранващата верига на вентилатора ако му стане много горещо

    Коментар


      #17
      Най-после ми остана време да се заема с работата по това моторче. И се заех.Първо позата за работа хич не е удобна, както се вижда.Отвих едно винтче и завътрях моторчето като капак на буркан и то излезе.Ето така изглежда въздуховода на моторчето, където мислех, че ще е блокът с резисторите.Оказа се, че операцията е била напразна, вътре няма нищо, както се вижда. Загледах се по внимателно и открих конекторана блока с резисторите встрани. Откачих го и развих двете винтчета, които го държат. Това кръглото на снимката вдясно е отворът на въздуховода за моторчето. На практика оттам изпадна моторчето.Накрая вече имах блока с резисторите пред мен. Ето няколко снимки. Тук обаче дойде проблемът. Замерих и четирите резистора с мултицета, включен да мери съпротивления на най-ниска степен или по-точно 200 ома. Пръчките на мултицета ги долепях на едното самотно краче отляво и последователно докосвах крачетата на всеки от резисторите. Показанията бяха някакви числа които с колебаеха около 2. Може би това е наред - по-горе някой беше написал, че трябва да показва единици, но в края на краищата това са резистори и трябва да имат някакво съпротивление - сигурно това, което пише отгоре на блока R1, R2, R3.Термопрекъсвачът забравих да го проверя, но това ще е във втора серия.Въпросите ми сега са:1. Какви показания трябва да получа за изгорял и съответно за работещ резистор, както и за термопрекъсвача.2. И какво правим, когато открия че има изгорял резистор или термопрекъсвач, защото блокчето изглежда доста солидно и едва ли позволява подмяна на изгорелия компонент.

      Коментар


        #18
        fcuk написа:
        Най-после ми остана време да се заема с работата по това моторче. И се заех.Първо позата за работа хич не е удобна, както се вижда.Отвих едно винтче и завътрях моторчето като капак на буркан и то излезе.Ето така изглежда въздуховода на моторчето, където мислех, че ще е блокът с резисторите.Оказа се, че операцията е била напразна, вътре няма нищо, както се вижда. Загледах се по внимателно и открих конекторана блока с резисторите встрани. Откачих го и развих двете винтчета, които го държат. Това кръглото на снимката вдясно е отворът на въздуховода за моторчето. На практика оттам изпадна моторчето.Накрая вече имах блока с резисторите пред мен. Ето няколко снимки. Тук обаче дойде проблемът. Замерих и четирите резистора с мултицета, включен да мери съпротивления на най-ниска степен или по-точно 200 ома. Пръчките на мултицета ги долепях на едното самотно краче отляво и последователно докосвах крачетата на всеки от резисторите. Показанията бяха някакви числа които с колебаеха около 2. Може би това е наред - по-горе някой беше написал, че трябва да показва единици, но в края на краищата това са резистори и трябва да имат някакво съпротивление - сигурно това, което пише отгоре на блока R1, R2, R3.Термопрекъсвачът забравих да го проверя, но това ще е във втора серия.Въпросите ми сега са:1. Какви показания трябва да получа за изгорял и съответно за работещ резистор, както и за термопрекъсвача.2. И какво правим, когато открия че има изгорял резистор или термопрекъсвач, защото блокчето изглежда доста солидно и едва ли позволява подмяна на изгорелия компонент.
        За работещ резистор-R=1-2 Ом-за по-точно-виж точните стойности...За изгорял-безкрайност !Същото за термопрекъвача ... Ако намериш изгорял резистор,сменя се с подходящ,термопрекъсвача-дава се накъсоУспех !
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #19
          vesko.t написа:
          Ако намериш изгорял резистор,сменя се с подходящ,термопрекъсвача-дава се накъсоУспех !
          Трудноо се заменят ... резисторите са от няколко ома ... но мощността им трябва да е голяма - мисля че бяха 15-20вата .... Нямам точен спомен - правих моите преди около година .... и не успях да открия достатъчно мощни ... и съм сложил два в паралел - съответно с двойно по голямо съпротивление но явно пак не съм достигнал необходимата мощност защото като вкл. на 2-ра степен при ползване около час и половина два започва леко да намирисва ... и минавам или на първа или на трета степен /пи мен бе изгорял втория резистор ..../ Иначе с малко играчка става замяната ...
          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

          Коментар


            #20
            При замерване на резисторите трябва да покаже стойностите написани на кутийката. Имай предвид, че обикновените мултицети не са много точни при замерване на такива малки стойности. Съпротивлението на самите сонди е около 0,5 Ома, така че добавяй тази стойност. (например 0,35 ома, колкото е R1, може да ти ги измери като 0,8-0,9).Ако имаш някой изгорял, няма да дава нищо. Може да свържеш външен на неговото място, но се съмнявам да намериш толкова мощен. Решение е да се навие от съпротивителен проводник, но ще е по-обемисто. Поне после няма да гори
            FIAT Tipo 1,4mi - EX
            Alfa Romeo 146ti - EX
            Alfa Romeo 156 2,4JTD

            Коментар


              #21
              Ок, тази седмица ще го сваля пак, ще замеря отново и ще видим.Най-елементарен ми се струва вариантът със съпротивителния проводник, ако е изгорял резистор. Значи:1. Как да разбера колко вата е резистора? Може би да измеря токът който идва до него и по закона на Ом да изчисля?2. Ако е термопрекъсвача, има ли значение с какъв проводник ще го шунтирам, в смисъл характеристиките на проводника имат ли значение - квадрати там, съпротивление.... Може би накрая ще се окаже той, зцащото на нито един от резисторите не даде безкрайност като показние мултицета.И наистина мултицетчето ми мери неточно с около 0,5 - веднага се вижда като допреш двете сонди една в друга,вместо 0, дава 0,5.

              Коментар


                #22
                fcuk написа:
                1. Как да разбера колко вата е резистора? Може би да измеря токът който идва до него и по закона на Ом да изчисля?
                С тока ще ти е по-трудно. Премери напрежението в/у резистора при работеща дадена степен. P=U(на квадрат)/RМалко некадърно го написах, но не знам как иначе, затова давам пример:2V в/у резистор 0,35Ома 4/0,35 11,43W
                fcuk написа:
                2. Ако е термопрекъсвача, има ли значение с какъв проводник ще го шунтирам, в смисъл характеристиките на проводника имат ли значение - квадрати там, съпротивление....
                Не е критично, но все пак гледай по-дебел да е, поне 1 квадрат.
                FIAT Tipo 1,4mi - EX
                Alfa Romeo 146ti - EX
                Alfa Romeo 156 2,4JTD

                Коментар


                  #23
                  Ако имаш съпротивление на всички резистори, започвай проверката назад във веригата! Най-добре, ако така и така ти е разглобено всичко виж на всички конектори към резисторите дали получаваш +12 волта при различни положения на ключа за вентилатора. Ако при степента, която не ти работи нямаш никъде 12 волта (12.5-12.6 при изправен акумулатор и загасен двигател) то проблема е в ключа!P.S. Бъгава е нещо системата с тия ключета... Аз съм с климатроник и моят ключ има допълнително положение AUTO между нулата и единицата. От известно време ми прави мизерии, като на "0" решава да духа, или на AUTO да духа по-силно, или по-слабо в смисъл, че размърдвам леко копчето и вентилатора се услилва, или намалява... прави си, каквото поиска понякога. Като го изтегля малко напред към мен се кротва. Скоро ще има операция разглабяне, макар, че е голям гърбоч свалянето на този панел... но поне ще сменя и една крушка. В този ред на мисли не си купувайте никога от крушките по 50 стотинки, защото са боклуци и горят! Взел съм си Philips за 1.40лв. бройката, но поне ще знам, че няма след месец пак да ми се налага да извършвам сложни разглабяния!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #24
                    Ако от ключа до конекторите се подава 12 волта ток, както казва Vladim, тогава и до резисторите идва толкова. А по формулата, която ми даде tonov ако токът е винаги 12 волта - или да речем 14 волта като един максимум, тогава резултатът за мощностите на отделните резистори стават астрономически. А именно:R1=0,35 омаR2=1 омR3=2,2 омаТогава заместваме във формулата P=U(на квадрат)/R:P1=196/0,35=560WP2=196/1 =196WP3=196/2,2 = 89WТова 196 е 14 волта на квадрат.Очевидно ключът на таблото пуска мнг по-слаб ток от 12 волта до отделните резистори.Според мен ключът на таблото трябва да се мери за съпротивление, а не за напрежение, както казва Vladim - и съответно при съпротивление безкрайност имаме изгоряла степен на ключа. При наличие на някакво съпротивление, степента му е ОК.Бъркам ли някъде?

                    Коментар


                      #25
                      fcuk написа:
                      Ако от ключа до конекторите се подава 12 волта ток.......
                      Най-напред нищо лично, но 12 волта ток - такова понятие няма. След това сметките показват едно, но на практика нещата не са точно така. При първоначално пускане електромоторчето "дръпва" по-голям ток. След като се "развърти" тока вече не е същия. Първия се нарича пусков ток и той е голям, след това намалява в пъти. За това не се слагат резистори по 500W, а сметката се прави така, че за кратко време резистора да издържи пусковия ток, а след това да може спокойно да понесе работния ток. Според мен щом резисторите са ти изправни проблема трябва да се търси в контактите на ключа. Това може да се провери "на верига" с мултицета. Едното пипало го поставяш на проводника, който отива до ключа, а другото на проводника, който излиза от него. Като го развъртиш от 1 до 4 трябва да имаш верига при всяко положение. Ако мултицета ти има звуков сигнал (зумер) удачно е да го използваш, за да не се звериш постоянно в екрана.На този резисторен блок не пише ли стойността на съпротивленията? А има ли нарисувана схема на свързване? Защото в зависимосто от начина, по който са свързани вътре мултицета ще ти дава различни показания от истинские както и да ги мериш. Имам предвид ако имат обща точка на свързване вътре. Най-точно е ако се мерят един по един, но това явно не става, защото като гледам снимката те са залети в едно блокче. Ако резисторите имат обща точка на свързване трябва да поставиш едното пипало на мултицета на общата точка, а с другото да "обходиш" свободните краища. Така ще получиш вярна информация за стойността на резисторите.Нахвърлях малко безразборно мисли ако все пак съм успял да обясня нещо и искаш да питаш не се притеснявай
                      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                      Коментар


                        #26
                        Едно и също е дали ще мери напрежението, или съпротивлението от ключа. По подоbни начини съм проверявал, какви ли не вериги години наред така, че... и тук работи P.S. Колега, Vesko... снимай и ключа, като го разглобиш и наистина може да се сложи темата заедно със снимките в Evergreen полезно и нагледно е! Поздрави!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #27
                          Нищо лично брат Джон, но аз още от началото казах, че нямам опит в тези неща и тепърва се уча, затова е и тази пространна тема. Но каквото ми липсва в познания, го компенсирам с мерак и любопитство.И понеже ти отвори темата кое е правилно да се каже и кое - не, аз ще ти кажа че такова мерене "на верига" няма смисъл като понятие. Мултицтът няма позиция "на верига". Има хиляда други, но не и такова. Затова се изясни и говори коректно, така че да те разбера.А по-горе вече описах, че резисторите ги мерих точно по описания от теб начин, но понеже стойностите на мултицета постоянно се меняха, а и не бях сигурен точно какво правя, затова и задавам въпроси.Освен това и въпросите ти ме карат да мисля, че не си погледнал даже снимките ми. На едната ясно се виждат стойностите на съпротивленията на трите резистора - пише ги върху блока, така че аз не търся тях. А търся начин да премеря до колко вата трябва да издържат, така че ако има изгорял да мога да го заменя със сътветен резистор с подобни характеристики или пък даже съпротивителен проводник, както предположиха по-горе.Темата ми е отворена за още разяснения от твоя страна, ако искаш да ми помогнеш. Всяка помощ приемам с благодарност. Но преди това си направи труда да прегледаш писаното и казаното дотук.П.С. А що се касае до Evrgreen, темата определено се е запътила натам. Поне лично аз щом приключа с диагностиката на проблема и отстраняването му, ще направя каквото зависи от мен да изготвя едно Упътване за новаци. Струва ми се, че това е доста често срещан проблем, така че си заслужава да влезе като тема в Evergreen.

                          Коментар


                            #28
                            fcuk написа:
                            ..... Но каквото ми липсва в познания, го компенсирам с мерак и любопитство.Темата ми е отворена за още разяснения от твоя страна, ако искаш да ми помогнеш. Всяка помощ приемам с благодарност. Но преди това си направи труда да прегледаш писаното и казаното дотук.
                            Не съм те забравил! Просто не ми остава време, а като се прибера вечерно време не мога да се уредя до компютъра от децата.... То не са деца, а големи тинейджъри
                            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                            Коментар


                              #29
                              Добре, мина поредния уикенд и поредната неделя в стил Направи-си-сам. Ето и втора серия на диагностиката на блока с резистори за моторчето.Този път направих по-добри снимки на демонтажа му, а и не се подлъгах да свялям самото моторче.Следните снимки са на самия блок преди да бъде демонтиран и съответно развиването на двата му винта. Побързах да се прибера на топло и щракнах две общи снимки на блока с резистори, където ясно се виждат крачетата на резисторите и термопрекъсвача. Има кадър и на блока отдолу, на който се виждат конекторите му. Започваме със замерването на съпротивлението на отделните крачета. Очевидно резисторите са здрави, всички показаха съпротивление в норма - съответно 2,7 & 0,4 & 1,4. Естествено както се разбрахме няма да придиряме много на мултицета за точността му, както се вижда мери с около 0,5 отгоре. Интересното е, че съпротвленията на всяко отделно краче не излязоха в последователността, в която са маркирани отгоре върху блока, а именно 0,35 & 1 & 2,2, но предполагам това няма такова значение, защото в края на краищата имаме резистори с точната стойност, сга че не са в същия ред като маркировката едва ли е голяма болка. И накрая стигаме до замерването на термопрекъсвача. Аз лично откривам повредата в него. Мерих го по два начина и при двата даде съпротивление БЕЗКРАЙНОСТ, така че очевидно е заминал. А двата начина са както следва - веднъж едната сонда на неговото краче и на общото краче на резисторите и втори път на неговото краче и на другия му край, който влиза в блока с резисторите. Мисля, че се вижда на снимките. Накрая за всеки случай премерих и ключа за духалката на таблото на автомобила. За меренето използвах конектора, който идва от ключа и влиза в блока за резисторите. Превключваме мултицета да мери волтаж до 20 волта и се захващаме. Мерих го по два начина, защото не бях сигурен кой е правилният. Включваме ключа на степен 1 и слагаме едната сонда на едното краче на конектора и обхождам последователно другите крачета докато открия напрежение. Напрежение открих само на едно място и беше около 13,6 волта. Напълно в нормата. Обаче при нито едно друго положение на ключа не открих напрежение по този начин. Тогава ми хрумна идеята да взема маса от купето на автомобила и затова използвам един от болтовете на пантата на вратата и тогава привсяка степен да обхождам последователно крачетата на конектора за напрежение. Така при всяка степен на ключа откривах напрежение на различно краче. Интересното е, че напрежението на даденото работещо краче беше около 6,5 волта.Ето снимки на втория начин на замерване. Не знам дали изчетохте внимателно всичко дотук, защото отново се получи дълъг материал, но ето и поредните ми въпроси за тази седмица.1. Очевидно заминал е термопрекъсвача. Сега с 1 квадрат кабел ли да го заменя или да търся такъв термопрекъсвач? На него има някакви маркировки за характеристиките му, но не се виждат добр, ще трябва да се разпои, за да могат да се прочетат.2. Парното работеше на четвърта степен и при ИЗВАДЕН БЛОК С РЕЗИСТОРИ. Явно при положение 4 напрежението въобще не минава през резистор, което обяснява и броя на резисторите - ТРИ, докато степените на духалката са ЧЕТИРИ. Прав ли съм?3. Кой е правилният начин за замерване на ключа - този с търсене на маса на самия конектор или начинът със замасяване на пантата на вратата? И защо напрежението при този начин на мерене е толкова ниско?Хайде, момчета, помагайте, краят му се вижда вече, накрая ще използвам снимките за да направя едно упътване за неопитни като мене, които търсят начин да си решат проблема сами и ще го предложа за включване в Evergreen.

                              Коментар


                                #30
                                fcuk написа:
                                1. Очевидно заминал е термопрекъсвача. Сега с 1 квадрат кабел ли да го заменя или да търся такъв термопрекъсвач? На него има някакви маркировки за характеристиките му, но не се виждат добр, ще трябва да се разпои, за да могат да се прочетат.2. Парното работеше на четвърта степен и при ИЗВАДЕН БЛОК С РЕЗИСТОРИ. Явно при положение 4 напрежението въобще не минава през резистор, което обяснява и броя на резисторите - ТРИ, докато степените на духалката са ЧЕТИРИ. Прав ли съм?3. Кой е правилният начин за замерване на ключа - този с търсене на маса на самия конектор или начинът със замасяване на пантата на вратата? И защо напрежението при този начин на мерене е толкова ниско?Хайде, момчета, помагайте, краят му се вижда вече, накрая ще използвам снимките за да направя едно упътване за неопитни като мене, които търсят начин да си решат проблема сами и ще го предложа за включване в Evergreen.
                                1.Почти сигурно !Варианта с кабел е първия-направи го за проба.Ако искаш да го изпипаш съвсем,виж какво пише на термопредпазителя-трябва да има някъде температура,но може и да е изтрито...Такива предпазители се използват в ютии,кафемашини,бойлери и разни други такива-продават ги по маг. за ел.елементи и рез.части...2.Да !3.Най-точно е да вземеш масата от конектора на мотора !Масата на пантата на вратата не е сигурна !,затова ти дава ниско U.Успех !
                                Ex. Grande Punto Driver

                                Коментар

                                Working...
                                X