Вентилаторът на парното на Бравото (’96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ.Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с моторчето на парното на Браво.
Collapse
X
-
Имах един Форд, който така си беше заминало моторчето - ил по-точно механиката на перката. Вала са беше разбил леко. На ниските степени духаше съвсееем слабо и трябваше да се надупи докрай, та да духа нещо въобще. Но тук случаят гледам е друг - на последната степен наистина си духа яко, а и не трака като онзи на Форда.Значи може и ключа да е, вярно. Би трябвало да може да се свали и да се пробва с мултицет, нали?
-
Re: Проблем с моторчето на парното на Браво.
Моторчето е здраво,най-вероятно имаш прекъснал гасящ резистор-писано е по темата,при желание разрови архива...Успех !fcuk написа:Вентилаторът на парното на Бравото (’96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ.Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Re: Проблем с моторчето на парното на Браво.
Бравото, мисля че е с електронно управление. Ако е така пробиват двата мощни транзистора.Ако е с гасящи резистори, е възможно да е прекъснал термоизключвателя. Ако е той може да се шунтира с една по-дебела жица. Това обаче е временно решение, все пак Yellow_Flash_Colorz_PDT_08vesko.t написа:Моторчето е здраво,най-вероятно имаш прекъснал гасящ резистор-писано е по темата,при желание разрови архива...Успех !fcuk написа:Вентилаторът на парното на Бравото (’96, 1,6, няма климатик) се включва чак като завъртя ключа на последно положение. Сега вярно че там си и духа силно, обаче аз искам да имам и нещо междинно като сила на духане. Обаче когато преместя ключа на по-ниските степени, не духа ХИЧ.Дали е изгоряло моторчето на вентилатора или?
Коментар
-
Добре, първо не съм много навътре с електротехниката и дет с казва още се уча да работя с мултицета,така че вие малко ме хвърлихте в музиката с тея хиляда видове резистори.Значи първо ми се струва, че ключето е механично, т.е. едва ли е с електронно управление.Ако приемем, че е така, явно проблемът му е този "прекъснал гасящ резистор"или просто казано ключето не подава ток до моторчето на нито една позиция освен на последната.Та ако съм прав дотук, какво е решението? Свалям ключа и му пробвам съпротивленията на различните позиции,за да видя наистина ли са свършили? Имате ли идея как се сваля това ключе - просто с леко напъване с отверка или това ще свали само врътката отгоре, а самото тяло ще остане вътре? Трябва да ли свалям цялата средна конзола да си отворя достъп?И при положение, че се справя успешно с диагностиката и се окаже че наистина е изгоряло, предполагам няма оправия, а трябва нов ключ, така ли?
Коментар
-
Шанса да ти се прее..л ключа е почти никакъв. Потърси къде са резисторите. Те се намират във въздуховода, след вентилатора. И провери тях.fcuk написа:...И при положение, че се справя успешно с диагностиката и се окаже че наистина е изгоряло, предполагам няма оправия, а трябва нов ключ, така ли?
Коментар
-
под жабката турси моторчето-до него има или около него ще видиш 4 жички които влизат в нещо като купол-провери си жичките да не са нагорели и да не дава хубав контакт а ако не са жичките свали купола с 2 болтчета е хванат и си сложи жичка на рзистора и пиши кво си направилFiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.
Коментар
-
Добре, прекарах няколко часа в четене тука из форума и видях, че и други хора са имали същия проблем.На първо място може да се окаже проблем със самата клема и да се реши само с контактен спрей.По-лошият вариант е очевидно ако е изгорял резистор. При това положение резисторът трябва да се смени.Явно ми предлагате да го проверя резистора, като го шунтирам с една жичка от краче до краче.Така... След като я сложа тая жичка обаче какво трябва да направя? Да пусна парното на някоя от неработещите степени или какво?Питам така подробно, защото не обичам да се захващам с някоя работа и да се налага да я прекъсвам посредата след като всичко е разглобено, само защото не знам как да продължа. Вече разбрах къде се намира точно моторчето, разбрах и как се отваря, разбрах къде трябва да стои резистора - доколкото четох ипри Браво и при Пунто е едно и също.Но въпросът е какво да правя за да тествам самия резистор? Може би да го замеря с мултицета, но тогава не трябва ли да разпоя първо едното му краче преди да премеря? Дайте идея, а аз обещавам да направя един туториал със снимков материал за този ремонт, който може да влезе в евъргрийн, примерно или нещо подобно, така че да няма повече такива въпроси на тази тема.
Коментар
-
Отначало-не зная за всички Браво/а как е ,аз лично съм виждал същото изпълнение като на Пунто при Браво/а от най-първите,без климатик...затова пиша само за това изпълнение...Резистора всъщност е блок от 3 или 4 резистора/зависи колко са скоростите/ ,навити на общо тяло-последователно свързани,жични,мощни,отгоре са заляти със зеленикава керамика-във веригата има и биметален термопредпазител,отгоре на резисторите.Целия блок е с размери на 1/2 цигарена кутия.Като се извади,може да се премери/на място е неудобно/нищо не се разпоява, отсъединяваш от конектора...и мериш Превключвателя е директен-без електроника,и също се проверява с мултимер...Уточнявам още веднъж,възможно е да има и други изпълнения,пиша за това,което съм виждал и работил по него...!!Успех !fcuk написа:. Вече разбрах къде се намира точно моторчето, разбрах и как се отваря, разбрах къде трябва да стои резистора - доколкото четох при Браво и при Пунто е едно и също.Но въпросът е какво да правя за да тествам самия резистор? Може би да го замеря с мултицета, но тогава не трябва ли да разпоя първо едното му краче преди да премеря? Дайте идея, а аз обещавам да направя един туториал със снимков материал за този ремонт, който може да влезе в евъргрийн, примерно или нещо подобно, така че да няма повече такива въпроси на тази тема.
Ex. Grande Punto Driver
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар