1.Вярно ли е, че на 50-60 хил. километра трябва да се прави Reset на ECU-то на Бравите с червения ключ за да се изчистят натрупани грешки?2. Ако липсва червения ключ този Reset не може ли да стане с прекъсване на захранването на ECU-то (откачане на акумулатора за известно време)?3. Може ли да се свали ECU-то и да се прегледа за лоши спойки и изсъхнали електролитни кондензатори?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Reset на ECU-то и други въпроси свързани с него
Collapse
X
-
Относно ресета на 50-60хил. км. не мисля че е нужен, а дори и да е така, това не става с червения ключ, а със закачане на колата за компютър със съответния софтуер. Такъв има например във "ВантоТрейд" Там се чистят грешките, ако има такива. При Браво/Брава/Мареа изчистването на ЕКУ-то не става с махане на минуса, както е при типо/темпра например.
-
Удачно ли е да се сложи един прекъсвач на ЕКУ-то, и когато усетим влошаване да го прецъкваме? Конкретния въпрос е на коя жица да се сложи? Хайде по-опитните да се произнесат
Потребителите е желателно да постват във вид на "чист текст". Не трябва да се използват голям брой emoticons, главни букви (постването с главни букви се приема като ВИКАНЕ - ПОВИШЕН ТОН), или много цветен текст и други. Потребителите не трябва да използват много пунктуации (!!!, ????? и .....) в заглавието или в самият си пост. Не е желателно последователното копиране на едно и също мнение в няколко различни теми.Модераторски екип на fiat-bg.orgНе знаех, че червения цвят е позволен, а синия не, простете! За нежелателните работи също не знаех..Поздрави,Димитър
Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
-
По-старите Браво/Брава. като моята се резетват чрез прекъсване на захраването. Аз го правя от буксата на ЕКУ а не от акумулатора, за да не си губя часовника и дневния километраж.Alexius написа:Относно ресета на 50-60хил. км. не мисля че е нужен, а дори и да е така, това не става с червения ключ, а със закачане на колата за компютър със съответния софтуер. Такъв има например във "ВантоТрейд" Там се чистят грешките, ако има такива. При Браво/Брава/Мареа изчистването на ЕКУ-то не става с махане на минуса, както е при типо/темпра например.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
кола
колега мното са те наплашили тези където са ти го казали сигорно малко разбилат от ТВ Пирин -Великотърното старите модели де има такъв вариянт че се пулират някой по нови коли като сменя например маслото наклатки или други такива ако караш на газ по може да правиш подобни работи како прави проблемкарай си колата ако има нешо пиши ако имаш проблем търси майстор по ФИАТ да не се налага да си купуваш ново ECU прави се диагностика на колата не се запоява с обикновен поялник ако нещо изгори дори няма да го разбереш какво е не се вижда нищо
Коментар
-
Този метод е идеалния начин да си изгориш EKU-то. Даже няма по-лесен! Чудя се дали е здраво ЕКУ-то ти още. Никога, ама никога не се откача клема на модул с електроника, без да е прекъснато захранването. Задължително, се сваля първо минуса на акумулатора и после прави какво искаш!stanleyhacker написа:По-старите Браво/Брава. като моята се резетват чрез прекъсване на захраването. Аз го правя от буксата на ЕКУ а не от акумулатора, за да не си губя часовника и дневния километраж.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Няма проблеми, стига да не е на контакт. В този случай има захранване само на крачетата захранващи ЕКУ - т.е. същзта работа е ако разкачаш акумулатора. Споко, автомобилната електроника не се прави от случайни производители и нещата не са толкова кекави.Не знам дали си чел ръководства, в които пише неща от рода: " Симулирайте грешка, чрез разкачане на датчика за температурата или др.".FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Първо правило - не се разкачва датчик, при подаден контакт. За датчика на температурата това е изключение, защото не съдържа електронни компоненти и се управлява по ток към минус. Последния представлява само едно терм.съпротивление. Хайде пробвай да разкачиш модула за ел стъкла/плафони/подгрев на задно стъкло и да видим дали няма да се изръсиш за нов после. После за компютъра, пак ти казвам че бъркаш и ще патиш. Там постъпва, не само по един кабел положителен потенциал и ако случиш, един ден може да останеш без комп. Често, ама много често се збравя и ключа на контакта в позиция on. Колкото до reset на компа се прави в следния ред: Акумулатора да е задължително зареден и при консумация на подгрев или въртене да не пада под 10.5V!1.Откача се отрицателната клема на акумулатора.2. Изчаква се време не по-малко от 45 минути.3.Закачате клемата давате на контакт и палите. 4.Двигателя да работи на празен ход не по-малко от 5 мин. Да не се форсира през това време!През това време компа се калибрира с датчиците си. Гасите мотора, палите и шофирате нормално няколко км. През първите няколко километра е възможен завишен разход на гориво. После се нормализират нещата. /Извадките са от мануал на Английски език/stanleyhacker написа:Няма проблеми, стига да не е на контакт. В този случай има захранване само на крачетата захранващи ЕКУ - т.е. същзта работа е ако разкачаш акумулатора. Споко, автомобилната електроника не се прави от случайни производители и нещата не са толкова кекави.Не знам дали си чел ръководства, в които пише неща от рода: " Симулирайте грешка, чрез разкачане на датчика за температурата или др.".Fiat Marea TD100
Коментар
-
Добре..все пак няма отговор на въпроса може ли да се сложи прекъсвач на захранването на ЕКУ-то, за да не настройвам всеки път часовника и кода на музиката?iuly_vn написа:Първо правило - не се разкачва датчик, при подаден контакт. За датчика на температурата това е изключение, защото не съдържа електронни компоненти и се управлява по ток към минус. Последния представлява само едно терм.съпротивление. Хайде пробвай да разкачиш модула за ел стъкла/плафони/подгрев на задно стъкло и да видим дали няма да се изръсиш за нов после. После за компютъра, пак ти казвам че бъркаш и ще патиш. Там постъпва, не само по един кабел положителен потенциал и ако случиш, един ден може да останеш без комп. Често, ама много често се збравя и ключа на контакта в позиция on. Колкото до reset на компа се прави в следния ред: Акумулатора да е задължително зареден и при консумация на подгрев или въртене да не пада под 10.5V!1.Откача се отрицателната клема на акумулатора.2. Изчаква се време не по-малко от 45 минути.3.Закачате клемата давате на контакт и палите. 4.Двигателя да работи на празен ход не по-малко от 5 мин. Да не се форсира през това време!През това време компа се калибрира с датчиците си. Гасите мотора, палите и шофирате нормално няколко км. През първите няколко километра е възможен завишен разход на гориво. После се нормализират нещата. /Извадките са от мануал на Английски език/stanleyhacker написа:Няма проблеми, стига да не е на контакт. В този случай има захранване само на крачетата захранващи ЕКУ - т.е. същзта работа е ако разкачаш акумулатора. Споко, автомобилната електроника не се прави от случайни производители и нещата не са толкова кекави.Не знам дали си чел ръководства, в които пише неща от рода: " Симулирайте грешка, чрез разкачане на датчика за температурата или др.".Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
-
кола
Доста има писано по този въпрос спорет мен не трвябва да се слага каквито и да е допълнителни работи по ECU ако трупа грешки трябва да се види от къде идват -да се направи диагностика ако трябва да се смени някой датчиктова няма да реши въпроса с ваденето на кабелите след 50 км или около 30 минути пак ще е същото докато ECU се обучи и приме стойностите си /самоадаптация/за хората с ГАЗОВА да имат изправен Емулатор на сондата и дюзитеа колега при твоята кола ТИПО незнам какво толкова ще се орправи като се извади +или -
Коментар
-
Ако напишеш и, за каква 22-годишна кола става въпрос, някой може и да ти помогне! :D Най-малкото с линк към сервизно ръководство, което да разгледаш и да разбереш, коя жица да прекъснеш. За мен е разумно отстраняването на проблемите, а не индикирането им, но ти си знаеш...dima78 написа:Добре..все пак няма отговор на въпроса може ли да се сложи прекъсвач на захранването на ЕКУ-то, за да не настройвам всеки път часовника и кода на музиката?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Toчно тама - много си прав. А колата е Фиат - в подписа ми всеки път.Поздрави!Vladim написа:Ако напишеш и, за каква 22-годишна кола става въпрос, някой може и да ти помогне! :D Най-малкото с линк към сервизно ръководство, което да разгледаш и да разбереш, коя жица да прекъснеш. За мен е разумно отстраняването на проблемите, а не индикирането им, но ти си знаеш...dima78 написа:Добре..все пак няма отговор на въпроса може ли да се сложи прекъсвач на захранването на ЕКУ-то, за да не настройвам всеки път часовника и кода на музиката?Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар