Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АБС за Брава
Collapse
X
-
Къде се намира централата за АБС
Днес сменях зимни гуми и погледнах че от спирачките на Бравата излиза кабел? Това кабел за АБС-а ли е или е датчик за износване на спирачните дискове? И още отделно устройство ли е централата за АБС или е в ECU-то? Питам защото не ми свети лампа на таблота че има АБС и не знам дали е монтиран в колата или причинта е в предпазител, неизправна крушка и т.н.Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
-
Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен
Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Благодаря за изчерпателното обяснение! Отказвам се да правя каквото и да е!Vladim написа:Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен
Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
-
Моля!
Във всеки случай нищо не и пречи да поразпиташ светнати майстори (много малко са за съжаление) по въпроса. А пък, ако имаш ходене по автоморгите може да питаш за чарколяци. Ако опираше въпроса само до електрониката, датчиците и блока с електромотора и винтилите щеше да се вместиш в 1 000лв. но смяната на чарколяци по ходовата част ще вземе много пари. Успех в разучаването!
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости". При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното. Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари", пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.bright написа:Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Съжалявам че се включвам толкова късно, но чак сега прочетох тази тема. Та майсторът правилно е казал, макар и с недотам изтънчени думи, че при силно натискане на спирачния педал се усещат многократни удари върху спирачния педал. Възможно е да има и ABS-и, при които възпрепятстването на блокирането на колелата да става без удари, но аз лично не съм чувал за такива. Принципът на ABS-a е следния: При рязко натискане на спирачния педал колелата за миг блокират, датчиците на колелата регистрират това блокиране и подават сигнал към клапанче за спиране подаването на спирачна течност към съответното колело. В резултат на това колелото се отблокира, но пък отново трябва да се пусне спирачна течност, за да продължи ефективно спирането. Тук на помощ идва електрическата помпа на ABS-a, която поддържа постоянно налягане около 140 атмосфери (което налягане се поддържа постоянно докато колата е на контакт и моторчето на помпата се включва само да допомпа малко когато е задействан ABS-a). Тази помпа подава спирачна течност под налягане към вече отблокираното колело, то отново блокира, след което отново се спира притока на спирачна течност. Именно това многократно включване и изключване на клапана на спирачната течност се отразява като тракане в педала на спирачките. Това не е вредно, просто си е част от механизма на действие на ABS-a.kiro_of_the_day написа:Според мен това изказване влиза в категирията "пълни глупости". При такова "набиване", разбирам "рязко натискане" на спирачките, ако АБС-а работи последицата би трябвало да бъде колелата да не блокират (повличат), а автомобилът да спре плавно и обратното. Такъв тест правих на служебното БМВ и нямаше никаква "поредица от удари", пък АБС-а си работи, т.е. колата спира плавно без блокиране на колелата.bright написа:Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар