Оня ден реших да проверя защо не ми свети третия стоп, след замерване установих че ток има, лампите работят, само че крачетата на вратата не лягат хубаво в/у пластините, ами понякога опират в пластмасовия корпус на които са закачени пластините. По необясними причини има около 3 мм разминаване, което е достатъчно. Понеже не успях да разместя нито крачетата на вратата, нито пластините в/у които лягат, ми хрумна да повдигна самата пластина. Лекичко с отвертката я извадих и натъпках м/у нея и пластмасата 3-4 картончета от опаковка на лампа H1, така че пластината да не може да се върне надолу Резултатът е работещ трети стоп.с черно е крачето, в синьо е пластмасата, в червено е пластината, а в зелено са картончетата под плaстината.сега крачето се опира единствено в пластината, въпреки че не съвпада точно с неятова на рисунката е гледано отстрани, откъм десния стоп
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Споделям малко опит за третия стоп
Collapse
X
-
Пак да споделя опит - след като вече при никакво положение не ми светеха лампичките, реших и аз да се заема. С помощта на тези теми:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...c.php?t=8066и след направени някои измервания и сметки, си направих третия стоп със светодиоди. Използвах светодиоди, които са бели, на 20 мА, с 3.2 В пад на напрежение, 15 градуса разпръскване, 25 000 mcd. Използвах такива, защото ми ги продадоха за червени, а в магазина не ги пробвах какво и как светят. Както и да е, понеже до буксата на третия стоп стигат едва 12.8 волта при напълно загряла кола и никакви консуматори (това е максималното напрежение), и след като реших, че вместо на 20 мА ще ги пусна да светят на около 30 защото натискам педала за спирачки рядко, максимум за 3-4 секунди и смятам, че това няма да е фатално за светодиодите и няма да се нагряват. Взех съпротивления 0.6 вата/300 ома. На всеки светодиод сложих резистор и накрая взеха, че светнаха! Самите резистори ще разсейват около 0.52 вата. Така вече имам хубаво и не много икономично светещ трети стоп. Консумацията му е около 10 * 12.8 * 0.032 = 4.09 вата. В сравнение с оригиналните лампички ( 10 * 3 вата = 30 вата) - добре е. По-умно, обаче, е ако се използват светодиоди с червена светлина, те са около 2 волта / 20 мА ток, 2 групи по 5 с резистор 130-150 ома / 0.125 вата и става перфектно и вечно, ако не влезе вода. Консумация = 40 мА (750 пъти по-малка)
-
с 300 ома съпротивление, тока трябва да ти е около 28 мА, не 32, ако не бъркам нещо. иначе на мен почти 50% по-висок ток ми се вижда много. а и на светофар все държиш спирачката за повече от 3-4 секунди. тия работи гърмят отведнъж, не им трябва системно прегряване. нали ще споделиш, ако издържат повече от седмица, да кажем?браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Оги добре е станало.Ако искаш да разкараш и мощността от резисторите, си спретни един LED драйвер - BOOST. Аз доколкото разбрах си поставил резистор на всеки светодиод? Можеш спокойно да свържеш по 2 светодиода последователно и тогава резисторите ще ти паднат на половина и мощността в тях също. Само идея!Поздрави!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Залагам поне на месец. Токът е повече от 28, защото и отложеното напрежение е повече от 3.2 В. По характеристика на светодиода - при 30 мА напрежението е около 3.4, а не 3.2 В. Смятал съм го според тази графика. Днес, обаче, ще помоля някой да ми помогне, и ще измеря тока на цялата група за по-точно. На светофар не държа спрачката натисната. Използвам ръчната. Да си кажа честно - предпочитам да "гръмнат", за да го направя с червени, както писах в горния пост. Така нещо не ме кефи - има един розов отенък, а и се получи много насочено с този малък градус.
Коментар
-
Re: Споделям малко опит за третия стоп
Оги, предполагам си го съобразил вече, но пластинките седят малко навътре, за да не е възможно неволно закъсяване.ogi28b написа:..................... Понеже не успях да разместя нито крачетата на вратата, нито пластините в/у които лягат, ми хрумна да повдигна самата пластина. ............................Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз сложих диоди на третият стоп и съм изключително доволен.Взех ги от МКомплект 33 , четирите около 4 лева ми струваха.Червени (китайски са естествено
),но са си с цокълче като оригиналната крушка и с вградено резисторче.Няма нужда да се запояват съпротивления отвън.Само леко пилнах пластмасовите цокълчета на диодчетата там,където пластините ги притискат,за да не се измъкнат с времето.Свети супер,по-наситено червено,отколкото с крушки.
Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
И аз сложих диоди, тъй като пластинките дето контактуват с крушките бяха така ръждясали че нямаше и помен от тях. Затова хванах поялника да запоявам. Използвах 2 серии от по 5 светодиода, всяка с резистор 120 ома. Светодиодите са червени с ъгъл 30 градуса. Светят ярко, но не мисля че дразнят при гледане право срещу тях. Не съм се замислял че напрежението може да падне на 12 и нещо докато дойде до багажника, затова смятах за 14,4В. Така или иначе светят добре и се надявам че това е последното ми сваляне на тази кора за каквото и да било.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
То цяла година минало... Няма проблеми, всички светят. Търсех тази тема, че ще ходя сега да купувам светодиоди за един приятел, ще правя неговия стоп, та да видя какво съм купувал точно, ама тоя път ще взема червени и ще ги пробвам на място, а не като миналия път - в каталога пишеше "Red" (червено), а те светеха бяло.slonikon написа:нали ще споделиш, ако издържат повече от седмица, да кажем?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар