ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трети стоп на Брава с диоди - направен, монтиран, работещ
Collapse
X
-
и тухла ще свърши работаogi28b написа:седалката максимално напред, кутията от крика подпряна на нея и на педала, размерът и е подходящbellew написа:Ще публикувам дневни и нощни снимки да се види как изглежа, само че търся втори човек или тухла да натиска педала на спирачките
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
@Spark да не са RGB диоди ? Щом са с 4 крака тази мисъл ми навява в главата ... Те ако са такива, защо не се направиш на голфаджия и да си сменяш цвета им с едно копче ? :D Браво, добре си го замислил, само да видим как ще свети, защото нали това е основната идея ... А за снимките - ако искаш да стават по-хубави снимки снимай малко по-отдалече, защото явно телефона/фотоапарата с който си ги снимал не може да фокусира на толкова близко разстояние ...
Коментар
-
Мисля че ще има полза да се знае как се смятат резисторите за диодите , въпреки че има сайтове за целта.Значи ако искам на мястото на крушка 12 волта да монтирам диод, избирам подходящия диод, и гледам какво пише на него - напрежението му задължително , и големината на тока който протича през него. Приема се напрежението на акумулатора е 12 волта. Да предположим (съвсем примерни числа!) че съм взел диоди работещи на 3.6 волта и тока през тях е 20 милиампера. Какъв резистор ни трябва? Такъв, че като пуснем останалите от 12 - 3.6 = 8.4 волта, през него да преминат 20 милиампера.Напрежението на акумулатора минус напрежението на диода, цялото разделено на тока през диода = съпротивлението на резистора , който търсим.(Ua - Ud) / Id = RВ нашия случай сметката показва 420 омаТака като пуснем 12 волта на последователно свързани диод и резистор, на диода ще паднат 3.6 волта, на резистора 8.4, при 20 милиампера това дава мощност на диода от 0.072 вата, на резистора - 0.168 вата, общо 0.24 вата, или сметнато по друг начин: от всичките 12 волта, при 20 милиампера (12*0.02=0.24) = 240 миливата.Ако вземем 10 диода по 1.2 волта (не знам дали има такива
) , вероятно е достатъчно да ги свържем последователно...
Коментар
-
Interceptor написа:Стандарта са 3 и 5 мм кръглите. Според мен да вземеш прозрачни червеносветещи. На Пандата (големия блок като тръгнеш от новата поща надолу) и срещу нея - Бодикс има голям избор. Мисля че ще стане много прилично. Аз също зарглобявах моя ама му сложих отново крушки, защото и без това е счупен и не ми се инвестираха пари напразно.Ако подбереш резистори U=3.5V и I=0.03A по простия закон на Ом ти трябват резистори около 280 Ohmbellew написа:Ще проверя какво се намира по магазините за електронни компоненти. Надявам се да намеря подходящ размер който да минава през отворите на оригиналната пластмаса. Останалото е резистор/и и запояване.
Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


Когато целта е всичко и пътят е без значение!
Коментар
-
Освен да си с две такива вериги успоредно и ще имаш 8 светодиода и две дупки остават празниdudulia написа:А какво ще стане,ако навържем 4 диода по 3,5 волта,последователно и ако ги групирам в групи без сзпротивления? 4х3,5=14 волта,при 13,8 в момент на зареждане,работещ двигател?
Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


Когато целта е всичко и пътят е без значение!
Коментар
-
Характеристиката на светодиодите е силно нелинейна и малки вариации на напрежението водят до големи промени на тока. До големи промени на тока водят и вариациите на температурата. Тоест, включването директно към источник на напрежение гарантира големи промени в силата на светене при малки промени на напрежението на акумулатора и при промяна на околната температура. В някои случаи светодиодите може и да изгорят.Затова, последователно със светодиодите се свързва съпротивление, което до някаква степен да "стабилизира" тока. Другият вариант е да се използва стабилизатор на ток със LM317 - това е по-добрият вариант като стабилност на захранването при различни външни условия.dudulia написа:А какво ще стане,ако навържем 4 диода по 3,5 волта,последователно и ако ги групирам в групи без сзпротивления? 4х3,5=14 волта,при 13,8 в момент на зареждане,работещ двигател?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар