Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Запалката и пепелника.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Запалката и пепелника.

    Надявам се темата (макар и елементарна) да е в полза на някой "оптимист" като мен. Тъй като съм пушач и често карам през нощта, се налага редовно до ползвам запалката на колата. Обаче, крушката и беше изгоряла, както и тази на пепелника. Втората се сменява с поглед, ама другата ми изпили и малкото останали нерви. Този път италианския инженер направо си е оставил ръцете. В сервизното ръководство е описано как се маха тялото на запалката и изглежда лесно, ама само на снимка. Що дърпане и теглене беше и нищо. Свалих цялото тяло на фасника, махнах лоста, който служи за панта, измъкнах само тялото със запалката и се опитах да докопам крушката. Там пича (итал-инжинера) е набутал фасонката във възможно най-тесния отсек, като на всичко отгоре е праснал и една защитна капачка. След много благословии и десетки драскотини по пръстите измъкнах въпросната фасонка и смених гадната крушка. Ако знаех какво ме очаква, хич нямаше да се захващам. Това ми е и съвета, ако изгори тая лампа, не си струва играчката и нервите да я сменяте.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    #2
    О да! И аз обичайки всички да ми свети и да ми е наред в колата, сменят въпросната кушка преди време. Що псуване и ръчкане беше...
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Vladim написа:
      О да! И аз обичайки всички да ми свети и да ми е наред в колата, сменят въпросната кушка преди време. Що псуване и ръчкане беше...
      Трябваше да ни предупредиш какво следва Yellow_Flash_Colorz_PDT_10 Важното е, че вече СВЕТИ
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Що бе колеги - и аз я сменях - не ми направи такова впечатление.Е - да, разпарчосва се целия пепелник, ама то почти на всички коли е така - това е от конструкцияата на модулите за запалки - стандартни са!
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          здравейте колеги,има много теми относно кушката в запалката на Фиат Браво,но аз така и нерзбрах как да си разглобя запалката ,та да си сменя крушката.Уточнявам че моя пепелник е от вида в който запалката е посредата на двете гнезда.Крушката на самия пепелник я смених като свалих целия пепелник,оста,буксата и.т.н.Но самата запалка как се разглобява,идеи нямам а преди си светеше и тя?

          Коментар


            #6
            Да запитам и аз-крушките на запалката и на таблото светят,но нито една от крушките на бутоните за отваряне на стъклата не светят изобщо.Не вярвам да са на отделен предпазител,ако изобщо за тези крушки има отделен такъв.Колата е само с предни електрически стъкла.Ще се пробвам да ги презапоя,но ако има някоя изгоряла какви трябва да са тези крушки като вид и стойност?
            Фиат марея уикенд 1.9ТД100

            "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

            Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

            Коментар


              #7
              Kolega , minalata sedmica pravix sashtoto s tezi butoni,prezapoix gi i vsichko svetna. OTnosno diodite sa tip SMD i sa miniatutni,rezistorite sashto.Az slojix normalni svetodiodi i rezistor okolo 300 oma,v butona ima dostatachno mqsto.Писането на кирилица е задължително в този форум

              Коментар


                #8
                ivannik написа:
                Да запитам и аз-крушките на запалката и на таблото светят,но нито една от крушките на бутоните за отваряне на стъклата не светят изобщо.Не вярвам да са на отделен предпазител,ако изобщо за тези крушки има отделен такъв.Колата е само с предни електрически стъкла.Ще се пробвам да ги презапоя,но ако има някоя изгоряла какви трябва да са тези крушки като вид и стойност?
                Опитай малко с търсачката, ще откриеш страшно много теми по въпроса. Аз ги лекувам с едни зеленички светодиоди 3 мм, работят на 20 мА ток. За тях е нужен 560 Ом резистор, но им слагам 620 и бих казал, че станаха вечни.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  ivannik написа:
                  Да запитам и аз-крушките на запалката и на таблото светят,но нито една от крушките на бутоните за отваряне на стъклата не светят изобщо.Не вярвам да са на отделен предпазител,ако изобщо за тези крушки има отделен такъв.Колата е само с предни електрически стъкла.Ще се пробвам да ги презапоя,но ако има някоя изгоряла какви трябва да са тези крушки като вид и стойност?
                  Опитай малко с търсачката, ще откриеш страшно много теми по въпроса. Аз ги лекувам с едни зеленички светодиоди 3 мм, работят на 20 мА ток. За тях е нужен 560 Ом резистор, но им слагам 620 и бих казал, че станаха вечни.
                  Наистина пробвах с търсачката,но явно не съм търсил както трябва.
                  Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                  "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                  Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте, днес и аз се захванах да сменям крушката на запалката-пунто мк1. Ако някой иска снимки да каже, утре преди да сменя крушката може да снимам как се разглобява. Сравнително лесно е , стига да разбереш как :D В тази връзка имам един въпрос имам под ръка един бял светодиод, през зелената пластмаса ще свети супер, но не знам дали има място, щото трябва и едно резисторче да запоя, ако някой го е правил да каже дали има място за диод с резистор или да търся крушка Другия вариант е ако няма място в тоя цокъл за лампичката, мога да го запоя директно на изводите, които са за цокъла, но ме е страх че без него ще се разсейва част от светлината назад, което може и да не е проблем, диода свети ярко. Дайте съветче

                    Коментар


                      #11
                      Светодиода има насочена светлина и назад свети слабо, само от разсейкоте на пластмасовия корпус. Слгай смело, но ти препоръчвам резистор 1 кОм. най-силно ще свети със 700 Ом , но не и по-малко. С 1кОм няма умиране и свети перфектно. Продават заместители на лампичките за осветление на табло, направени със светодиод, но резисторите им са само 300 Ом и горят на поразия.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #12
                        Гледах в един магазин такива заместители, но не са никак евтини и сложих лампички -става дума за тези, които са на врътките за парното, освен че не са евтини и не се виждаше изобщо има ли резистор и какъв. Имаше едни с прозрачен корпус, на които се виждаше НЯКАКЪВ резизстор, но бяха по 10 лева -за едно диодче.резисторче и пластмаска, дето струват стотинки. Затова сега мисля аз да си запоя моя диод и да видим колко силно ще свети и дали ще се разпръсква светлината равномерно от цялата зелена пластмаска.Иначе за сега сложих 8 светодиодчета в бажника и се вижда много добре. Замислям се и за лампичката в купето, но не знам колко диодчета да сложа за да свети прилично Не че ме дразни светлината в купето, но тая лампа грее сериозно, някои знае ли колко вата е ?

                        Коментар

                        Working...
                        X