въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
генератора не зарежда
Collapse
X
-
Re: генератора не зарежда
Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................stef написа:въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
Коментар
-
Re: генератора не зарежда
диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощrumen59 написа:Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................stef написа:въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
пишете не ме жалете
TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Re: генератора не зарежда
За цвета на проводника не мога да ти гарантирам ,но със сигурност го има.Износване от 1мм. е достатъчно ,за да не работи добре.Не е необходимо да сменяш всички диоди,а само евентуално дефектния.Ако не си сменял трудно ще се оправиш.stef написа:диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощrumen59 написа:Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................stef написа:въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
Коментар
-
съмненията ми не са насочени към колектора защото с 2 различни реле регулатура дава еднакво зареждане а четките са различно износени съответно прилепват по различен начин към колектора но по тоците не ме бива много така че се съгласявам бързо със мненията на разбиращите :DTEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще станеtinalex написа:Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според васПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колатаstef написа:лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще станеtinalex написа:Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
0.49-е много-така написано-при обхват 10А,се подразбира в А=490mA,Все пак да си абсолютно сигурен,провери пак,да не си объркал нещо,или примерно,да е останало нещо вкл. и да те лъже...По книгите пише,че мах.на празен ход трябва да е 0.5-0.6хКапацитета наАкк/Ah/=тока на пр.ход в mA30-40 mA max.е нормалноАко ген.работи на стенд,а на колата напрежението пада или колебае,провери веригата на тънката жица-от там взема ток за възбуждането и контрол...Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Аз имах подобен проблем и се оказа хлабав кабел на стартера.stef написа:така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според вас
Коментар
-
значи този тънкия кабел е за лампата, тое седи точно под дебелия червен +, който излиза от алтернатора. кабелчето е малко, в сми тънко. ако то не е включено лампата няма да ти светне и на другия ден си без ток. провери него. да не те лъже мултицета с меренето? другото е хлабав ремъкstef написа:така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според васПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колатаstef написа:лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще станеtinalex написа:Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
От известно време и аз имах проблем със зареждането на дизеловото типо.Контролната лампа свети едва забележимо.Премерих напрежението-13,01v.Отидох при познат майстор и се започна дъъъъълго клатене-четки,колектор,регулатор.Никакъв ефект.Преди малко прочетох за подобен проблем на spiders-разхлабена гайка на дебелия червен кабел на стартера.Проверихмоя и се оказа същото-гайката се върти свободно.Стегнах я и о,чудо-14,3v. Колега spiders,имаш голяяяяма бира от мен за съвета.
Octavia RS
Evo 10-служебната играчка.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар