Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем акумулатор или алтернатор.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем акумулатор или алтернатор.

    Здравейте, миналата седмица след престой от няколко дни на паркинга фиата не пожела да запали.При завъртане на ключа събра всички стрелки най- горе, светна цялото табло като коледна елха и дотам.Свалих акумулатора зареждах го цял ден.След поставянето му в колата запали веднага, премерих напрежението на заряд на алтернатора 14.1 волта.След един ден при подаване на контакт таблото започна да мига заплашително и да цъкат всички релета.Оказа се счупена кабелна обувка на тънкия ''маса(минусов)'' кабел който минава успоредно на акумулатора.След подмяната с нова колата не мига, но пак няма ток да запали.Нулира на първото завъртане километража на второто завъртане пали с последни сили.Сега питането е дали акумулатора е заминал тотално след като след зареждане в рамките на ден спада, или не съм вързал добре новата кабелна обувка, или някъде изчезва ток в покой.Малко разяснение зарядното ми зарежда до 65А, а акумулатора е 75А марка Topla може и да е недозареден.Благодаря предварително за помоща.
    Fiat Brava 1.9 JTD

    #2
    Ако има близо до вас магазин за акумулатори обикновенно преди закупуване предлагат услугата да ти замерят как и колко зарежда и дали проблема е в АБ, ходи да ти замерят нещата и ще се разбере дали е от АБ.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      Оправяш хубаво каблните обувки ако те съмняват и при някой да замери с товарлна вилка акумулатора
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Оправяш клемите, стягаш добре, зареждаш отново акумулатора, палиш и проследяваш (мериш) заряда, после гасиш и проверяваш (мериш) ток в покой (утечка). Ако всичко е наред, караш и следиш, като междувременно може да отидеш, но при познат да се натовари АБ с товарна вилка, защото ако отидеш ей така някъде, 90% ще те накарат да го смениш, то може и това да се окаже, но...
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          Знам една приказка: "Тока обича чистотата". Така, че като за начало почистване, смазване с контактна паста и притягане на всички клеми, кабелни обувки и каквито снадки има по пътя на тоците. Аз стигнах до там, че ревизирах и таблото със силовите бушони след акумулаторите. След това най-лесното което можеш да направиш при липса на товарна вилка е след като го заредиш при палене да има закачен мултицет на клемите. Ако напрежението в акумулатора падне до около 8 волта имаш право за съмнение в акумулатора. Все пак колегите правилно са препоръчали да посетиш сервиз да го замерят, но общо взето акумулатора тръгне ли на разваляне, каквото и да му баят са излишни мъки преди закупуването на нов.
          Fiat Coupe 1.8

          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

          Коментар


            #6
            Благодаря за съветите.Ще го заредя отново и ще премеря напрежението и тока с мултицет.Ако не стане нищо ще я закарам на ел. сервиз да погледнат клемата дето съм сътворил.И да се надявам там да имат товарна вилка.Ако отида в магазина за акумулатори ще ме набутат с нов.И друго питане може ли ако се стигне до смяна с нов да взема по малък от 75 А, и колко да му бъде стартовия ток за да не умре зимата.
            Fiat Brava 1.9 JTD

            Коментар


              #7
              Благодаря за съветите.Ще го заредя отново и ще премеря напрежението и тока с мултицет.Ако не стане нищо ще я закарам на ел. сервиз да погледнат клемата дето съм сътворил.И да се надявам там да имат товарна вилка.Ако отида в магазина за акумулатори ще ме набутат с нов.И друго питане може ли ако се стигне до смяна с нов да взема по малък от 75 А, и колко да му бъде стартовия ток за да не умре зимата.

              Колега, най-добре влез в епер-а и виж какъв акумулатор препоръчват за твоята кола. Ако е голям ще го зарежда по-бавно, за градско не е ок. Ако е малък - няма да пали лесно. Те са си го сметнали инженерите какво им трябва. Стартовия ток за дизел е добре да е голям - пали лесно зимата, но по-бързо свъшва живота на акумулатора. Имаше някъде тема посветена на стартовия ток, оловните плочи и живота на акумулатора, не ми се търси сега къде е.
              Fiat Coupe 1.8

              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

              Коментар


                #8
                Благодаря за съветите.Ще го заредя отново и ще премеря напрежението и тока с мултицет.Ако не стане нищо ще я закарам на ел. сервиз да погледнат клемата дето съм сътворил.И да се надявам там да имат товарна вилка.Ако отида в магазина за акумулатори ще ме набутат с нов.И друго питане може ли ако се стигне до смяна с нов да взема по малък от 75 А, и колко да му бъде стартовия ток за да не умре зимата.
                Обикновено където имат товарни вилки имат и нови акумулатори.
                Препоръчвам ти по-големия акумулатор-75Ah. Приятел кара пежо 2.HDI и колата е с 60-62 Аh, не знам колко точно. Тази есен при първия студ отново го смени и пак в сервиза на пежо и пак с такъв. Изкарват му 2-3 години, тъкмо да мине гаранцията. Това е третата му бърза смяна, и пак не ме послуша. Иначе смяната му в пежо му излиза колкото да си купи 75Ah-сов.
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #9
                  Обикновено където имат товарни вилки имат и нови акумулатори.
                  Препоръчвам ти по-големия акумулатор-75Ah. Приятел кара пежо 2.HDI и колата е с 60-62 Аh, не знам колко точно. Тази есен при първия студ отново го смени и пак в сервиза на пежо и пак с такъв. Изкарват му 2-3 години, тъкмо да мине гаранцията. Това е третата му бърза смяна, и пак не ме послуша. Иначе смяната му в пежо му излиза колкото да си купи 75Ah-сов.
                  Колега, по мое време докато работих в АМК акумулаторите бяха страхотни, те са брандирани с логото на PSA, но се произвеждат от VESNA. Тъй като имам 2 коли, на дизелката 1.9 (купих я 2005-та с акумулатор който беше на две години според щампата на него, смених го през 2009, а на бензинката 2010-та. Тая зима смених и на двете коли отново с такива акумулатори. Межру другото и двете коли правят къси преходи сутрин и вечер и това много натоварва акумулаторите. Предполагам, че има няколко варианта:
                  1. на колегата ти нещо не му е изправно по колата, което не могат да го хванат.
                  2. когато е купувал акумулатора не е имал възможност да изисква да се направи и да види лично теста с товарната вилка, аз настоявах и на 4-те акумулатора, които съм купувал (2009, 2010, края на 2016-та началото на 2017-та година). Тъй като тези складове имат изискване на поддържат солидни бройки на склад нищо чудно да са му монтирали някой останал от предишна или по-предишна година, което лесно се вижда с товарната вилка.
                  3. Това което ми се струва невероятно е VESNA да са свалили качеството. Може би 2021 или 2022 живот и здраве ще мога да споделя как са с качеството. Към момента съм много доволен.
                  Fiat Coupe 1.8

                  Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                  Коментар


                    #10
                    Колега, по мое време докато работих в АМК акумулаторите бяха страхотни, те са брандирани с логото на PSA, но се произвеждат от VESNA. Тъй като имам 2 коли, на дизелката 1.9 (купих я 2005-та с акумулатор който беше на две години според щампата на него, смених го през 2009, а на бензинката 2010-та. Тая зима смених и на двете коли отново с такива акумулатори. Межру другото и двете коли правят къси преходи сутрин и вечер и това много натоварва акумулаторите. Предполагам, че има няколко варианта:
                    1. на колегата ти нещо не му е изправно по колата, което не могат да го хванат.
                    2. когато е купувал акумулатора не е имал възможност да изисква да се направи и да види лично теста с товарната вилка, аз настоявах и на 4-те акумулатора, които съм купувал (2009, 2010, края на 2016-та началото на 2017-та година). Тъй като тези складове имат изискване на поддържат солидни бройки на склад нищо чудно да са му монтирали някой останал от предишна или по-предишна година, което лесно се вижда с товарната вилка.
                    3. Това което ми се струва невероятно е VESNA да са свалили качеството. Може би 2021 или 2022 живот и здраве ще мога да споделя как са с качеството. Към момента съм много доволен.
                    Колега, не искам да споря защото после става еднаааа..... и стигаме до Модератори и темите спират до там. Доколкото разбирам, акумулаторите монтирани в пежо са произведени от Vesna, така ли е? Аз, лично, през миналите години на 4 акумулатора, 3 на това пежо и 1 на форд 2.0 със същия мотор на пежо, така и не разбрах кой ги произвежда, нищо, черна кутия на 60Ah-а батерия. До някъде си прав, на форда, алтернатора беше скапан, регулатора му се оказа скапан и презареждаше. Но на пежото, как мислиш, че ще влезе в оторизиран сервиз и ще го оставят ей така, няма да проверят основни неща свързани с капацитета, заряда и тока при покой - абсурд!
                    VESNA e акумулатор който ми хвалиха и предлагаха в няколко магазина в Бургас. Имам близък който си взе такъв - живот и здраве. Аз предпочетох и на двете коли да взема Exide 77Аh premium, защото предния изкара 6 години и още можеше и както се разбира и аз съм доволен. Не мога да кажа кога и какво ще споделя, защото то акумулатора, като човека, утре не се знае знае ли се.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #11
                      Погрешно си ме разбрал колега, нито споря, нито ги продавам тези акумулатори. Само споделих скромния опит който съм натрупал. Всеки сам преценя как да процедира.
                      Fiat Coupe 1.8

                      Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                      Коментар


                        #12
                        няма значение от мощността на акумулатора толкова
                        ако кабелите не са наред
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Съгласен съм с големината на амперите, че с тези къси фарове целогодишно и карането градско по-големият акумулатор се зарежда по- бавно.Ако сменям акумулатора ще е с по малък ампераж 60-65А.Имам и пежо 2.0 HDI което пали като бензинка с въпросния черен акумулатор.При фиата винаги има едно пълно завъртане на двигателя преди да запали.В началото като взех по големия акумулатор имаше си усещането че е по-мощен с течение на годините му спадна показателите.Аз си го обяснявам с недостатъчното дозарежда до край в градска среда.
                          Fiat Brava 1.9 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Съгласен съм с големината на амперите, че с тези къси фарове целогодишно и карането градско по-големият акумулатор се зарежда по- бавно.Ако сменям акумулатора ще е с по малък ампераж 60-65А.Имам и пежо 2.0 HDI което пали като бензинка с въпросния черен акумулатор.При фиата винаги има едно пълно завъртане на двигателя преди да запали.В началото като взех по големия акумулатор имаше си усещането че е по-мощен с течение на годините му спадна показателите.Аз си го обяснявам с недостатъчното дозарежда до край в градска среда.
                            1) Ако се замислиш - щом се зарежда по бавно, не е ли валидно и обратното - че се и разрежда по-бавно .
                            2) С течение на годините на всички АБ им спадат показателите, затова обслужваемите си имат предимство, не че необслужваемите не могат да се гледат. Аз също не карам на големи разстояния, но като се сетя пускам по един заряд и за сега докато тръгне с (5-6)А и мн. бързо пада тока на (200-300) mA.
                            3)Много добре знам как пали 2.0 HDI, като common-rail, върти си. А знаеш ли как пали една изправна marea 1.9TD100, на "четвърт", като вартбург , чак като паля бравото, започвам да се чудя защо толкова трудно пали, защото пали като 2.0 HDI.
                            Последна редакция от Flow; 23.03.2017, 22:07.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #15
                              Решен е проблема оказа се мъртва клетна на акумулатора.И колкото и да не ми се искаше се бръкнах за нов.Взех го с отстъпка за връщане на стария.Продавача 15 мин ме навиваше да си взема същия ампераж, че с по-малък мога да имам проблеми.И така пак си взех 75 аh.10 мин монтаж за да влезе голямото туловище без да свалям дебитомера .Благодаря на всички за отговорите и съветите.
                              Fiat Brava 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X