Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Още нещо за сервото на Пунто (сити)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Още нещо за сервото на Пунто (сити)

    Още малко за проблемите на електрическото серво на Пунто, или така нареченото сити. Най-често виновниците са релетата на мотора - за тях е изписано достатъчно и няма да се спирам подробно. Само ще напомня, че въпреки външния си вид, релетата НЕ са взимозаменяеми с китайците по 2 лева, които се намират във всеки магазин за електроника. Причината не е в производител - просто в този корпус и с такова разположение на краката, масово са релета с превключващ контакт, докато тези на сити-то са с един нормално отворен... горе-долу В смисъл, че при сработване, трите контактни крачета стават накъсо. Друг проблем, който няма пряка връзка с релетата, но поякога се ’оправя’ временно при смяната им, са датчиците на Холл, намиращи се на платката с релетата. Самите датчици са достатъчно надеждни, проблема е в калпав монтаж още от завода. След време се пука някоя от спойките и, особено на студено време, сити-модула започва да изключва когато му е кеф. Проверката е лесна, дори не се налага сваляне на мотора. Взимате един какъв да е мултицет, единият край на маса, с другият мерите изходите на датчиците на куплунга на компютъра. Естествено, буксата трябва да е включена и колата да е на контакт. Трите крайни пина на куплунга са изходите на самите датчици. При завъртане на волана, всеки от трите изхода трябва да минава от +5 волта на около 0.7 и обратно. Ако някой от датчиците е разпоен, сигнала си стои на 5 волта, без да мърда. Ако случаят е такъв, просто сваляте внимателно платката и с достатъчно фин поялник и качествен тинол презапоявате крачетата на датчиците. Най-често се скапва спойката към масата. Ако не се чувствате достатъчно подготвени за работа с SMD елементи - обърнете се към някой, който се занимава с това и няма опасност да прегрее датчика или да го разпои нацяло. Както споменах и по-горе, понякога при смяна на релетата, а дори и просто при размърдване на платката, скапаната спойка се ’оправя’ временно... до следващия път, когато се изръсите още едни пари за релета и за смяна и пак всичко е от ден до пладне. Та добър съвет, проверете дали датчиците работят правилно, ПРЕДИ да свалите мотора и да започнете да давте пари на вятъра. Ако по някаква причина имате изтрещял датчик - търсите по по-сериозните доставчици на електронни компоненти, цената е около 2-3 лева, като внимавате да е същия тип - с посока. Или си намирате ’повредена’ платка от друга кола и си сваляте датчика от там. Досега съм виждал само един итрещял датчик и то от пишман майстори - няма да споменавам кои са, само ще намекна, че им беше доста трудно да различат транзистор от датчик на хол, те сами ще се сетят
Working...
X