Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Грешка P2248 и евентуално решение Fiat Ducato 2013?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Грешка P2248 и евентуално решение Fiat Ducato 2013?

    Здравейте, току що се регистрирах във вашия форум с надеждата, че някой може да ми помогне по един проблем с който се боря вече повече от 2 седмици ! Колата е Fiat Ducato 2.3 дизел, 150коня, 2013 година. Историята "накратко": Немърливостта на мързелив собственик довежда до теч в двигателния отсек на въпросния Фиат Дукато. От там се наводнява кутията с бушоните, дава на късо (най-вероятно) и му светва чек енджина. Той ходи в местния Фиат сервиз и те четат колата на компютър (грешките са P0130 и P224. По тези кодове механиците някакси стигат до проблема и намират наводнената кутия с бушони и излизат с решението, че една от буксите трябва да се подмени с нова за да се оправи колата. До тук добре.Тъй като от Фиат сервиза (сервиза не се намира в България) обявяват епична цифра за ремонта, клиента се отказва от техните услуги и идва при нас. И тук аз влизам във филма. Първоначално историята с мократа букса която трябва да се отреже и подмени с нова ми се стори смехотворна. Затова първото нещо което направих е да сменя ламбда сондата на bank 1 sensor 1 с нова, като същевременно почистих и подсуших въпросната букса. Изчистих грешките и като стартирах колата - воала ! Няма грешки, всичко беше ОК. Покарахме малко за тест, всичко беше ОК. Собственика дойде, взе си колата и след 10 минути се върна отново със светеща лампа на чека. Този път грешката беше само втората - P2248 което според Интернет това означава проблеми с волтажа на bank 2 sensor 1. Рових се доста и колкото и да четох, никъде не се споменава за 2-ри сензор при Fiat Ducato 2.3JTD 2013г. Гледах и по колекторите доста (до колкото може да се види тъй като е доста тясно) и наистина е само един. Другото което ме притеснява е, че при 4 цилиндровите мотори обикновено банката е само една. А грешката сочи за проблем при 2-ра банка. Там където предполагам, че може да е втора банка (катализатора) има 4 сензора за налягането на изгорелите газове (които не са О2 сензори всъщност). Смених и тях за всеки случай. Замерил съм, навсякъде идва нормално напрежение. Караме колата постоянно, грешката не излиза веднага, а на 4-то 5-то палене. Може да не се шофира дълго за да светне чек енджина, просто е нужно да се запали 5-6 пъти колата на място един след друг. Не е нужно колата да е загряла напълно.След една седмица ходене по мъките идеята за лошия контакт в наводнената букса започна да ми се струва доста добра и приемлива. Тъй като не намирам втора сонда, замерих тази на bank 1 и установих, че 12-те волта до нея минават точно през буксата която е била наводнена. Така реших да режа кабелите и да сменя буксата за да съм сигурен,че не става въпрос за лош контакт. Тук при мен в местния Фиат дилър ми обявиха цена от ~2500лв за комплект букса (мъжка+женска) и 10см кабели към нея. Както се подразбира 2500лв за една пластмаса с няколко жици не бих дал в този съзнателен живот. Питах в Балкан Стар и там цената не беше много по различна - 1500лв без ддс Реших, че ще режа кабелите и ще ги превържа с кабелни обувки, само за да тест да видя дали наистина диагнозата е "лош контакт". Естествено не беше и там проблема....Проверих и инсталацията и кабелите от сондата до буксата са непокътнати, няма други следи от наводнени места.Сега вече се чувствам в задънена улица и всяка една свежа идея би била добре дошла. Ако някой има някакво предположение което мога да пробвам, нека сподели. Единственото, което ми остава е да сменя компютъра на колата (близко е до наводненото място и принципно от него идва тока за сондата), но нямам под ръка подходящ който ще пасне на този мотор, скоростна кутия и модел.Като цяло не мисля че проблема е в bank 1 sensor 1. Като откача буксата му колата дава съвсем друг код на грешката който си отговаря за bank 1 sensor 1. От друга страна не намирам никъде друга ламбда сонда по колектора или катализатора. Занимавам се предимно с японски автомобили и този Фиат ми идва малко доста различен Моля ако някой е запознат с тези двигатели, нека сподели някоя свежа идея която да опитам. Не е проблем да се сменят скъпоструващи части, стига да се знае и докаже къде точно е проблема.Предварително благодаря на всички, който могат да помогнат Поздрави!

    #2
    кола

    Щом е наводнил бушоните що не смениш кутията макар че какво да има там за ламбда сондатаАко е някъде намокрено окислено по жиците до сондата преди буксата и дава на късо .Ти да не живееш в Норвегия :D
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар

    Working...
    X