Здр колеги . Имам следният проблем с клаксона .Спря да свири без видима причина ,проверих бушона -здрав ,релето като натисна волана цъка ,самата свирка като и пусна ток от акумулатора свири ,това което ми прави впечатление е че като мера с мултицет на буксите идва постоянно 0.65волта ток а като натисна клаксона и тока изчезва . Та въпроса ми е дали релето не е заминало дали не е замасило ,не знам може и глупости да говоря но това ми идва на първо четене .Моля за помощ.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с клаксон на пунто мк1
Collapse
X
-
за вадене мога да го извадя ама да го измера не знам как и какви стойности трябва да показва а и не знам коя е силовата верига.Значи има четири крачета като 2 от тях са дебели 2 са по тънки предполагам ,че по дебелите са тази силова верига ,пускам на тях напрежение и на другите две крачета меря на съпротивление или бъркам
Коментар
-
М/у двете които са на намотката на релето трябва да имаш някакво съпротивление, м/у другите 2 не трябва да имаш нищо. Като подадеш на намотката 12 в. другите 2 трябва да ти дадат на късо, значи са силовите. После можеш направо да пробваш даване на късо в клемата на релето тези 2 които са силовите, би трябвало да свирне.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Бъркаш. Крачетата са номерирани: 85, 86, 87, 30. Двойката 85-86 - това е намотката. Свързваш към плюс и към минус на акумулатора и релето трябва да превключи. Двойката 30-87 - това е силовата верига. Вероятно те са по-дебелите. Когато релето превключи, между крачетата на силовата верига не трябва да има съпротивление. Ако с релето всичко е наред, свържи с едно парче кабел в цокъла на релето съответстващите на 30 и 87 изводи. Внимавай да не допреш кабела до нещо друго. Колегата над мен е казал какво трябва да стане.kikianev написа:за вадене мога да го извадя ама да го измера не знам как и какви стойности трябва да показва а и не знам коя е силовата верига.Значи има четири крачета като 2 от тях са дебели 2 са по тънки предполагам ,че по дебелите са тази силова верига ,пускам на тях напрежение и на другите две крачета меря на съпротивление или бъркам
Коментар
-
Да кажа ,че вече имам клаксон но .Направих както казахте -свързах намотката 85-86 към акумулатора релето цъка ама на силовата верига нема никой.След това дадох на късо веригата 30-87 с мостче и сложих релето на място и клаксона свирна но без да натискам волана .После махнах мостчето и вече клаксона свири само като натисна от волана .Та въпроса ми е дали може да е блокирало самото реле и ли говора глупости. И още веднъж благодаря на колегите.
Коментар
-
Като мери на силовата верига, превключи ли преди това уреда на съпротивление? Какво точно значи "нема никой"? Струва ми се, че не си чел внимателно и си направил не това, което трябва. Окъсил си 30-87 на самото реле, а не съответстващите изводи на цокъла. В крайна сметка - най-вероятно не е контактувало добре и при ваденето и слагането се е разместило и е започнало да контактува добре. Релето ако блокира, клаксонът ще свири постоянно. Честито, бибиткай на воля.
Коментар
-
Така, както описваш - измерил си го правилно - на 85-86 подаваш плюс и минус и през това време мериш съпротивление между 30 и 87. Би трябвало да е нула, ама щом ти е показвало единица - това не е добре. Или има някакъв проблем с лош контакт в самото реле, или сондата е "стъпила" на мръсно, а после в цокъла е било наред. Да се надяваме, че е второто, ама имай едно на ум за това реле.Важно е, че вече работи.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар