Здравейте! Имам един не чак толкова съществен проблем, но ми се ще да го оправя. Сложих си чисто ново радио на Fiat Punto 1.9 JTD (80 к.с.) 2001г. Всичко е свързано и работи перфектно. Прави ми впечатление, че когато минавам под дървета в града или в по-тясно пространство радиото заглъхва или влошава качеството на звука. Когато слушам през USB-то няма никакъв проблем и качеството си е супер. Това ме навява на мисълта, че проблемът може би е в антената. Пробвах да я вдигам изправена или да я свалям по-ниско, но ефект нямаше. Извън града пък бързо губя обхват на радиото, където другите коли хващат.Какво може да се направи по въпроса?Поздрави! :P
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Радиото ми заглъхва
Collapse
X
-
Re: Радиото ми заглъхва
Да се махнат жиците на тролеите. Въпреки,че в Добрич има ТВ кула, сигнала на румънци и турци е по-силен. Вариант е да си смениш антената на тавана на колата.veskoy написа:Здравейте! Имам един не чак толкова съществен проблем, но ми се ще да го оправя. Сложих си чисто ново радио на Fiat Punto 1.9 JTD (80 к.с.) 2001г. Всичко е свързано и работи перфектно. Прави ми впечатление, че когато минавам под дървета в града или в по-тясно пространство радиото заглъхва или влошава качеството на звука. Когато слушам през USB-то няма никакъв проблем и качеството си е супер. Това ме навява на мисълта, че проблемът може би е в антената. Пробвах да я вдигам изправена или да я свалям по-ниско, но ефект нямаше. Извън града пък бързо губя обхват на радиото, където другите коли хващат.Какво може да се направи по въпроса?Поздрави! :PFiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Ами жиците ги махнаха в целия град, но проблемът си остана.Четох из английският фиатски форум и разбрах, че фабричното радио имало усилвател на антената, а сегашното ми радио май няма и стигам до извода, че може би затова заглъхва.Гледам за някакви усилвателчета, които работят с 12 волта и са с женски и мъжки вход и изход. Антената се пъха в женския, а самия усилвател се пъха във входа за антената на радиото. Отделно има и 1 проводник, който се свързва с пин от радиото. Според вас има ли смисъл да го правя и ще помогне ли?Другия вариант, който чета е да напръскам връзките на антената с WD-40, но не знам как да стигна до нея. Четох, че се сваля плафона, но някой може ли да даде инструкции как става това?
Коментар
-
Има декоративни капачета и под тях е истината. Аз лично обаче не бих пръскал с ВД40, защото има смазка която принципно е изолатор, по скоро контактен спрей.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Старата ми антена се счупи и реших да я сменя с нова, при което има ефект, но не изчиства напълно проблема. Като цяло хващам перфектно всички станции без радио Фреш. След като смених антената, като пуснах радио фреш се чуваше пръщене, а всички останали станции се чуваха идеално. Почнах да дърпам кабела на антената над плафона и изведнъж хванах радио фреш и сега хващам всичко. Въпреки това проблемът е, че като се движа звука "заглъхва" - намалява се volume-а, влошава се качеството и т.н.Възможно ли е проблемът да е от кабела на антената? Към новата антена получих кабел, който е по-дебел от този, който е в момента. Някой знае ли от къде преминава и има ли смисъл да го сменям?ПС: Между другото направи ми впечатление, че когато кабелът на плафона е в близост до антената качеството се влошава.
Коментар
-
Благодаря за съвета! Направих точно това и се оказа, че проблемът е от кабела. Спрях на място, където сигналът на радиото е много лош със сегашния ми кабел, изкарах радиото и сложих кабела, който дойде с новата антена, при което получих перфектен сигнал! Сложих обратно стария кабел и сигнала беше много зле и радиото пращеше, след което бръкнах да проследя кабела на антената и стигнах до една част, в която беше силно загрубен (на пипане) и когато го мърдам се оправя за момент, но пусна ли го отново се връща пращенето.Сега трябва да си прекарам новия кабел, но не знам от къде минава. Предполагам, че минава зад жабката, стига до кората над дясната врата, от там нагоре до тавана и от тавана до плафона.Идват ми 2 идеи как да го прекарам и моля за съвет:1. Завързвам края на кабела от към тавана от старата антена за жак-а на новия и започвам да издърпвам стария, при което ако няма пречки лесно ще си дойде на мястото.2. Махам кори и стигам до тавана (не знам как) и ръчно го прекарвам.Първата идея ми се струва, че може и да е неуспешна, тъй като кабела минава през много тесни пространства и може да заседне. Предложения?vnukata написа:Аз лично не бих пипал антената, а бих почнал почнал на обратно. Първо от преходника(провери първо там, защото някой път се пречупва кабела) от цд-то към кабела за антена, мисля че от там ти е проблема. Дори и да нямаш вързана антена а само един кабел пак би хващал радио.
Коментар
-
Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Благодаря много за снимките! Новия кабел е прекаран, а процедурата не е много сложна и отнема около 30-40 минути.Резултат има - определено качеството е по-добро, шум почти няма, но това пусто радио фреш отново си заглъхва на някои определени светофари. С другите станции нямам проблем. Странното беше, че когато тествах само с новия кабел без да е прекаран нямаше смущения.Старият кабел беше загрубен. Направи ми впечатление, че е топло зад радиото, най-вероятно от парното и може би това е причината.
Коментар
-
По-най-вероятно - от самото радио.Греят като котлони, мама им стара.А си бях харесал едно, дето не си го купих, то даже имаше и вентилатор като на компютър. И всичката таз топлина я тъпче в таблото.Силно подозирам, че прекъсването на половин сноп кабели (преден десен къс фар, преден десен мигач, страничен десен мигач, преден десен датчик на еърбега) се дължи именно на стопяване от прегряване от радиото.veskoy написа:Направи ми впечатление, че е топло зад радиото, най-вероятно от парното и може би това е причината.
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар