Здравейте!Имам Fiat Marea Weekend 1.6 16v.Една сутрин намерих акумулатора си на 1.63v, което очевидно дори не активира централното заключване. Реших че е от рязката смяна на температурите последните дни и купих нов bosch. Сложих го вчера, беше на 13,5v напълно зареден.Запалих колата веднъж да се уверя, че всичко е точно. Поработи за не повече от 30 секунди и я оставих. Току що (минали са 21 часа) го намерих на 0.99v с други думи съсипан. Колата е била в покой.Някакви идеи защо има такова потребление загасена? Също така има ли смисъл да го зареждам или и този е тотално за буклука?И последният ми, най-вероятно глупав въпрос е: Когато някой ми даде ток да я запаля, как с мултицет да проверя дали зарежда?Благодаря предварително!п.с. Да, всичко е свързано правилно, не съм объркал + и - например.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Мареа, съсипва втори акумулатор за 24 часа.
Collapse
X
-
за АБ-то
Колега,вероятно се е появила утечка от поне 1 ампер и затова да ти бута АБ-то.Най-вероятно като ги заредиш ще си тръгнат като хората. За проверката ти трябва мултицет и правиш следното:даваш да мери на ампери,закачаш плюсовата клема към акумулатора,докато минусовата си седи разкачена.Едната сонда на мултицета я допираш до мунуса на АБ,а другата към разкачения минусов кабел.Става последователно свързване и така виждаш какъв ток тече на "празен ход" през веригата(инсталацията) на колата.Изгасен мотор и без ключ на стартера,както когато си я оставил за вечерта!.Нормалното е 0,03 ти сиг ще имаш 0.8-1А.Най-честа причина-хлабава връзка,окъсяване . Начин на намиране -с помощник правите горната операция.Единия вади бушоните един по един,другия следи уреда.Ако го намерите кой е бушона-проверяваш за какво е и така.-Кой бушон/верига е проблемна-помисли какви ,ако е имало последни интервенции по ел.инсталацията сте правили-централно,дрл,ксенон,аларма,някви други модули,смяна на крушки или бензинова помпа... за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора.Пример за утечка и как се свързва и зареждане на алтернатора.Успех!
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Първо благодаря за бързите отговори! Респект!Няма нищо допълнително.Нещо ако има слагано допълнително касетофон ,аларма ,ксенон. Като купи акумулатора замериха ли ти колко е консумацията в книжката за гаранция трябва да пише
Не ми замериха нищо, сам си го слагах след като го купих. В гаранцията ми пише само модела, двигателя и т.н. Купих го вчера, даже още не е заверена в сервиз.Не успях да се справя с мултицета (оставал съм 4 години на поправителен по физика :D ) така че ето малко снимки:http://prikachi.com/images/963/7355963d.jpgНа коя опция да измеря утечката?Окисляване няма, преди да сложа новия акумулатор почистих клемите inside and out. Връзките не са хлабави. Снимки:http://prikachi.com/images/968/73559...7/7355957E.jpgКолега,вероятно се е появила утечка от поне 1 ампер и затова да ти бута АБ-то.Най-вероятно като ги заредиш ще си тръгнат като хората. За проверката ти трябва мултицет и правиш следното:даваш да мери на ампери,закачаш плюсовата клема към акумулатора,докато минусовата си седи разкачена.Едната сонда на мултицета я допираш до мунуса на АБ,а другата към разкачения минусов кабел.Става последователно свързване и така виждаш какъв ток тече на "празен ход" през веригата(инсталацията) на колата.Изгасен мотор и без ключ на стартера,както когато си я оставил за вечерта!.Нормалното е 0,03 ти сиг ще имаш 0.8-1А. Най-честа причина-хлабава връзка,окъсяване . Начин на намиране -с помощник правите горната операция.Единия вади бушоните един по един,другия следи уреда.Ако го намерите кой е бушона-проверяваш за какво е и така. -Кой бушон/верига е проблемна-помисли какви ,ако е имало последни интервенции по ел.инсталацията сте правили-централно,дрл,ксенон,аларма,някви други модули,смяна на крушки или бензинова помпа... за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора. Пример за утечка и как се свързва и зареждане на алтернатора.Успех!По същия начин ли се свързват? Също така на първата снимка кое е "DC 20v" както казах съм 0 по физика.В момента по разбираеми причини не мога да замеря алтернатора. Не мога да я запаля просто. :D Като успея ще постна резултатите.Благодаря отново!за алтернатора-даваш на DC 20 волта и при запален двигател трябва да е 14-14,4 ,ако е под 13,5 ревизия на алтернатора.I'd rather lose by a mile, because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
Your car is your story so don't let someone else write the book.
Коментар
-
Здрасти отново...
колега ще се научиш.Неволята учи...Първо прочети тази тема...,едно за обща култура,друго наистина ще ти улесни боравенето с мултицета за в бъдеще. Твоя е по-хубав от тоя дет аз ползвам и не искам да те подвеждам,да не стане фал и да го повредиш.Все пак ти пускам и снимка ако искаш да пробваш поне батерията да замериш,защото за утечката се мери в режим "без предпазител" и трябва да местиш сондите в ония дупки другите.Нека и другите колеги допълнят и дообяснят как става точно.Помисли пак да не сте барали плафон,радио,нещо по двигателя да е сменяно и да са разкачани датици и др.Тея проблеми по тоците трудно се локализират дистанционно,просто иска търпение,последователност ,,мерене и да ти е пред очите.Успех и да кажеш после от какво е било
[/b]ПП:ако нямаш познат,приятел,роднина да ти даде едно рамо намери някой гаражен майстор.Но първо си зареди новия АБ и при заверката се "заприказвайте",за твоите неволи.Още веднъж успех и внимателно
Ред 1:Колега гледам клемите на АБ са нови,вие ли сте си ги сменяли?колата за вас нова ли е?По принцип може да е имало замаскиран неоткрит проблем.Иначе така внеазпно да се появи сега, като се замисля може да е от залепнало реле или протрита жица някъде.Иска си мерене
Прикачени файловеFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Ре: Здрасти отново...
Колега, първо благодаря за темата, помогна много. Започнах да зацепвам тук таме за какво иде реч.pl4 8rp написа:колега ще се научиш.Неволята учи...Първо прочети тази тема...,едно за обща култура,друго наистина ще ти улесни боравенето с мултицета за в бъдеще. Твоя е по-хубав от тоя дет аз ползвам и не искам да те подвеждам,да не стане фал и да го повредиш.Все пак ти пускам и снимка ако искаш да пробваш поне батерията да замериш,защото за утечката се мери в режим "без предпазител" и трябва да местиш сондите в ония дупки другите.Нека и другите колеги допълнят и дообяснят как става точно.Помисли пак да не сте барали плафон,радио,нещо по двигателя да е сменяно и да са разкачани датици и др.Тея проблеми по тоците трудно се локализират дистанционно,просто иска търпение,последователност ,,мерене и да ти е пред очите.Успех и да кажеш после от какво е било
[/b]ПП:ако нямаш познат,приятел,роднина да ти даде едно рамо намери някой гаражен майстор.Но първо си зареди новия АБ и при заверката се "заприказвайте",за твоите неволи.Още веднъж успех и внимателно
Ред 1:Колега гледам клемите на АБ са нови,вие ли сте си ги сменяли?колата за вас нова ли е?По принцип може да е имало замаскиран неоткрит проблем.Иначе така внеазпно да се появи сега, като се замисля може да е от залепнало реле или протрита жица някъде.Иска си мерене 
Нищо няма допълнително. Имаме едно радио сложено преди 4 години което ползва заводските говорители.Клемите са на 4 години също, просто всеки път като отворя капака за нещо, било то проверка/доливане на масло, антифриз, течност за чистачки ги свалям и ги чистя. Тях и бутоните на акумулатора. Чувал съм че не е хубаво да се натрупват тия фашкии там. :D Колата е на 6 години.Вчера една аверка с Микра ми даде ток със щипки и я закарах в паркинга на сервиза. След ~4км като стигнах замерих акумулатора и беше на 12.36v. Преди да ми даде ток беше на 0.89v. Днес ще отида да му оставя клучовете, вчера вече беше затворил.Искри - не. Като го слагах за първи път (беше стояла няколко часа без акумулатор) се чуваше пукане от минуса и ме биеше лек ток, това е. Но искри не. И само първото слагане, след това нищо. Често казано не знаех че 12v могат да запалят нещо като цяло, мерси.ThE_PuNiSHeR написа:Имаш голяма утечка. Ако предположим че акумулатора ти е 55Ah за 20 часа щом го стапя, имаш консумация от около 3 ампера. Като слагаш клемите прехвърчат ли искри? Най-вероятно някъде е дало на късо, карай я някъде където разбират, че може да си запалиш така колата...
Не исках да се стига до сервиз, но явно е неизбежно. Не защото съм габровец и не искам да дам пари, по-скоро искам да се уча как да си върша нещата сам. Липсват ми много знания и термини, но уча бързо.
I'd rather lose by a mile, because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me.
Your car is your story so don't let someone else write the book.
Коментар
-
За искрите...
Това за искрите при закачане на клемите е показателно дали тече ток по веригата.Ако при закачане на минуса преискри и колко силно показва ,че има консумация.Един съвет:винаги първо откачаш мунуса,после плюса и закачаш плюса и после минуса.Това защото,ако откачиш първо плюса случайно може да го допреш някъде и стават фоерверки образно казано.За запалването ,волтажа може да е малък,но ампеража голям и при късо става страшно.Остава варианта някоя мишка да е гризала по инсталацията,няма да е първи случай.Но веригите,които не са през контактния ключ са много малко,пък ако има дефект преди тях...А и такава голяма консумация ще предизвиква стабилно нагряване в проблемната зона.Колега като се оправиш сподели.Дано да случиш на компетентни майстори,най-голямата и основна причина да си оправяш колата сам,както си и написал,сам да си пишеш историята.УспехИскри - не. Като го слагах за първи път (беше стояла няколко часа без акумулатор) се чуваше пукане от минуса и ме биеше лек ток, това е. Но искри не. И само първото слагане, след това нищо. Често казано не знаех че 12v могат да запалят нещо като цяло, мерси.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар