Аз си монтирах "аларма" за 5 лв.................. и Тя те дразни докато не включиш късите светлини . Много просто става (не се преправя инсталацията на колата) пък и никакви жици не се налага да се кръстосват ,режат и т.н
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
аларма :ВКЛЮЧИ КЪСИ"
Collapse
X
-
Имам едно въпросче, относно включването на късите...
Здравейте колеги !Имам следното питане...
... проблем ли е за акумулатора ми или за нещо друго по електрониката на колата, ако просто си включа късите и после никога не ги изключвам...
забелязах, че като угася автомобила (т.е. махна ключа от положение "контакт"), късите сами си изгасят и няма нужда да превключвам допълнително на "офф" от лоста на волана в ляво където е ключа ми за светлините...
когато паля (по-скоро като дам "контакт") естествено късите се включват, тъй като съм оставил тяхното лостче на положение "включено"...
...докато въртя стартера за да запаля, за да не товарят акумулатора, гледам, че късите автоматично пак си изгасят докато колата не запали...Та отново питам...проблем ли е да си държа късите светлини винаги включени, а да ги контролирам единствено с ключа за запалване на автомобила ?Мерси много !
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
-
Постоянно включени къси светлини...
Да, сигурно консумацията на ток е малко по-голяма при подаването на контакт, но това е за 3, мах 10 секунди...Това ме подсети да питам още нещо...Винаги се чудя
дали трябва да изчакам няколко секунди след като подам контакт и после да завъртам стартера или за моя модел това не е необходимо....някъде тук бях прочел, че е необходимо да изгаснат лампичките на контролното табло на инжекциона и на еърбег-а...Та питам, да паля ли веднага след контакт или да чакам няколко секунди (и колко точно да са тези секунди)...по принцип като дам контакт се чува някъкво бръмчене като от гориво-подкачваща помпа (но може и да е от климатика ми или някакво друго консуматорче), което така и не спира (бръмченето), докато не запаля двигателя...чакал съм няколко минути на контакт, заклевам се
, не спираше този бръм...запалвам и ХОП..тишина и спокойното мъркане на 16 клапана....Досега паля винаги наколко секунди след като изгаснат гореспоменатите лампички, но няколко пъти съм бил на зор и съм палел веднага. И в двата случая съм нямал проблеми...ако може някой да ми хвърли светлинка по въпроса ще съм му безкрайно благодарен...мерси !
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
Re: алрма :ВКЛЮЧИ КЪСИ"
Това ще е доста полезно приспособление от 01.11 до пролетта, с оглед разпоредбата да се кара зимата на къси светлини!lnd1 написа:Аз си монтирах "аларма" за 5 лв.................. и Тя те дразни докато не включиш късите светлини . Много просто става (не се преправя инсталацията на колата) пък и никакви жици не се налага да се кръстосват ,режат и т.нVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
"Нека бъде светлина!"
Толкова съм свикнал с индикацията за късите светлини на таблото, че ако не свети, веднага ще реагирам...Смятам да не си изключвам късите светлини, и то не само зимата...Акцията на КАТ-аджиите е добро начинание...Лично аз смятам, че е най-добре да се кара на къси светлини винаги, положителните ефекти от това са много повече от мисълта, че по-често ще сменяме крушки...Особено важно е да се кара на къси светлини в сумрачните часове, когато слънцето залязва и току що се е скрило зад хоризонта..., в тези часове, винаги съм се чудел на водачи които светват само габаритите...какво им пречи и какво пестят, че не включват късите ???lnd1 написа:Не няма никакъв проблем ! Но ще го врътнеш случайно лосчето (или по инерция) и ще ти вземат 30лв ченгетата (това са 3-4 месеца )
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
Re: алрма :ВКЛЮЧИ КЪСИ"
Би ли ни светнал откъде си я взел/купил и как и къде се поставя/монтира. Снимковият материал също би бил от голяма полза!lnd1 написа:Аз си монтирах "аларма" за 5 лв.................. и Тя те дразни докато не включиш късите светлини . Много просто става (не се преправя инсталацията на колата) пък и никакви жици не се налага да се кръстосват ,режат и т.нVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
не разбирам от тоци а ма с тая джаджа като пусна дълги няма ли да ми пищиstenli написа:Даже и по бензиностанциите продаваха едни далаверки които се ползват против забравяне на включени фарове най-обикновенно зумерче включваш плюсовия му край към контактния ключ /веригата на запалването/, а минусовия му край към плюса на късите и готово
TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Къси НОН СТОП !
Да ще ти пищи, но само като изключиш от контакт и извадиш ключа
Идеята на устройството продавано по някои бензиностанции е да не си забравяш включени фаровете, когато не си в автомобила....А мисля, че тук основно се обсъжда устройство, което да ти "напомни" да си включеш светлините, когато дадеш контакт...Аз отново Ви предлагам, да не си изключвате късите изобщо
!
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
-
Re: Къси НОН СТОП !
А знаеш ли колега, колко му е гадно на акумулатора като въртиш на стартер при включени къси или дълги светлини особено в зимните студове!? Та това са два от най големите консуматора в автомобила и на него направо му се плаче - поне това ми говорят мидихлорините...Yoda написа:..Аз отново Ви предлагам, да не си изключвате късите изобщо
!
VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
...
:P Мидихлорините ти са прави за голямата консумация на светлините, но моето МПС когато въртя на стартер (мисля че има реле за това), изключва фаровете ! Единствено консумацията е висока в промеждутъка от време между контакт и стартер...Аз изчаквам няколко секунди, но може да се пали безпроблемно и веднага, доколкото разбрах по-горе...Пък и за зимата, човек трябва да си "освежи" акумулатора по подразбиране
, така че не вярвам да е чак толкова голям проблем
.. и малко изчисления:...въртенето на стартера дърпа минимум 40 - 50 А от акумулатора, за сравнение 2 крушки от по 55 вата, дърпат максимум 10 А....=> 3 секунди въртене на стартер = мин. 20 секунди работа на светлините...Естествено, че ако имаш слаб акумулатор, когато въртиш на стартер трябва да намалиш консумацията до 0, но тогава просто не си сигурен кога и къде няма да можеш вече да запалиш и риска си е доста висок !
FIAT Marea ELX 1.6/16 V '98
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар